Vraag
Reacties
Oplossing
Antaris1981
Level 1

Gramofon maakt geen verbinding

Zijn hier mensen dat een Gramofon in bezit hebben?
Voor degene die het niet weten is het een apparaat om muziek door de sturen via WIFI of kabel naar een oudere receiver.

Ik zit met het volgende probleem.
Op een of andere manier krijg in de app telkens een melding dat mijn Gramofon geen verbinding kan maken met mijn Wifi of via een internetkabel.

- Stroomkabel eruit en bovenste knop ingeduwd houden.
- Stroomkabel erin en wachten totdat het rood/geel knippert (Reset).
- Vervolgens naar de Wifi verbinding van Gramofon om verbinding te maken.
- Terug naar de app en instellen dat het verbonden moet worden met mijn Ziggo verbinding.
- Wachtwoord instellen.
- Vervolgens krijg ik een scherm met alle beschikbare programma's (Spotify)
- Afsluiten die hap en opnieuw de app openen en vervolgens krijg ik een melding dat mijn Gramofon geen verbinding kan maken met mijn netwerk.
Doe ik bij het instellen aangeven om via kabel te configureren dan zie ik heel even het ip-adres, vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding.

Het apparaat functioneert gewoon bij een ander.
Ik word er helemaal gestoord van omdat ik niet kan achterhalen waar het probleem ligt.
Als gebruikershandleiding lees staan alle instellingen correct, in de router weet ik niet exact wat ik wel en niet mag veranderen.

Een heel verhaal, maar heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
78 Reacties 78
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
hanh wrote:
Dat mag niet te vroeg geconcludeerd worden.
Anders blijf je Modem/Routers Swappen zonder dat dit nodig is.
Ik kan nu echt niks meer verzinnen.
Misschien zien we iets vreselijks over het hoofd. Ik zou echt niet weten wat.

Ik zie de logica ook niet meer, in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en adviseren.

Tevens hoop werkelijk dat ik een andere modem mag proberen, dit is gewoon waardeloos.
0 Kudos
fastbiker
Level 8
Het lijkt toch een DHCP probleem, de Gramofon valt na verloop van tijd terug naar zijn vaste IP adres en valt uit het netwerk. Zit er stroombesparing keuze op je gramofon? Zet die dan uit. Kun je op de Gramofon DHCP uit zetten en een vast ip adres geven op de connectbox?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ronihd
Het enige verschil is op het modem van de buren werkt het wel , op het modem van vrienden werkt het ook , dan lijkt mij ander modem wel een idee

Je hebt een heel sterk punt. Misschien had ik maar beter niet moeten gaan doorzeuren in dit geval & meteen een ConnectBox swap moeten voorstellen aan de Mods.
Ik zal ervoor waken dat jij het beste antwoord krijgt, als dit inderdaad de oplossing is.

Nou ja, sorry dan Antaris1981 .
Ben soms wat eigenwijs. Ron wist dat wel, maar jij nog niet.
fastbiker
Level 8
We zijn eigenlijk nooit begonnen bij het begin. Upstream/downstream waardes modem. Hier begint Be rt toch altijd mee. Ik meen ergens gelezen te hebben dat wifi ook wel eens wegvalt bij Antaris1981
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
fastbiker wrote:
Het lijkt toch een DHCP probleem, de Gramofon valt na verloop van tijd terug naar zijn vaste IP adres en valt uit het netwerk. Zit er stroombesparing keuze op je gramofon? Zet die dan uit. Kun je op de Gramofon DHCP uit zetten en een vast ip adres geven op de connectbox?

Je kunt met Gramofon in principe niets, functie stroombesparing zit er niet op.
Na het installeren (Windows) kun je meer veranderen dan op de app.
Maar na het installeren krijg ik al meteen een error.
"There was an error in the last mode change. Reason: connection offline"
Het enige wat ik kan doen is resetten naar fabrieksinstellingen.

Normaal gesproken zag ik Gramofon niet in mijn modem zitten, dus er is enigszins een vooruitgang 😉
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
fastbiker
We zijn eigenlijk nooit begonnen bij het begin. Upstream/downstream waardes modem.

Zelf stapte ik laat in dit Topic, maar je hebt gelijk dat daar niet naar gekeken is.
Dat bekijken hoefde niet meer nadat al snel een bekabelde verbinding van de Gramofoon zonder succes werd geprobeerd.
Er is vermoedelijk ook wel een Wifi probleem bij TS, gezien de gemelde uitval van een Wireless verbinding van een computersysteem.
Dat kan zonodig nog wel onderzocht worden. We zien het wel.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
hanh wrote:
Ronihd

Het enige verschil is op het modem van de buren werkt het wel , op het modem van vrienden werkt het ook , dan lijkt mij ander modem wel een idee
Je hebt een heel sterk punt. Misschien had ik maar beter niet moeten gaan doorzeuren in dit geval & meteen een ConnectBox swap moeten voorstellen aan de Mods.
Ik zal ervoor waken dat jij het beste antwoord krijgt, als dit inderdaad de oplossing is.

Nou ja, sorry dan Antaris1981 .
Ben soms wat eigenwijs. Ron wist dat wel, maar jij nog niet.

Hahaha, geen probleem.
Ik ben al blij met suggesties.

Zal ik zelf nog eens vragen om een andere modem om te testen?
Ik had het gisteren al gevraagd maar tot heden nog geen antwoord mogen ontvangen van Ziggo.
Ik weet niet waar je dat het beste kunt vragen, ik neem aan wanneer je kantenservice opbelt weer van voor af aan moet uitleggen.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Nee dat is nu ff niet nodig. Ik verwacht maandag bezoek van een Mod.
Als die ook geen uitweg meer ziet, dan wordt er een andere Connectbox voor je geregeld.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
hanh wrote:

Nee dat is nu ff niet nodig. Ik verwachte maandag bezoek van een Mod.

Dan wacht ik nog even af, bedankt voor alle reacties.
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:

hanh wrote:
Ik heb zojuist de Ziggo Moderatoren een alert gegeven over dit Topic.
Er komt binnenkort er een meekijken.
Mijn suggestie was: laten we een andere Connectbox gaan testen.
Ik zie geen andere mogelijkheid meer.
Even afwachten. We zullen zien hoe dit allemaal gaat aflopen.
Jep ander modem ! dat zeg ik 😉

Ik heb een reactie van Ziggo mogen ontvangen en er wordt een nieuwe modem toegezonden.
Wanneer het binnen is zal ik de stand van zaken delen.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Antaris1981 wrote:

Ik heb een reactie van Ziggo mogen ontvangen en er wordt een nieuwe modem toegezonden.

Top !! zal je morgen wel binnen hebben denk ik , Tip als je hem online breng doe dat even zonder utp kabels er in

We horen het graag !
0 Kudos
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:

Antaris1981 wrote:

Top !! zal je morgen wel binnen hebben denk ik , Tip als je hem online breng doe dat even zonder utp kabels er in

We horen het graag !

Ik zal het doen.
Ook bedankt voor het meedenken.
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Antaris1981 wrote:

Ik ben erg benieuwd! Mocht het dan nog steeds niet goed werken ga ik ervoor zitten en alle pagina's van dit topic eens grondig doorlezen.
Antaris1981
Level 1
Topicstarter
Goedemorgen allen,

Zojuist mijn nieuwe modem mogen ontvangen en geïnstalleerd.
Gramofon werkte meteen na installatie, het lag dus blijkbaar toch aan de modem.

In ieder geval wil ik even iedereen bedanken die hadden meegedacht naar het zoeken/vinden van een oplossing.
hanh
Oud Community-lid
Mooi zo. Eind goed al goed.
Wellicht kun je nog ff deze reakrie van Ronihd :
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/gramofon-maakt-geen-verbinding-42664#post429584
aanwijzen als beste antwoord.
Hier immers de eerste en goede suggestie het probleem te zien als een rare Connectbox, die vervangen moet worden.

Daar had ik me eigenlijk meteen bij moeten aansluiten, maar deed dat helaas nog niet. De rest van het verhaal kennen we.
Jeroengaatlekke
Level 4
Beste allen,
Ik heb bij mij exact t zelfde probleem. Ik herinner mij dat een maand geleden de PV inverter is geplaatst. De gehele netspanning ging er af, masr Ziggo en een NAS hangen achter een UPS. De 2 stuks aangesloten gramofon spelers, 1 via wifi AP (die viel wel uit) en 1 via bekabelde switch (die viel ook uit) en lan ingang krijg ik nu met geen mogelijkheid meer een gramofon in t web. De lamp flitst blauw. Wat kan ik doen om dezelfde oplosding te krijgen? Wat verder opvalt: ik kon niet op dit forum komen via de wifi, dus dat gaat nu via de 3G! De andere beschuldigen mij van vermoedelijke spam bij t gebruikersnaam! hanh verder haperen de streamings van radio soms, en gisteren blokte mijn beeld op TV. Ik kijk eigenlijk nooit TV) wie kan hulp bieden?
0 Kudos
Jeroengaatlekke
Level 4

OPGELOST!
vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)

Antaris1981 wrote:

Toch wil ik even iets toevoegen.

Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.

Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.

Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.

Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.

Antaris1981
Level 1
Topicstarter

Toch wil ik even iets toevoegen.

Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.

Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.

Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.

Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.

0 Kudos
EP
Level 1

De Gramofon verbindt alleen met een 2,4 Ghz wifi netwerk.

Als je het 5 Ghz netwerk van het kabelmodem uitzet en verbinding maakt met het (resterende) 2,4 Ghz netwerk, zul je zien dat het probleemloos werkt.

0 Kudos