Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Dat mag niet te vroeg geconcludeerd worden.
Anders blijf je Modem/Routers Swappen zonder dat dit nodig is.
Ik kan nu echt niks meer verzinnen.
Misschien zien we iets vreselijks over het hoofd. Ik zou echt niet weten wat.
Het enige verschil is op het modem van de buren werkt het wel , op het modem van vrienden werkt het ook , dan lijkt mij ander modem wel een idee
fastbiker wrote:
Het lijkt toch een DHCP probleem, de Gramofon valt na verloop van tijd terug naar zijn vaste IP adres en valt uit het netwerk. Zit er stroombesparing keuze op je gramofon? Zet die dan uit. Kun je op de Gramofon DHCP uit zetten en een vast ip adres geven op de connectbox?
We zijn eigenlijk nooit begonnen bij het begin. Upstream/downstream waardes modem.
hanh wrote:
RonihdHet enige verschil is op het modem van de buren werkt het wel , op het modem van vrienden werkt het ook , dan lijkt mij ander modem wel een ideeJe hebt een heel sterk punt. Misschien had ik maar beter niet moeten gaan doorzeuren in dit geval & meteen een ConnectBox swap moeten voorstellen aan de Mods.
Ik zal ervoor waken dat jij het beste antwoord krijgt, als dit inderdaad de oplossing is.
Nou ja, sorry dan Antaris1981 .
Ben soms wat eigenwijs. Ron wist dat wel, maar jij nog niet.
Zal ik zelf nog eens vragen om een andere modem om te testen?
hanh wrote:Zal ik zelf nog eens vragen om een andere modem om te testen?Nee dat is nu ff niet nodig. Ik verwachte maandag bezoek van een Mod.
Ronihd wrote:hanh wrote:Jep ander modem ! dat zeg ik 😉
Ik heb zojuist de Ziggo Moderatoren een alert gegeven over dit Topic.
Er komt binnenkort er een meekijken.
Mijn suggestie was: laten we een andere Connectbox gaan testen.
Ik zie geen andere mogelijkheid meer.
Even afwachten. We zullen zien hoe dit allemaal gaat aflopen.
Antaris1981 wrote:
Ik heb een reactie van Ziggo mogen ontvangen en er wordt een nieuwe modem toegezonden.
Wanneer het binnen is zal ik de stand van zaken delen.
Ronihd wrote:Antaris1981 wrote:Top !! zal je morgen wel binnen hebben denk ik , Tip als je hem online breng doe dat even zonder utp kabels er in
Ik heb een reactie van Ziggo mogen ontvangen en er wordt een nieuwe modem toegezonden.
We horen het graag !
Antaris1981 wrote:
OPGELOST!
vandaag mijn nieuwe modem geïnstalleerd. Het schijnt (en blijkt) een Arris te zijn en de vorige was inderdaad een Compal. De software in Arris is anders qua beveiligingsmethodes en daarom geeft die dus wel internet aan de Gramofon. In feite zit de oorzaak in de verouderde Gramofon die niet mee komt met de nieuwste beveiligingsupdates van de Ziggo modems. Ziggo rolt geregeld updates uit om haar (en ons) netwerk te beschermen en dit kan dan het gevolg zijn. Dat Gramofon niet wordt geupdate (het bedrijf bestaat niet meer) kan Ziggo ook niks aan doen. Het serienummer schijnt ook te vertonen welk merk modem het betreft: mijn Arris begint met AAAP906xxxxx Het apparaat type buiten het witte vlak is: (TG2492LG-ZG)
Antaris1981 wrote:
Toch wil ik even iets toevoegen.
Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.
Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.
Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.
Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.
Toch wil ik even iets toevoegen.
Wederom verloor ik verbinding met Gramofon, exact hetzelfde probleem.
Vorige week kocht ik een nieuwere android telefoon (Galaxy S7) en vandaag dacht ik aan Gramofon.
Aangesloten, opnieuw ingesteld en het werkt nu perfect.
Mocht ooit iemand problemen hebben met Gramofon dat spontaan geen verbinding maakt.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de versie van Android.
De Gramofon verbindt alleen met een 2,4 Ghz wifi netwerk.
Als je het 5 Ghz netwerk van het kabelmodem uitzet en verbinding maakt met het (resterende) 2,4 Ghz netwerk, zul je zien dat het probleemloos werkt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.