1
Vraag
2
Reacties
franske1958

Gedreven Raadgever
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Graag downstream waardes nakijken

Beste lezers van het Forum

Hoewel ik geen klachten heb over de snelheid van internet denk ik dat ik op de kanalen 23 en 24

wat last heb van die 4G en 5G  antenne's die hier op slechts 50 meter van mijn huis staan.

Op die foto van het modem is links boven een losse tv stekker te zien. Deze gaat naar de slaap

kamer maar die wordt nooit gebruikt.   Ik ben benieuwd of het raadzaam is om een andere kabel

en andere splitter te gebruiken, en zo ja, hoe kom ik daaraan ???  Hier bijgevoegd wat foto's.

TV kijken doe ik met een Humax 5300C en een TV die beiden NIET zijn aangemeld op het modem.

Opnemen heb ik geen behoefte aan en heb ook geen interesse in interactieve TV.

Radio luisteren doe ik buiten Ziggo om met een DAB+ radio met antenne op de zolder.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2766Posts
  • 328Oplossingen
  • 717Likes

Goedemiddag @franske1958

Ik heb je zojuist meerdere malen geprobeerd te bellen op het 06-nummer dat bij ons bekend is, maar helaas kreeg ik geen gehoor.

Ik heb daarom alvast een afspraak voor je ingepland op vr 24-06-2022 8:00-13:00 uur
mocht de afspraak niet uit komen, kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. De afspraak wordt vandaag bevestigd per e-mail.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Hier is een nieuwe splitter, met nieuwe kabel naar het modem, sowieso nodig.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

franske1958
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Als dat zou kunnen dan houd ik me aanbevolen.

Ik neem aan dat mijn adres gegevens bekend zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12827Posts
  • 1040Oplossingen
  • 3548Likes

Goedemorgen @franske1958 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heeft onze expert @Bert al even met je meegekeken en heb je wat nieuwe aansluitmaterialen nodig. Ik heb direct kosteloos een setje met een nieuwe splitter, coaxkabel voor naar het modem en twee coaxkabels voor de TV (ontvanger) opgestuurd. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je de aansluitmaterialen met de reguliere post in huis. Het zijn brievenbuspakketjes. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten? We zijn erg benieuwd. 

franske1958
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Ik zou hier laten weten als ik de kabels binnen heb, hier de resultaten

Vanmiddag (14-06) kreeg ik met de post de laatste envelop binnen.

Zeer goede service van Ziggo. Heb de boel direct gemonteerd.

Hier wat foto's van de nieuwe situatie en de nieuwe waardes.

Op mijn Chromebook ook een speedtest gedaan. 

73.8 Down,  10.0 Up,  en ping is 13 mSec via WIFI.

Voor zover ik hier verstand van heb, lijken mij dit prima waarden

Ook mijn Humax geeft voor zover ik het kan zien geen problemen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14145Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad, want ik zie op kanaal 23 en 24 nog heel veel storing.

Zo nee, haal het modem 30 seconden van de stroom en laat na meer dan een uur, mag ook morgen zijn, de 2e pagina van de downstream zien.

franske1958
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Zoals hierboven gevraagd, mijn modem ongeveer 4 minuten van stroom gehad. de stekker er

weer ingedaan. 1 uur gewacht en  weer uitgelezen. Helaas nog steeds storing op de kanalen

23 en 24 zoals te zien op onderstaande screendump.  Mocht de AOP moeten worden vervangen

dan graag telefonisch een afspraak met mij maken wanneer de monteur langskomt. Zoals gezegd,

er staat op ongeveer hooguit 50 Meter van mijn huis een 4G en 5G telefoon antenne op het dak

van een appartementengebouw. Mogelijk dat instraling de oorzaak hiervan is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2766Posts
  • 328Oplossingen
  • 717Likes

Goedemiddag @franske1958

Ik heb je zojuist meerdere malen geprobeerd te bellen op het 06-nummer dat bij ons bekend is, maar helaas kreeg ik geen gehoor.

Ik heb daarom alvast een afspraak voor je ingepland op vr 24-06-2022 8:00-13:00 uur
mocht de afspraak niet uit komen, kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. De afspraak wordt vandaag bevestigd per e-mail.

franske1958
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Zojuist is de monteur geweest en heeft mijn AOP vervangen door een ander type, dat kleine

smalle witte doosje. Heeft de boel getest en de Post RS Errors zijn nu verdwenen. 

Lag inderdaad aan die 4G en 5G telefoon mast op 50 Mtr van mijn huis.

Kreeg netjes een SMS-je van te voren dat hij binnen enkele minuten hier was.

Zeer goede service van Ziggo en zeer goed en snel opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.