1
Vraag
2
Reacties
th.greuter

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Google Nest verbinding met wifi-hotspot?

kan ik met een google nest (wifi)camera verbinding maken met een hotspot punt van de buren?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een hotspot heeft een zeer beperkte doorvoer snelheid, beelden hebben nogal wat snelheid nodig, dus ik verwacht dat dat niet goed gaat werken en zeker niet als anderen ook verbinding maken met die hotspot, dan wordt de maximale snelheid gedeeld.

Bekijk in context

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

***Aanvulling***

 

Mijn Camera's al eens getest op de hotspot van mijn buren, werden tegen gehouden want het modem ziet een IP als indringer uit een andere omgeving. Wifi camera's hebben echt de 2,4 GHz nodig en hotspot helaas niet mogelijk.

 

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een hotspot heeft een zeer beperkte doorvoer snelheid, beelden hebben nogal wat snelheid nodig, dus ik verwacht dat dat niet goed gaat werken en zeker niet als anderen ook verbinding maken met die hotspot, dan wordt de maximale snelheid gedeeld.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

***Aanvulling***

 

Mijn Camera's al eens getest op de hotspot van mijn buren, werden tegen gehouden want het modem ziet een IP als indringer uit een andere omgeving. Wifi camera's hebben echt de 2,4 GHz nodig en hotspot helaas niet mogelijk.

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @th.greuter en welkom op de Community. Goede vraag! Ik zie dat je hier een dubbeltopic voor hebt aangemaakt, waar ik ook op heb geantwoord, maar ga sluiten om het overzicht te bewaren. 

Zo te zien hebben @Bert en xGarfieldx-Dave al de nodige informatie en praktijkervaring gedeeld. Helemaal top! Nu ben ik - als ik voor mezelf spreken - benieuwd waarom je dit precies overwoog? Heb je problemen met je eigen netwerk? Of schuilt er een andere reden achter? 

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Ik zou dan vermoeden dat het een buitencamera is en hij op die plek zijn eigen wifi niet kan ontvangen, maar dat van de buren wel.

th.greuter
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

inderdaad:)

th.greuter
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Camera is voor op het weiland van de paarden en kan daar alleen wifi van de buren ontvangen.

th.greuter
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor reactie. nu maar vragen aan de buren of ik hun wifi mag gebruiken

th.greuter
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor het antwoord. Ga vragen of ik de wifi mag gebruiken.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@th.greuter Ah, dat verklaart een hoop haha. Je zat inderdaad op het goede spoor @Rowdy! Heb je een goede band met de buren? Dan heb je vast een goede kans van slagen! Hopelijk volstaat de wifi van hen, zodat je een oogje in het zeil kunt houden :-). 

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Mocht dat niet mogen of kunnen, dan kun je ook nog deze overwegen:

https://www.ui.com/airmax/litebeam-m5/

 

De LBE‑M5‑23 heb je al voor 50 euro. Daar heb je dan wel 2 van nodig. Het is wel belangrijk dat je een vrije zichtlijn hebt tussen deze twee apparaten. Tuurlijk, een boompje ertussen is geen probleem maar er moet geen heel gebouw tussenstaan. Eventueel kun je ze hoger monteren, maar dan zit je weer met kans op bliksem. Dus een vrije zichtlijn is wel fijn.

Maar als je deze twee op elkaar uitricht, dan heb je een stabiele verbinding met maximaal 100 Mbit. Er zijn natuurlijk ook altijd duurdere varianten, maar deze is voor jouw doel echt meer dan prima.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Vincent  hebben jullie geen Extra Wifi Punt stopcontact nog liggen, dat zou de oplossing voor dit probleem zijn.

Anders @Rowdy  anders zou ik hier eens naar kijken Powerline Adapters via Stopcontact 

De de powerline was ook voor @th.greuter kleine verwarring in topic 

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb het idee dat het weiland niet echt direct in de buurt is van zijn huis. Ik weet dus ook niet of de stroom die daar is, wel uit zijn huis komt. Als dat niet zo is, werken Powerline-adapters sowieso niet. En als de afstand wat groter is, heb ik sowieso betere ervaringen met de antennes die ik net noemde dan met Powerline-adapters. Maar hij kan een Powerline-adapter natuurlijk altijd eens proberen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

We zijn benieuwd en horen graag hoe dit gaat aflopen.

Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes

Ja, en we ontvangen graag het adres zodat we ook live mee kunnen kijken 🙂

th.greuter
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We hebben geen "eigen" stroom dus dat gaat niet lukken. Maar dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga ermee aan de slag. En als t gelukt is meld ik het.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic