1
Vraag
2
Reacties
s.w.cloud1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Graag Full-DS activeren. IPv6 naar IPv4. Ontbrekende opties Port Forwarding en UPnP activeren.

Beste Support, 

 

Ik mis een aantal opties in mijn model/router (Connectbox Giga). Op basis van wat ik op internet vind heb ik nu DS-lite en heb ik Full DS firmware nodig. Bij deze graag Full-DS activeren. Ik wil ook van IPv6 naar IPv4. Ik loop tegen een aantal problemen aan. Verder ook de ontbrekende opties Port Forwarding en UPnP activeren. Mijn gegevens staan in mijn profiel. 

 

Alvast bedankt. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @s.w.cloud1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je geavanceerde routerfuncties wilt gebruiken op het Giga Connectbox modem. Op dit moment lukt dat niet omdat je modem een IPV6 DS Lite profiel heeft. Omzetten naar IPV6 Full DS gaat helaas bij jou niet lukken omdat dit in voormalig UPC gebied nog niet beschikbaar is. Ik heb een verzoek voor jou ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 only zodat je gebruik kunt maken van o.a. UPnP en portforwarding. Binnen nu en uiterlijk 24 uur moet de wijziging doorgevoerd zijn op het modem. Als het nog niet gelijk werkt, raad ik aan het modem even te herstarten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Indien de pagina's voor port forwarding en DMZ ontbreken, dan is het modem inderdaad op DS-Lite geconfigureerd.

 

Waarschijnlijk woon je in voormalig UPC-gebied? Full-DS is in dat geval niet beschikbaar, alleen IPv4 Only.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben bang dat dat nog niet gaat lukken.

Er is nog een technisch verschil in oud-Ziggo en oud-UPC.

In oud-Ziggo gebied was Full Dual Stack standaard en in oud-UPC gebeid was Dual Stack Lite de standaard en de daarbij achterliggende techniek.

 

Wil je een vast IPv4 adres, dan is IPv4 only waarschijnlijk nu nog de enige mogelijkheid en kun je port forward gebruiken.

 

Mogelijk gaat dit in de toekomst veranderen als Docsis 3.1 volledig wordt uitgerold, maar of en wanneer, ligt in de toekomst verborgen.

Mogelijk kan een Ziggo moderator zien of de toekomst morgen als is of over een jaar.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

let wel eens naar ipv4 kan je niet terug naar ipv6 ds lite

s.w.cloud1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt, de voornaamste reden dat ik deze extra functionaliteiten wil is dat ik diensten als Plex buiten het huis kan gebruiken. Verder wil ook SSH en SMB servers opzetten, maar heb nog niet getest of die nu niet werken (ik vermoed van niet). Als ik het goed heb kan ik met IPv4 only deze diensten goed configureren, omdat ik dan port forwarding en UPnP weer kan gebruiken. In dat geval wil ik graag naar IPv4 only. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @s.w.cloud1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je geavanceerde routerfuncties wilt gebruiken op het Giga Connectbox modem. Op dit moment lukt dat niet omdat je modem een IPV6 DS Lite profiel heeft. Omzetten naar IPV6 Full DS gaat helaas bij jou niet lukken omdat dit in voormalig UPC gebied nog niet beschikbaar is. Ik heb een verzoek voor jou ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 only zodat je gebruik kunt maken van o.a. UPnP en portforwarding. Binnen nu en uiterlijk 24 uur moet de wijziging doorgevoerd zijn op het modem. Als het nog niet gelijk werkt, raad ik aan het modem even te herstarten.

s.w.cloud1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Paul, bedankt voor de moeite. Alle andere community leden ook bedankt voor jullie advies en informatie!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@s.w.cloud1 Graag gedaan! 😉 Als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen weet je ons voortaan te vinden. Alvast een prettig weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic