S.oldenburger

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Google Nest audio raakt steeds verbinding kwijt

Goedendag, ik heb sinds kort een nieuw abonnement met nieuw modem. Maar vanaf dag 1 heb ik het probleem dat mijn slimme speaker (Google Nest audio) steeds de verbinding kwijt is, en dus mijn wekkers niet af gaan.
Alle internet en WiFi instellingen zoals de naam, wachtwoord en ip toewijzingen staan het zelfde. En mijn wifi heeft geen vaste ip adressen. Ook staan mijn apparaten op 2.4Ghz

Zodra ik een speaker van de voeding af haal dan doet ie het weer een dag, en daarna weer niet.

Mijn google home speaker blijft wel geconnect.

In de Google Home app is niks veranderd.

Dit is sinds het nieuwe modem is aangesloten.

Kunnen jullie helpen?

Dank u wel.

59 Reacties 59
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @S. oldenburger, 

Welkom op de community 🙂 heb je inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem, ondanks er nog niemand heeft meegekeken? Wekkers die niet afgaan zijn erg lastig! Ik weet dat @horizonfreak wat kennis heeft van Google home. Misschien dat hij eens mee wil lezen:) 

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

Hoi @S.oldenburger 

Als je de google audio niet hebt aangesloten op de 2.4 wifi heb je de snelheid al getest wat deze is. soms kan het zijn dat deze te langzaam is en de speaker ziet dat deze traag is en gaat kijken voor betere verbinding.

Wat het ook kan zijn is is dat je kanaal keuze in het modem op automatisch hebt staan voor de 2.4 ghz 

zodra het modem een interventie ziet op het wifi kanaal gaat deze schakelen naar een ander kanaal en valt de wifi soms even weg. Sommige apparaten kunnen daar niet zo goed mee overweg en verliezen dan dit en proberen niet opnieuw verbinding te maken alleen door een reboot.

Wat je ook zou kunnen kijken is of de 5 ghz verbinding aan staat en of het bereik daar sterk genoeg voor is en de google audio daar eens op aanmelden.

Mocht dit allemaal geen verschil maken dan raad ik je aan om even de  google audio te resetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen.

Mocht dit het probleem niet verhelpen dan zou ik contact opnemen met google over dit probleem of met de winkel waar het vandaan komt het zou ook een defect kunnen zijn.

Hopelijk heb je wat aan deze tips 

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor je bericht. Ik heb mijn modem uit de doos direct aangesloten en de wifi weer aangezet zoals het vorige modem. Hoe check ik dat van die kanalen? Op 5ghz heb ik geprobeerd, maar ook daar is ie om zo zoveel tijd de verbinding kwijt. Volgens de wifi app van ziggo is mijn wifi snel genoeg. Ik heb hem meerdere malen gereset maar hielp ook niet. Ik heb sinds gister de Nest op 2.4ghz staan en kijken wat ie doet.

 

Maar het gekke is, mijne Google Home speaker staat verder weg en heb ik nooit last mee gehad.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Madelon ik heb nog geen oplossing gevonden. Vanochtend is weer mijn wekker niet afgegaan. 

Het ging een paar dagen goed. En nu is mn speaker weer de verbinding kwijt.

Dit is allemaal sinds mijn nieuwe modem...

 

Mijn google home speaker heeft geen problemen. Vind het maar vreemd.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Misschien gaat het bij roaming mis en is dat het probleem. Ik zou de 2 banden daarom ieder een eigen ssid meegeven en kijken of dat werkt.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@JanAssen mijn wifi heeft 2 aparte namen. Eerste delel is het zelfde, alleen eindigt de 2.4 met 2.4 en de 5.0 op 5.0 achter de wifi naam.

 

Ik had eerst de witte connectbox en had totaal geen problemen. Ik heb nu die zwarte, en alles werkt het zelfde alleen mijn nest audio raakt steeds de verbinding kwijt. Ik kan niet opnieuw connecten, maar moet elke keer mijn modem herstarten en/of mijn nest audio terugzetten naar fabrieksinstellingen...

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Probeer het een met een vast ip-adres voor de nest.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Nieuw modem, slechte wifi.

zou je eens een foto willen maken van jouw eerste ziggo punt in huis, meestal meterkast groene kabel met wit doosje.

Dan eventueel een foto van splitters en of antenne verstekkers.

en als laatse de down - en upstreaam gegevens en de netwerk historie.

waar vind ik deze gegevens > klik < de getallen freaks (experts in dit geval) kunnen daar veel uithalen.

Ik weet bijna zeker dat @tobiastheebe daar wel een lichtje op willen laten schijnen.

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Havanna ik kan er is naar kijken. Maar heb het vorige modem als zelf laten toewijzen

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@puppie ik zal er is naar kijken. Hij is een tijdje terug verplaatst door een ziggo monteur. Maar toen deed alles het goed met mijn oude modem. 

 

Ik kom er op terug

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@S.oldenburger we zijn weer een paar dagen verder. Is er nog iets aangepast? Heb je een update voor ons? 

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Jacob ik had nog even geen tijd gehad.

Ik start momenteel mn laptop op en dan ga ik even wat tips nalopen.

 

Het gekke is, maandag gebeurde het weer op 2.4ghz. Maar savonds had ik ineens weer verbinding. En het doet t nog steeds...

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Jacob @puppie @Havanna @JanAssen @horizonfreak 

 

Ik zit momenteel in mijn modem en dit zijn mijn instellingen:

 

Mijn draadloos signaal: 2.4ghz ingeschakeld modus 802.11g/n/ax gemengd (geen idee wat dit inhoud)

5.0ghz heb ik uit en aangezet, zelfde modus als 2.4

Kanaal optimalisatie ingeschakeld.

 

Dhcp v4 ingeschakeld.

Nest audio heeft een gereserveerd ip adres, momenteel op 2.4ghz.

 

DNS, UPNP, DDNS, niks aangedaan.

 

Voor de rest heb ik niks gedaan..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@puppie 

Hier de gevraagde foto's:

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook zie ik dat mijn Nest Audio geen vast ip adres vast houd... Mijn google home wel.

 

Ik heb mijn smart apparaten in de ip reeks 70 staan. maar hij pakt steeds 116.

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

@S.oldenburger 

je zou kunnen proberen Kanaal optimalisatie uitschakelen

en de 2.4 en 5ghz wifi 

beiden een andere naam te geven vervolgens je nest audio op 5 of op 2.4 aanmelden

en je kanaalkeuze bij de wifi 2.4 tijdelijk op 1 of 6 of 11 zetten niet op automatisch

En kijk even of de nest audio deze verbinding wel vast houd.  heb je de nest trouwens al hellemaal gereset naar fabrieks instellingen. Dat zou ik je ook aanraden en altijd bij installatie van de google apparaten handmatig je wachtwoorden invullen en niet automatisch invullen gebruiken waar wil het ook vaak nog eens fout gaan 

S.oldenburger
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@horizonfreak 

Mijn WiFi heeft beide een andere naam. Eerste deel is het zelfde, alleen heb ik op t eind 2.4 of 5.0 staan. Waar kan ik die kanaal keuze aanpassen?

En de speaker is al meerdere malen gereset.

 

Ik zal morgen weer even op de laptop gaan.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@tobiastheebe zou jij je licht eens over de getallen willen laten gaan.

Uitgelicht topic