Opgelost! Ga naar oplossing.
OPGELOST!
vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)
Antaris1981 wrote:
Toch wil ik even iets toevoegen.
Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.
Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.
Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.
Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ronihd wrote:
Antaris1981 kan je ook een foto plaatsen van het apparaat zelf ? en op dat andere adres hebben ze daar ook Ziggo ?
Zo ja kan je vragen ? wel merk en type modem die mensen hebben staan ?
Ronihd wrote:
Oke Antaris1981 ik zie ook een lan aansluiting en ik mis in je verhaal of je die hebt geprobeerd ?
Dank voor de foto dan heb je ook ff een idee waarover het gaat 🙂
Antaris1981 wrote:
Niemand? 😞
Ronihd wrote:Antaris1981 wrote:Dit is wel een lastige...... , dus je hebt de hem met een goede cat 6 utp/lan kabel aangesloten gehad op het modem ? en dan krijg je deze melding:
Niemand? 😞
We konden deze Gramofon niet vinden in het huidige netwerk. Controleer of je met dezelfde netwerk bent verbonden als de Gramofon.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je alles een keer terug zet op fabrieksinstellingen , de app van je telefoon en alles opnieuw instellen.
Het modem van de stroom halen en na 1 minuut weer aanzetten en je gramofoon naast je modem zetten en met kort utp/lan kabeltje na een reset weer aanzetten en aansluiten.
Als dat lukt en blijft werken later maar proberen via de wifi.
Meer kan ik er ook niet over roepen 😉
Antaris1981 wrote:Ronihd wrote:Zonet even naar de buren gelopen want zij hebben ook een Conncectionbox staan van Ziggo (exact hetzelfde)
Bedankt voor het reageren.
Ik mocht even gebruik maken van hun netwerk en Gramofon deed het meteen.
Het zijn oudere mensen, dus poorten openzetten hebben ze nog nooit van gehoord 😉
Zelf had ik alleen de ConnectionBox gereset (Miezerig knopje induwen) maar niet geheel van de stroom afgehaald.
Ik ga het geheel van de stroom afhalen en hopen dat dat het probleem is.
Windows 10 heeft hier niets mee te maken toch?
Ronihd wrote:
Antaris1981 Tja...........ik ben wel een beetje door mijn adviezen heen......
Enige wat je nog kan proberen via de helpdesk een ander modem te bemachtigen om voor 100 % uit te sluiten dat het niet aan jou modem ligt.
Blijft wel beetje bizar dit probleem.
Mogelijk dat een van de @ziggo moderatoren hierover wat kan zeggen ?
hanh wrote:
Antaris1981
Bij de App zie ik Ip adres 192.168.178.158 staan.
Dat is een adres dat de ConnectBox uideelt.
De Gramofon heeft het Ip adres 192.168.10.1 in het plaatje.
Dat klopt niet, want ligt buiten het subNet van de Connectbox.
Het moet een adres 192.168.178.x worden.
Het zal wel vast ingesteld staan. Wijzigen, dus.
Ip 192.168.178.2
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1
hanh wrote:
Antaris1981
Bij de App zie ik Ip adres 192.168.178.158 staan.
Dat is een adres dat de ConnectBox uideelt.
De Gramofon heeft het Ip adres 192.168.10.1 in het plaatje.
Dat klopt niet, want ligt buiten het subNet van de Connectbox.
Het moet een adres 192.168.178.x worden.
Het zal wel vast ingesteld staan. Wijzigen, dus.
Ip 192.168.178.x x uit 2 t/m 9, dat zijn standaard vrije adressen
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
DNS 1: 1.1.1.1
DNS 2: 1.0.0.1
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.