Goedemiddag,
Ik heb een Horizon Mediabox ( met ingebouwde modem ) en wil daar Google nest WiFi op aansluiten om zo overal in huis een goed WiFi signaal te kunnen ontvangen. Heeft iemand dat gedaan op de Horizon box en is er ergens een handleiding hoe dit te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, lees ik. Sorry voor de verwarring.
Een wifibooster is een benaming voor een grote groep verschillende apparaten die de wifi kunnen bevorderen. De Deco M4 is zo'n apparaat. Je kunt de deco op 2 manieren instellen. Dit is als accespoint of als router.
Bij de instelling: Accespoint, blijft de Mediabox XL jouw router.
Bij de instelling: Router, zal jouw huidige router in bridge moeten om dit goed te laten werken. Bij de Mediabox XL is dit niet mogelijk, waardoor je dan een losse modem router zou moeten krijgen.
Wanneer jij de Deco M4 gewoon instelt als accespoint, kan deze prima samenwerken met de Mediabox XL 🙂
Je kunt hem hier bestellen en hij heet op onze website "Smart Wifibooster set"
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Zorbathagreek! Welkom op de Ziggo Community!
Overal in huis een goede wifi verbinding, dat is wel heel fijn ja! Hopelijk haakt er iemand aan met tips voor het aansluiten hiervan op de mediabox XL.
Wist je dat wij ook een hele handige wifi booster set hebben. Het is de TP-Link DECO M4. Hier vind je er meer informatie over!
Hi Maud ik heb begrepen dat je de modem ( in mijn geval de Horizon Mediabox ) dan in bridge mode moet zetten en dat is niet mogelijk met de mediabox XL dus heeft het dan zin om in mijn situatie de deco M4 aan te schaffen?
Hi @Zorbathagreek
In het geval van een wifibooster, hoeft de modem/router niet in bridgemode. Dit valt dus mee 🙂
Stel dat je de Deco als router in wilt stellen, wordt het een ander verhaal.
Thanks @Jiri @Maud begint zelf over de deco M4 en dat in mijn situatie kan ( Horizon Mediabox) ik twijfelde en jij bevestigd dat ook... maar goed, ik wil een mesh netwerk thuis krijgen, wat moet ik daarvoor doen om dat te realiseren?
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, lees ik. Sorry voor de verwarring.
Een wifibooster is een benaming voor een grote groep verschillende apparaten die de wifi kunnen bevorderen. De Deco M4 is zo'n apparaat. Je kunt de deco op 2 manieren instellen. Dit is als accespoint of als router.
Bij de instelling: Accespoint, blijft de Mediabox XL jouw router.
Bij de instelling: Router, zal jouw huidige router in bridge moeten om dit goed te laten werken. Bij de Mediabox XL is dit niet mogelijk, waardoor je dan een losse modem router zou moeten krijgen.
Wanneer jij de Deco M4 gewoon instelt als accespoint, kan deze prima samenwerken met de Mediabox XL 🙂
Je kunt hem hier bestellen en hij heet op onze website "Smart Wifibooster set"
Wat mij verbaasd is dat zowel @Jiri als @Maud niet voorstellen een losse modem router toe te sturen.
@Zorbathagreek bridge is inderdaad niet nodig echter stel je de Deco M4 set dan als accespunt in, het enige is dan dat je in de MB XL de wifi uit zet.
Dat is een goede toevoeging, @RoWi. Dankjewel.
De optie heb ik wel benoemd, maar inderdaad niet actief aangeboden omdat ik indruk krijg dat @Zorbathagreek heel graag de Mediabox XL wil behouden als router. Wanneer ik dit verkeerd heb, zeg het gerust. Ik kan je ten alle tijden een losse modem/router toesturen.
Oke helder, accespoint heeft dezelfde sterkte als een mesh netwerk ? En kan ook uitgebreid worden en laatste vraag mij. Internet komt uit de muur via coax zit er ook zo'n soort aansluiting op de deco M4 dan ?
@Jiri ik had je laatste aanvulling waar je dit noemt niet gezien 🙂
@Zorbathagreek schreef:Oke helder, accespoint heeft dezelfde sterkte als een mesh netwerk ? En kan ook uitgebreid worden en laatste vraag mij. Internet komt uit de muur via coax zit er ook zo'n soort aansluiting op de deco M4 dan ?
Of deze set ingesteld word als router of als accespunt heeft niks met de mesh werking en wifi dekking te maken.
De Deco sets kunnen met extra units worden uitgebreid en verbind je aan de Mediabox XL met een netwerk kabel waar rj 45 stekkers aan zitten.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/31411
Ps over de M4 set kan je hier vast nuttige info lezen,
Top bedankt allemaal voor de tips en adviezen 💪🏻👍🏻👌🏻
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.