De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik kreeg een connectbox toegestuurd zonder hierom gevraagd te hebben.
Ik heb/had een ubee evm3200 waar ik geen problemen mee had, maar ziggo wil die "oudjes" er uit hebben blijkbaar.
Ik kan al niet eens mijn "eigen" oude wifi wachtwoord gebruiken, welke al jaren veilig is.
Maar bij de wifi van de connectbox moet het ineens aan allerlei voorwaarden voldoen.
Het is het wifi wachtwoord, niet van het modem zelf.
Ook lees ik veel te veel problemen over de puma chip, waar ik niet op zit te wachten.
Er wordt hier nogal eens gegamed en er wordt hier online lessen gevolgd via teams, dus dat is wachten op problemen.
Groet, Stef
Opgelost! Ga naar oplossing.
@stefhey Helder bedankt voor de terugkoppeling! Ik stuur je een modem op zonder wifi, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je aan ons weten of het verbetering brengt?
Oh sorry, helemaal vergeten om een terugkoppeling te geven.
De Ubee bevalt super goed. 0,0 storingen. Vandaar dat ik het waarschijnlijk vergeten ben terug te koppelen.
Hij stond al meteen in bridgemodus, dus het was eigenlijk plug and play.
Het enige vreemde is het lampje van de DS, die is regelmatig blauw ipv groen. Dit zou een beperkte DS aangeven, alleen merk ik daar niets van. Maar wel raar, dan weer blauw, dan weer groen.
Bedankt (ook @Lotte ) voor de snelle oplossing.
Ik vraag me weleens af nu ik zo vaak lees dat aardig wat klanten liever een UBC1318ZG modem willen dan een Connectbox, waarom Ziggo bij omruilen niet gelijk vraagt wat de voorkeur van de klant heeft.
omdat de gewone klantenservice geen ubee modem kan uitleveren en omdat dit een zakelijk modem is eigenlijk alleen bedoel in uitzonderlijke situaties als mogelijkheid voor particulieren
Kan het niet zo goed uit je verhaal lezen, maar maak je gebruik van de WiFi via de Ziggo modem?
Zo ja, dan is de Ubee1318 niet de oplossing. Deze heeft namelijk geen WiFi.
Het "mooie" is dat ik helemaal niet om een nieuw modem had gevraagd.
Ik wilde het een kans geven, ondanks de puma chip.
Maar toen ik de wifi niet eens naar mijn eigen wens in kon stellen, was ik er klaar mee.
Desnoods activeren ze mijn oude ubee evm3200 maar weer, die werkt gegarandeerd stabiel.
Goedemiddag @stefhey, in veel gevallen is een nieuw modem een vooruitgang maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je dit liever niet hebt. We sturen de connectbox proactief op naar klanten met een veel ouder modem. Dit doen we omdat we iedereen up to date willen houden. Uit je verhaal begrijp ik dat je geen gebruik wenst te maken van de connectbox? Om hem om te wisselen voor een UBEE zal hij wel eerst geactiveerd moeten worden. Ben je in de mogelijkheid om hem voor een aantal dagen te installeren? Zodat we daarna de switch kunnen maken?
Goedemiddag Lotte,
Hij staat dus al aangesloten, zodoende weet ik dat het instellen van de wifi k... is.
Hij staat ook al in bridge, zodat ik zonder verdere aanpassingen wifi heb op alle apparaten.
Alleen ga ik niet zitten wachten op de problemen van die Puma chip, iets met een wet van Murphy...
Alvast bedankt
@stefhey Helder bedankt voor de terugkoppeling! Ik stuur je een modem op zonder wifi, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je aan ons weten of het verbetering brengt?
Dankjewel, zal ik doen.
Hallo @stefhey , hoe bevalt je nieuwe modem?
Oh sorry, helemaal vergeten om een terugkoppeling te geven.
De Ubee bevalt super goed. 0,0 storingen. Vandaar dat ik het waarschijnlijk vergeten ben terug te koppelen.
Hij stond al meteen in bridgemodus, dus het was eigenlijk plug and play.
Het enige vreemde is het lampje van de DS, die is regelmatig blauw ipv groen. Dit zou een beperkte DS aangeven, alleen merk ik daar niets van. Maar wel raar, dan weer blauw, dan weer groen.
Bedankt (ook @Lotte ) voor de snelle oplossing.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...