S.oldenburger

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Google Nest audio raakt steeds verbinding kwijt

Goedendag, ik heb sinds kort een nieuw abonnement met nieuw modem. Maar vanaf dag 1 heb ik het probleem dat mijn slimme speaker (Google Nest audio) steeds de verbinding kwijt is, en dus mijn wekkers niet af gaan.
Alle internet en WiFi instellingen zoals de naam, wachtwoord en ip toewijzingen staan het zelfde. En mijn wifi heeft geen vaste ip adressen. Ook staan mijn apparaten op 2.4Ghz

Zodra ik een speaker van de voeding af haal dan doet ie het weer een dag, en daarna weer niet.

Mijn google home speaker blijft wel geconnect.

In de Google Home app is niks veranderd.

Dit is sinds het nieuwe modem is aangesloten.

Kunnen jullie helpen?

Dank u wel.

59 Reacties 59
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De splitter (POA-01-B) is overbodig en kan komen te vervallen. Het AOP (TRISZ-DG300) is prima. Er is geen groene kabel op het AOP aangesloten, kun je een foto plaatsen van de koppeling met de groene kabel, indien zichtbaar?

 

Het OFDM-kanaal lijkt niet goed te werken, gezien de CM-STATUS events met event type codes 20/22 (NCP FEC lock loss) en profile ID N/A. Verder vertonen alle SC-QAM-kanalen MDD timeouts en QAM/FEC lock loss (CM-STATUS event type codes 1/4/5), de uncorrectable errors ('Fouten na RS') en RCS partial service zijn waarschijnlijk hieraan gerelateerd.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe dit zegt me allemaal niks...😵💫

En die splitter moet wel blijven zitten, gezien ik nog een coax moet trekken naar de kamer van mn dochter.

 

En ik heb geen groene kabel... Dit is wat er bij zat en wat ik heb aangesloten...🤷🏻‍🤔

 

Misschien moet ik er bij vermelden dat ik in een appartement zit en ik alleen de witte kabel als binnenkomst heb. Wat vervolgens de coax aansluiting is waar het modem op zit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Sorry voor het technische verhaal, ik schrijf altijd samengevat mijn bevindingen op zodat ik het later snel kan terugvinden.

 

Simpel gezegd is de signaalkwaliteit niet naar behoren. Een moderator kan het beste een meerdaagse meting naar het modem opstarten.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe ohh ok, vreemd. Bedankt voor de info 👍🏻

 

Trouwens, volgens de ziggo wifi app heb ik gewoon een goede wifi verbinding. 29mbs en mn router snelheid is 300+

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor je gedegen analyse @tobiastheebe!

@S.oldenburger Ik heb zojuist een modemsessie opgestart. Dat houdt in dat we de verbinding de komende 96 uur / 4 dagen je signaal kritisch kunnen bekijken. Wil je zelf ook dagen en tijdstippen bijhouden waarop je problemen ondervindt? Noteer dan ook wat je precies ondervond. Over een aantal dagen kunnen we de boel eens vergelijken. Alvast bedankt!

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Vincent dank je wel. Het gaat nu weer een aantal dagen goed. Even kijken of dat zo blijft 🤞🏻

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Fijn om te lezen dat het goed gaat! Vergeet desalniettemin de voorbeelden te noteren als het onverhoopt toch misgaat. Enorm bedankt!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoe heb je de verbinding de afgelopen dagen ervaren @S.oldenburger?

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Rikst de afgelopen dagen had ik geen problemen. Ik vind het heel vaag allemaal 🤔 Hij staat momenteel op 2.4ghz. Zal ik het komende week even bijhouden wat ie op 5.0ghz doet? Want daar heeft ie voorheen ook opgestaan

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Rikst 

Het is weer zover. Wifi stond nog op 2.4ghz, vanochtend werkte alles nog. De rest van de dag niet gebruikt en nu met het licht willen aanzetten in de slaapkamer (waar de nest ook staat) zegt ie weer dat er geen verbinding is...

 

Ik kon hem ook niet meer herverbinden, op zowel 2.4 als 5.0. Wel maakt ie weer verbinding na een herstart (even stekker van het net af).

 

Wordt er nu wel een beetje moedeloos van. Dit is allemaal sinds het nieuwe (zwarte) modem.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@S.oldenburger nee hé, dat is zuur! Het leek net goed te gaan. Dan moeten we het van daaruit weer op zien te pakken.

Wil @tobiastheebe eens zijn licht in de duisternis laten schijnen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

I.v.m. de eerder zichtbare signaalproblemen, kun je opnieuw de downstream/upstream-waarden en historie plaatsen?

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe die mogelijkheid heb ik pas komend weekend..

Weet niet of dat uitmaakt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Voor de gegevens op het tabblad Netwerk historie is dat geen probleem.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Excuus, heb een druk weekend gehad en helemaal vergeten in te loggen op t modem. Ik zal het vanmiddag na mn werk even doen 

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe 

 

Hier het overzicht van vorige week. Ik zie geen melding van maandag overdag, wel de dinsdag erna. maar toen werkte het weer

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor het delen van de gegevens, @S.oldenburger . Ik weet zeker dat @tobiastheebe snel in dit topic zal langskomen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je de volledige gegevens van het tabblad Netwerk historie en eventueel nogmaals de downstream/upstream-waarden plaatsen? Uit de twee events in de laatste screenshot kan ik weinig opmaken.

 

Ervaar je op dit moment nog problemen?

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@tobiastheebe is goed zal ik doen.

Ja vanochtend weer problemen... Gister avond niks aan de hand. En vanochtend ging mn wekkerradio niet aan. Gelukkig mn verlichting wel, dus was wel op tijd wakker 😅😅 na de speaker van stroom afhalen, deed ie het weer goed

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het kan ook aan een niet-optimale MTU-waarde liggen, waar is deze momenteel op ingesteld? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, MTU-grootte in webinterface van het modem. Mocht de waarde 1978 ingesteld zijn, kun je dit dan naar aanpassen naar 1500 (indien mogelijk) of 1499? Start daarna het modem opnieuw op.

Uitgelicht topic