Goedenmorgen,
ik heb sinds een aantal dagen een nieuw Ziggo modem. Alle apparaten kan ik zonder problemen op het wifi netwerk aanmelden, behalve de Chromecast. Ik krijg elke keer dat de configuratie is mislukt en dat ik de naam en van het wifi netwerk moet controleren. Wie kan mij hier verder helpen?
Groetjes Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
goedemorgen,
jullie snappen zeker dat ik een beetje moedeloos word...
ik heb alles wat jullie als mogelijke oplossing aangaven geprobeert maar het lukt gewoon niet.
ik heb de 5ghz wifi uitgezet en het geprobeerd, ik heb de 5ghz en de 2,4ghz uitgezet en ook de kanaal optimalisatie uitgezet en toen via een mobile hotspot contact gemaakt dat lukte wel. ik heb toen de wifi weer opgestart met de zelfde ssid en wachtword als van de hotspot maar dan werd de verbinding weer verbroken.
er werd over de koppelcode geschreven, die zie ik en mijn telefoon maakt ook verbinding maar later als ik een wifi netwerk moet kiezen en het wachtword moet invullen dan gaat het mis.
ik kan geen verbinding met de chromecast zelf maken want die staat niet in mijn wifi lijst.....
de melding controleer naam van wifi krijg ik op mijn telefoon te zien.
@Peter1983 de Chromecast heeft een eigen wifi zender dus zelfs met de Ziggo modem router uit zou deze zichtbaar moeten zijn. Ik heb eerder gevraagd welk type Chromecast? Ik heb al zolang als ik de Chromecast v.3 heb een gecombineerde sssid en nooit problemen als ik een keer de Chromecast opnieuw moet instellen.
Het is niet ondenkbaar dat de wifi radio in uw Chromecast simpelweg defect is.
Klinkt een beetje vreemd met een nieuw modem, maar zet die eens terug naar de fabrieks instellingen en probeer het opnieuw.
en de virusscanner ook al eens uitgezet?
Klopt, maar u geeft aan de hotspot lees wifi ssid van de Chromecast niet te zien.
Ik heb eerder wat afbeeldingen geplaatst klopt het dat het bij de derde afbeelding fout gaat?
Heb je al eens geprobeerd om de opgeslagen wifi netwerken te wissen in de Home app.
En eens met de Home app op een andere smartphone of tablet de Chromecast te verbinden.
Ook dat had ik al geprobeerd....
Ik heb de chromecast vanmiddag laten opsturen voor reparatie/onderzoek.
Als ik hem terug heb dan weet ik in iedere geval dat de chromecast zelf okay is.
Als ik hem terug heb laat ik het jullie weten..
Iedereen bedankt voor het meedenken en alle adviezen!
Groetjes Peter
https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Waarschijnlijk staat hier de oplossing 🤗
Wat bij mij heeft gewerkt
Chromecast resetten
Home app verwijderen
telefoon uitzetten en opnieuw opstarten
Home app installeren
Chromecast installeren
Goedemorgen,
Ik heb een nieuwe Chromecast gekregen (er zat nog garantie op). Wel moest ik het modem resetten en de app nieuw op mijn telefoon installeren. Nu werkt alles gelukkig weer.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede adviezen!
Groetjes Peter
Is er nog gemeld of de andere een defect had en zo ja wat? Of heeft u de andere gekregen zonder verdere info?
In ieder geval geniet ervan.
Er is niet verteld of de oude een defect had.
Ik denk zelf dat de chromecast ook niet is gecontroleerd om dat het maar om een apparaat van 40€ gaat en het niet de moeite waard is.
Ik heb sinds het nieuwe modem precies hetzelfde probleem en niets lukt.
Hi @Catharinab , welkom op de community!
Ik zie dat je even aanhaakt op een topic. Fijn dat je een nieuw modem hebt, maar balen dat je tegen verbindingsproblemen aanloopt 😞
Is dat alleen met de Chrome cast? En heb je de tips en trucs die onder dit topic worden genoemd al eens kunnen proberen?
Wat ik je in ieder geval zou aanraden is het volgende:
* De Chromecast resetten
* De Home app even verwijderen
* Het apparaat waarop je de app hebt staan even opnieuw opstarten en daarna beide weer installeren.
Alles geprobeerd maar helaas. Ga een nieuwe bestellen en kijken of deze wel werkt
Ai, wat balen zeg! En een nieuwe bestellen lijkt me een goede zet. Zeker als al het andere goed werkt en verbonden is, is de kans groot dat je Chrome Cast de stoorzender is in deze. Laat gerust weten of het daarmee straks is opgelost. Ik ben erg benieuwd!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.