Pieter80

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Graag aansluitpunt herstellen in woonkamer

Dit is een vervolg op mijn melding, waarbij Ziggo monteurs het aansluitpunt van de gangkast naar de woonkamer hebben weggehaald in een poging om het vele ruis in de kabel te verminderen. Dit heeft niet gewerkt. https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wifi-valt-bijna-dagelijks-kort-weg/m-p/736263#M294393

3 maanden en vele bezoeken van Ziggo monteurs verder, waarbij de laatste ziggo monteur aangaf dat de aansluiting in de gangkast niet goed was en dat er in de ziggo aansluiting aan de straat kant aanpassingen moest worden gedaan. Dit heeft nu redelijk geholpen, het signaal is nog niet perfect maar is werkbaar. Helaas heb ik geen bedrade verbinding meer naar mijn tv, die sinds kort ook kampt met wifi-problemen. Hierdoor heb ik geen internet meer op de tv. De tv wordt ter reparatie naar de leverancier gebracht, maar ik zou graag ook zien dat de aansluiting naar de woonkamer weer wordt hersteld aangezien dit niet heeft bijgedragen aan de oplossing van de internetproblemen. @Lycke  

5 Reacties 5
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je hoofdaansluiting aop zit dus in die meterkast dat is de verantwoordelijkheid voor ziggo 

 

de aansluiting in de woonkamer is je eigen verantwoordelijkheid en daarvoor kan ziggo wel een monteur sturen maar de kosten zijn dan voor je eigen rekening

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Pieter80

 

Het is een hele onderneming om alles bij jou in huis werkbaar en in orde te krijgen. Stukje bij beetje komen we daar wel verder in, dat is mooi om te lezen. Nu begrijp ik dat je nog graag weer een bekabelde internetverbinding naar je tv wilt realiseren, dat kan ik mij goed voorstellen. 

 

Daarin moet ik mij aansluiten bij wat @anoniemforum aangeeft. Als daarvoor een monteur langskomt, betaal jij daarvoor de kosten. De monteur kan je dan helpen met het aanleggen van een internetkabel vanaf het modem van Ziggo naar je televisie, maar dat doet hij niet gratis. Dit valt namelijk onder je binnenhuisinstallatie. Op deze pagina lees je terug wat een Servicemonteur voor je kan betekenen. 

 

Ben je met die voorwaarden akkoord en wil je graag een monteur inplannen, laat het dan hier weten. Ik plan dan graag een afspraak voor je in. 

 

Wil je liever geen monteur daarvoor langs laten komen? Dan assisteer ik je via deze weg graag verder. Ik kan je kosteloos een internetkabel van 10 meter toesturen. Ik weet nu niet wat de precieze afstand van het modem naar de tv is, maar als je dat met 10 meter kabel red, kun je deze dan zelf aansluiten. 

Pieter80
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Marije123368 , het is logisch dat dit normaliter de verantwoordelijkheid is van de klant. Maar als Ziggo deze verbinding heeft weggehaald en dit het probleem niet verhelpt (wat de monteur wel had aangegeven), omdat het probleem in de aansluiting aan de straat kant en in de meterkast ligt, dan is het toch apart dat jullie nu tegen mij zeggen dat ik het zelf maar weer terug moet brengen in de originele staat? 

Ik wil dit prima zelf doen, maar ik lees online dat je speciaal gereedschap nodig hebt om een UTP-kabel te maken. 

Kan je tot slot nog een voorstel doen voor financiële compensatie voor de 3 maanden gebrekkig internet? Als alternatief kan je ook een monteur sturen die de verbinding naar de woonkamer weer herstelt. De vorige keer was dit zo geregeld begreep ik van de monteur.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

daar zou een moderator even naar moeten kijken

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

@Pieter80 Heb je inderdaad een punt, hoor! Als ik het goed begrijp wil je het modem weer hebben op de plek van de originele aansluiting in de woonkamer. Wat me nog niet duidelijk wordt uit de monteursbonnen, is de wandcontactdoos in de woonkamer 'verwijderd'? Of is de groene kabel verlegd van de woonkamer naar de meterkast? Heb je wellicht foto's van de situatie?

Uitgelicht topic