@Peter1983
Soms zit smartwifi het koppelen aan Wifi in de weg. Als je gebruik maakt van smartwifi op je modem zet kanaal optimalisatie in je modem (tijdelijk) uit zie bijgevoegd bestand. Zet ook eventuele smart wifi pods tijdelijk uit. Probeer daarna de chromecast te koppelen. Als dat werkt kan je daarna je smartwifi en Wifi pods weer aanzetten.
Een tweede mogelijkheid is om Wifi even helemaal uit te zetten. Maak dan een hotspot met precies de zelfde Wifi SSID naam en wachtwoord als van je Ziggo Wifi netwerk. Probeer de Chromecast te koppelen, als dat lukt kan je de hotspot op de smartphone weer verwijderen. Zorg er dus wel voor dat je hotspot op de smartphone dus niet dezelfde SSID als je Ziggo Wifi blijft houden. De Wifi op je Ziggo Modem kan je nu weer aanzetten en tevens eventueel Wifi pods. Hopelijk verbind je Chromecast dan met je Ziggo Wifi Netwerk.
En een derde mogelijkheid: Er zijn Chromecast(s) waarbij een ethernet kabel op de voedings adapter aangesloten kan worden. Heb je die mogelijkheid maak daar dan gebruik van.