Vraag
Reacties
Oplossing
Antaris1981
Level 1

Gramofon maakt geen verbinding

Zijn hier mensen dat een Gramofon in bezit hebben?
Voor degene die het niet weten is het een apparaat om muziek door de sturen via WIFI of kabel naar een oudere receiver.

Ik zit met het volgende probleem.
Op een of andere manier krijg in de app telkens een melding dat mijn Gramofon geen verbinding kan maken met mijn Wifi of via een internetkabel.

- Stroomkabel eruit en bovenste knop ingeduwd houden.
- Stroomkabel erin en wachten totdat het rood/geel knippert (Reset).
- Vervolgens naar de Wifi verbinding van Gramofon om verbinding te maken.
- Terug naar de app en instellen dat het verbonden moet worden met mijn Ziggo verbinding.
- Wachtwoord instellen.
- Vervolgens krijg ik een scherm met alle beschikbare programma's (Spotify)
- Afsluiten die hap en opnieuw de app openen en vervolgens krijg ik een melding dat mijn Gramofon geen verbinding kan maken met mijn netwerk.
Doe ik bij het instellen aangeven om via kabel te configureren dan zie ik heel even het ip-adres, vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding.

Het apparaat functioneert gewoon bij een ander.
Ik word er helemaal gestoord van omdat ik niet kan achterhalen waar het probleem ligt.
Als gebruikershandleiding lees staan alle instellingen correct, in de router weet ik niet exact wat ik wel en niet mag veranderen.

Een heel verhaal, maar heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jeroengaatlekke
Level 4

OPGELOST!
vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)

Antaris1981 wrote:

Toch wil ik even iets toevoegen.

Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.

Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.

Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.

Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.

Bekijk in context

78 Reacties 78
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Mogelijk is dit een oplossing voor niet goed werkende verbindingen, let niet op de titel, het werkt voor veel verbindingen:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ik heb het ingeschakeld, maar krijg wederom dezelfde melding.

We konden deze Gramofon niet vinden in het huidige netwerk. Controleer of je met dezelfde netwerk bent verbonden als de Gramofon.

Wanneer ik in de Connection box zit, dan zie ik Gramofon niet tussen staan.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Je moet het van onder naar boven lezen.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Kan het zijn dat ik iets in mijn Connectbox moet wijzigen?
Dit is het Ip adres en Mac adres van Gramofon.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Antaris1981 kan je ook een foto plaatsen van het apparaat zelf ? en op dat andere adres hebben ze daar ook Ziggo ?

Zo ja kan je vragen ? wel merk en type modem die mensen hebben staan ?
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:
Antaris1981 kan je ook een foto plaatsen van het apparaat zelf ? en op dat andere adres hebben ze daar ook Ziggo ?

Zo ja kan je vragen ? wel merk en type modem die mensen hebben staan ?

Ik heb ze een bericht gestuurd, even wachten op antwoord.
Overigens vind ik het heel raar, mijn vorige Gramafon werkte goed.
Op een dag werkte het niet meer, ik dacht dat het apparaatje kapot was.
Gisteren dus een "nieuwe" gehaald en exact hetzelfde probleem.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Oke Antaris1981 ik zie ook een lan aansluiting en ik mis in je verhaal of je die hebt geprobeerd ?

Dank voor de foto dan heb je ook ff een idee waarover het gaat 🙂
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:
Oke Antaris1981 ik zie ook een lan aansluiting en ik mis in je verhaal of je die hebt geprobeerd ?

Dank voor de foto dan heb je ook ff een idee waarover het gaat 🙂

Ik kreeg net een antwoord, ook die man heeft Ziggo ConnectionBox.

Op beide manieren heb ik het geprobeerd.
Wanneer ik Wifi verbinding instel, dan kan ik er niets mee.
Gebruik ik een kabel (Zie foto's hierboven) dan kan ik heel even gebruik maken van Gramofon (Spotify). Dan krijg ik het volgende berichtje op mijn scherm:

We konden deze Gramofon niet vinden in het huidige netwerk. Controleer of je met dezelfde netwerk bent verbonden als de Gramofon.

Is er iets mis met mijn ConnectionBox op een of andere manier?
Ik begrijp de verschillende IP-adressen niet goed.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Niemand? 😞
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Antaris1981 wrote:
Niemand? 😞

Dit is wel een lastige...... , dus je hebt de hem met een goede cat 6 utp/lan kabel aangesloten gehad op het modem ? en dan krijg je deze melding:

Het enige wat ik kan bedenken is dat je alles een keer terug zet op fabrieksinstellingen , de app van je telefoon en alles opnieuw instellen.

Het modem van de stroom halen en na 1 minuut weer aanzetten en je gramofoon naast je modem zetten en met kort utp/lan kabeltje na een reset weer aanzetten en aansluiten.

Als dat lukt en blijft werken later maar proberen via de wifi.

Meer kan ik er ook niet over roepen 😉
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:

Antaris1981 wrote:
Niemand? 😞
Dit is wel een lastige...... , dus je hebt de hem met een goede cat 6 utp/lan kabel aangesloten gehad op het modem ? en dan krijg je deze melding:

Het enige wat ik kan bedenken is dat je alles een keer terug zet op fabrieksinstellingen , de app van je telefoon en alles opnieuw instellen.

Het modem van de stroom halen en na 1 minuut weer aanzetten en je gramofoon naast je modem zetten en met kort utp/lan kabeltje na een reset weer aanzetten en aansluiten.

Als dat lukt en blijft werken later maar proberen via de wifi.

Meer kan ik er ook niet over roepen 😉

Bedankt voor het reageren.
Zonet even naar de buren gelopen want zij hebben ook een Conncectionbox staan van Ziggo (exact hetzelfde)
Ik mocht even gebruik maken van hun netwerk en Gramofon deed het meteen.
Het zijn oudere mensen, dus poorten openzetten hebben ze nog nooit van gehoord 😉

Zelf had ik alleen de ConnectionBox gereset (Miezerig knopje induwen) maar niet geheel van de stroom afgehaald.
Ik ga het geheel van de stroom afhalen en hopen dat dat het probleem is.

Windows 10 heeft hier niets mee te maken toch?
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Antaris1981 wrote:

Ronihd wrote:
Bedankt voor het reageren.
Zonet even naar de buren gelopen want zij hebben ook een Conncectionbox staan van Ziggo (exact hetzelfde)
Ik mocht even gebruik maken van hun netwerk en Gramofon deed het meteen.
Het zijn oudere mensen, dus poorten openzetten hebben ze nog nooit van gehoord 😉

Zelf had ik alleen de ConnectionBox gereset (Miezerig knopje induwen) maar niet geheel van de stroom afgehaald.
Ik ga het geheel van de stroom afhalen en hopen dat dat het probleem is.

Windows 10 heeft hier niets mee te maken toch?

Nee dat lijkt me niet , ik krijg eerder het gevoel dat ergens de verbinding dus niet goed tot stand komt met.

Maar je kan hem aansluiten via utp rechtstreeks op het modem , zo heb je het bij de buren ook gedaan ?

Zo ja zelfde kabels gebruiken 😉

Kan je anders kijken welke typen merk namen op het modem van jou en dat van de buren staat ? Er zijn 2 verschillende merken met hetzelfde uiterlijk uitgezet door Ziggo.

Foto's achterkant modems , kan dat ?
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Net even gekeken en we hebben exact dezelfde modems.
Ik heb bij de buren via Wifi verbinding gemaakt.
Bij mij heb ik het zowel via Wifi als met een kabel (geen breuk of iets dergelijks) geprobeerd rechtstreeks verbonden met de modem, elke keer hetzelfde probleem.
Ook heb ik stroom eraf gehaald maar dat bood ook geen oplossing.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Antaris1981 Tja...........ik ben wel een beetje door mijn adviezen heen......

Enige wat je nog kan proberen via de helpdesk een ander modem te bemachtigen om voor 100 % uit te sluiten dat het niet aan jou modem ligt.

Blijft wel beetje bizar dit probleem.

Mogelijk dat een van de @ziggo moderatoren hierover wat kan zeggen ?
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:
Antaris1981 Tja...........ik ben wel een beetje door mijn adviezen heen......

Enige wat je nog kan proberen via de helpdesk een ander modem te bemachtigen om voor 100 % uit te sluiten dat het niet aan jou modem ligt.

Blijft wel beetje bizar dit probleem.

Mogelijk dat een van de @ziggo moderatoren hierover wat kan zeggen ?

Ik had ze al een vraag gestuurd en kreeg dit antwoord.
hahaha

"Beste,
Heel gedoe dus, en raar dat deze opeens niet meer werkt!
Dit apparaat is uiteraard niet van Ziggo, daarom voor ons wel lastig te bepalen wat de oorzaak kan zijn.

Ik heb echter wel dit voor je gevonden: https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/gramofon-maakt-geen-verbinding-42664

Hopelijk vindt je hier je oplossing! Je kunt ook reageren op dit topic.

Fijn weekend!
Nicole"
hanh
Oud Community-lid
Antaris1981
Bij de App zie ik Ip adres 192.168.178.158 staan.
Dat is een adres dat de ConnectBox uideelt.

De Gramofon heeft het Ip adres 192.168.10.1 in het plaatje.
Dat klopt niet, want ligt buiten het subNet van de Connectbox.
Het moet een adres 192.168.178.x worden.
Het zal wel vast ingesteld staan. Wijzigen, dus.

Ip 192.168.178.x x uit 2 t/m 9, dat zijn standaard vrije adressen
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
hanh wrote:
Antaris1981

Ip 192.168.178.2

Scherp hanh maar zou dan het modem bij de buren wel op de goede range staan voor de Gramofoon ?
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
hanh wrote:
Antaris1981

Ip 192.168.178.x x uit 2 t/m 9, dat zijn standaard vrije adressen

Dank je voor het reageren,
Gramofon heeft voordat je installeert een eigen Wifi verbinding, je maakt eerst verbinding met Gramofon.
Vervolgens ga je installeren en krijg je een overzicht met netwerken dat beschikbaar is.
Ik maak vervolgens verbinding met mijn eigen netwerk.

Betekent het dat ondanks ingesteld staat (Mijn netwerk) alsnog een verkeerde Ip adres heeft?

Zo ja, waar moet ik het dan aanpassen?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Dat over de buren snap ik nog niet. Het moet in het eigen netwerk goed werken. Toch?
0 Kudos