1
Vraag
2
Reacties
Dielange

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Google Nest Wifi extreem traag sinds een week of 2

Ik heb een Google wifi systeem in huis, 1 basisstation wat bedraad op de Ziggo connectbox is aangesloten en 4 "stations" die tezamen met het basisstation een mesh netwerk vormen. 

 

Nu functioneerde dit tot een week of anderhalf/twee probleemloos maar sinds die tijd heb ik alleen nog maar problemen. Zeer onstabiele wifi verbinding/wegvallend netwerk etc etc. De verbinding tussen de meshpunten komt ook niet verder meer dan "zwak" waar tot 1.5 week geleden alles op groen en "zeer goede verbinding" stonds.

 

Het ligt niet aan Ziggo, deze leveren keurig stabiel, het zit echt in het Google mesh netwerk. De test vanaf ziggobox naar basisstation klokt netjes en stabiel in op 347mbps waar we betalen voor 350 dus keurig.

 

Hebben meer mensen hier last van? Ligt het misschien aan een recente update? (wellicht mensen hier die wat meer in de technische inhoud zitten dan ik)

Ik ben ten einde raad inmiddels....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dielange
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie en ik ga hier induiken. Ik heb hier echter weinig geduld mee, ook omdat we thuis werken en sterk afhankelijk zijn van correct werkende wifi. Ik heb dus inmiddels al smartwifi pods besteld en hoop dat dit soelaas zal bieden. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je in de app per AP zien welk uplink-AP wordt gebruikt? Als een bepaald AP een niet-optimale uplink kiest dan kan dat een sterk negatief effect hebben op alle andere AP's in het systeem. Indien het niet mogelijk is om het uplink-AP te wijzigen (ik ben van Ubiquiti UniFi gewend dat dit wel mogelijk is, maar dat is zakelijke apparatuur) dan zou ik het systeem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.

Dielange
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie en ik ga hier induiken. Ik heb hier echter weinig geduld mee, ook omdat we thuis werken en sterk afhankelijk zijn van correct werkende wifi. Ik heb dus inmiddels al smartwifi pods besteld en hoop dat dit soelaas zal bieden. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Dielange welkom op de Ziggo Community. Ten einde raad zijn als zaken met je verbinding niet lekker lopen is natuurlijk altijd zuur.

Helemaal als zo'n beetje al je apparaten er last van hebben. En met onder andere het thuiswerken wil je dat het goed werkt, en terecht.

Wat is op dit moment de stand van zaken, nu je, zoals je aangeeft, een set smartwifi pods hebt besteld? Merk je al verbetering? Ik heb daarover ook nog handige tips, zoals je hier kan lezen. We horen het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic