1
Vraag
2
Reacties
Peter1983

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Google Chromecast werkt niet

Goedenmorgen,

ik heb sinds een antaal dagen een nieuwe ziggo modem. Alle apparaten kan ik zonder problemen op het wifi netwerk aanmelden behalve de chromecast. Ik krijg elke keer dat de configuratie is mislukt en dat ik de naam en van het wifi netwerk moet controleren.

Wie kan mij hier verder helpen?

 

Groetjes Peter

36 Reacties 36
Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

goedemorgen,

 

jullie snappen zeker dat ik een beetje moedeloos word...

 

ik heb alles wat jullie als mogelijke oplossing aangaven geprobeert maar het lukt gewoon niet.

 

ik heb de 5ghz wifi uitgezet en het geprobeerd, ik heb de 5ghz en de 2,4ghz uitgezet en ook de kanaal optimalisatie uitgezet en toen via een mobile hotspot contact gemaakt dat lukte wel. ik heb toen de wifi weer opgestart met de zelfde ssid en wachtword als van de hotspot maar dan werd de verbinding weer verbroken.

er werd over de koppelcode geschreven, die zie ik en mijn telefoon maakt ook verbinding maar later als ik een wifi netwerk moet kiezen en het wachtword moet invullen dan gaat het mis.

ik kan geen verbinding met de chromecast zelf maken want die staat niet in mijn wifi lijst.....

de melding controleer naam van wifi krijg ik op mijn telefoon te zien.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Peter1983 de Chromecast heeft een eigen wifi zender dus zelfs met de Ziggo modem router uit zou deze zichtbaar moeten zijn. Ik heb eerder gevraagd welk type Chromecast? Ik heb al zolang als ik de Chromecast v.3 heb een gecombineerde sssid en nooit problemen als ik een keer de Chromecast opnieuw moet instellen.

 

Het is niet ondenkbaar dat de wifi radio in uw Chromecast simpelweg defect is.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Klinkt een beetje vreemd met een nieuw modem, maar zet die eens terug naar de fabrieks instellingen en probeer het opnieuw.

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. 

als de wifi radio defect zou zijn zou de chromecast toch ook geen verbinding maken via een mobile hotspot, toch?

Het is een Chromecast 3e generatie

@Karel. 

ik had de modem al teruggezet maar zonder succes

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en de virusscanner ook al eens uitgezet?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt, maar u geeft aan de hotspot lees wifi ssid van de Chromecast niet te zien.

 

Ik heb eerder wat afbeeldingen geplaatst klopt het dat het bij de derde afbeelding fout gaat?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Heb je al eens geprobeerd om de opgeslagen wifi netwerken te wissen in de Home app.

En eens met de Home app op een andere smartphone of tablet de Chromecast te verbinden.

 

  • Smartphone/tablet maak verbinding met het normale thuis wifi netwerk (Niet met het chromecast netwerk)
  • Zorg dat Bluetooth aanstaat
  • Sluit de Chromecast aan en doe een factory reset
  • Start Google Home app
  • Verwijder eventueel de nog in lokatie/ruimte de oude aanwezige Google Chromecast apparaat (selecteer en scroll naar beneden en verwijder)
  • Ga naar  Accountmenu ->Selecteer rechtsboven in de Home-app je account om toegang te krijgen tot de volgende instellingen:Instellingen van de Home-app: -> Opgeslagen wifi-netwerken wissen: Wis alle opgeslagen wifi-netwerken
  • Selecteer rechtsboven in de Home-app “+” -> Apparaat instellen -> Nieuwe apparaten
  • Loop de stappen door om de Chromecast te verbinden met thuis wifi netwerk
Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Karel. 

Ook dat had ik al geprobeerd....

 

Ik heb de chromecast vanmiddag laten opsturen voor reparatie/onderzoek. 

Als ik hem terug heb dan weet ik in iedere geval dat de chromecast zelf okay is. 

Als ik hem terug heb laat ik het jullie weten..

Iedereen bedankt voor het meedenken en alle adviezen!

Groetjes Peter 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes
he64

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bij mij heeft gewerkt

Chromecast resetten

Home app verwijderen

telefoon uitzetten en opnieuw opstarten

Home app installeren

Chromecast installeren

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

 

Ik heb een chronecast gekregen ( er zat nog garantie op). Wel moest ik het modem resetten en de ap nieuw op mijn telefoon instaleren. Nu werkt alles gelukkig weer.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede advisen!

 

Groetjes Petet

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is er nog gemeld of de andere een defect had en zo ja wat? Of heeft u de andere gekregen zonder verdere info? 

In ieder geval geniet ervan.

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. 

Er is niet verteld of de oude een defect had. 

Ik denk zelf dat de chromecast ook niet is gecontroleerd om dat het maar om een apparaat van 40€ gaat en het niet de moeite waard is.

Catharinab

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds het nieuwe modem precies hetzelfde probleem en niets lukt.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @Catharinab , welkom op de community! 
Ik zie dat je even aanhaakt op een topic. Fijn dat je een nieuw modem hebt, maar balen dat je tegen verbindingsproblemen aanloopt 😞
Is dat alleen met de Chrome cast? En heb je de tips en trucs die onder dit topic worden genoemd al eens kunnen proberen?
Wat ik je in ieder geval zou aanraden is het volgende:

* De Chromecast resetten

* De Home app even verwijderen

* Het apparaat waarop je de app hebt staan even opnieuw opstarten en daarna beide weer installeren.

 

Catharinab

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles geprobeerd maar helaas. Ga een nieuwe bestellen en kijken of deze wel werkt

 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ai, wat balen zeg! En een nieuwe bestellen lijkt me een goede zet. Zeker als al het andere goed werkt en verbonden is, is de kans groot dat je Chrome Cast de stoorzender is in deze. Laat gerust weten of het daarmee straks is opgelost. Ik ben erg benieuwd! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic