1
Vraag
2
Reacties
Peter1983

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Google Chromecast werkt niet

Goedenmorgen,

ik heb sinds een antaal dagen een nieuwe ziggo modem. Alle apparaten kan ik zonder problemen op het wifi netwerk aanmelden behalve de chromecast. Ik krijg elke keer dat de configuratie is mislukt en dat ik de naam en van het wifi netwerk moet controleren.

Wie kan mij hier verder helpen?

 

Groetjes Peter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

 

Ik heb een chronecast gekregen ( er zat nog garantie op). Wel moest ik het modem resetten en de ap nieuw op mijn telefoon instaleren. Nu werkt alles gelukkig weer.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en de goede advisen!

 

Groetjes Petet

Bekijk in context

36 Reacties 36
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Heb je de google chrome cast al eens gereset?

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, ik heb de chromekast en ook het modem opnieuw opgestart. 

Ik heb ook al met een ander telefoon een mobilehotspot ingesteld en daar kan ik de chromecast wel instellen. 

Zou het kunnen zijn dat er instellingen in het modem niet goed staan?

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

tijdens het instellen moet je je telefoon verbinden met het wifi netwerk die de chromecast tijdelijk aanmaakt, dan zou het moeten werken

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

als ik verbinding maak met de chromecast zelf dan heb ik geen internet verbinding meer dus dan lukt het ook niet...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Wellicht helpt het om de Chromecast te resetten naar fabrieksinstellingen, en daarna weer te configureren als of ie nieuw uit de doos komt.

https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid&oco=0

en extra help op:

 https://support.google.com/chromecast/chromecast/?hl=nl#topic=3447927

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

reset de chromecast, verbind met het ssid van de chromecast en doorloop de stappen. hij zou vanzelf moeten vragen met welk normaal netwerk hij verbinding moet maken en daar kies je dan je ziggo wifi. inderdaad wel even de chromecast resetten zoals Karel aangeeft.

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de chromecast al meerdere keeren terug gezet en op nieuw geprboeerd in te stellen.  de melding controleer naam wifi netwerk blijft terugkomen...  ik heb ook al contact gehad met de klantenservice van google chromecast en zij gaven aan dat het misschien met de beveiliging van de wifi te maken kan hebben omdat de chromecast met een mobile hotspot wel werkt

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Peter1983 

Soms zit smartwifi het koppelen aan Wifi in de weg. Als je gebruik maakt van smartwifi op je modem zet kanaal optimalisatie in je modem (tijdelijk) uit zie bijgevoegd bestand. Zet ook eventuele smart wifi pods tijdelijk uit. Probeer daarna de chromecast te koppelen. Als dat werkt kan je daarna je smartwifi en Wifi pods weer aanzetten.

 

Een tweede mogelijkheid is om Wifi even helemaal uit te zetten. Maak dan een hotspot met precies de zelfde Wifi SSID naam en wachtwoord als van je Ziggo Wifi netwerk. Probeer de Chromecast te koppelen, als dat lukt kan je de hotspot op de smartphone weer verwijderen. Zorg er dus wel voor dat je hotspot op de smartphone dus niet dezelfde SSID als je Ziggo Wifi blijft houden. De Wifi op je Ziggo Modem kan je nu weer aanzetten en tevens eventueel Wifi pods. Hopelijk verbind je Chromecast dan met je Ziggo Wifi Netwerk. 

 

En een derde mogelijkheid: Er zijn Chromecast(s) waarbij een ethernet kabel op de voedings adapter aangesloten kan worden. Heb je die mogelijkheid maak daar dan gebruik van.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Wat je ook even kan testen is om de Wifi 5Ghz band uit te zetten.

Zodat je met de CC alleen een 2.4 verbinding kan maken.

Ik weet dat er problemen zijn of waren met de CC op 5GHz als deze zich op hoge kanalen bevindt.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

zoals @S4R ook al typt.

zet de 5 Ghz uit en doe het via 2.4 Ghz.

reset vooraf de CC met het kleine knopje aan de zijkant.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naast alles wat al is genoemd u gebruikt de Home app voor het opnieuw verbinden krijgt u wel de verbindings code te zien? 

 

Om welke versie Chromecast gaat het vanaf versie 2 maakt dezelfde ssid voor 2,4 en 5 ghz niks tot niet veel uit.

 

De Chromecast ziet uw netwerknaam tijdens het instellen helemaal niet begrijp ik het zo goed?

Peter1983
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Karel. 

ik heb de twee eerste stappen geprobeerd maar helaas is het niet gelukt om de chromecast te koppelen.

De derde stap kan ik niet uitvoeren omdat er geen ethernet aansluiten aanwezig is.

 

@S4R en @puppie 

ik heb dit ook geprobeert maar zonder succes.

 

@RoWi. 

Ik zie wel de koppelcode en dat werkt ook wel tot het moment waar ik het wifi wachtword heb in gevuld en dan op verbinden klick..... naar even zoeken krijg ik dan telkens de melding controleer wifi netwerk naam....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die melding controleer netwerk naam ziet u op de TV waaraan de Chromecast hangt of op de telefoon/tablet? Is de Chromecast al eens volledig stroomloos gemaakt en daarbij uit de TV gehaald?

 

Wat u eerder noemde kan inderdaad mee spelen Google geeft dit ook aan.

Opmerking: Een WPA2-Enterprise-netwerk wordt niet ondersteund

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ziggo modem fact reset doen.

 

Wifi naam en wachtwoord wijzigen in iets simpeler dan wat standaard in het modem zit.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

naar even zoeken krijg ik dan telkens de melding controleer wifi netwerk naam....

 

op dat moment moet je je telefoon met het wifi netwerk van de chromecast verbinden en op opnieuw proberen drukken, dan zou die m moeten pakken. raar probleem is het wel..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903  schreef:

naar even zoeken krijg ik dan telkens de melding controleer wifi netwerk naam....

 

op dat moment moet je je telefoon met het wifi netwerk van de chromecast verbinden en op opnieuw proberen drukken, dan zou die m moeten pakken. raar probleem is het wel..


Dat doe je toch eerder om die koppelcode te krijgen. Ik hoef die procedure niet vaak te doorlopen dus heb dit niet helemaal scherp.

Deze stap lijkt goed te gaan.

Screenshot_20220909-214157_Chrome.jpg

Hier ook nog.

Screenshot_20220909-214427_Chrome.jpg

Hier lijkt het bij de topic starter fout te gaan.

Screenshot_20220909-214512_Chrome.jpg

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

bij die laatste stap die jij zegt kies je de wifi die de chromecast aanmaakt ipv je ziggo wifi. aan het eind zal die dan vragen met welke wifi je de chromecast wil verbinden. heb dit 1x meegemaakt en dat werkte toen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903  schreef:

bij die laatste stap die jij zegt kies je de wifi die de chromecast aanmaakt ipv je ziggo wifi. aan het eind zal die dan vragen met welke wifi je de chromecast wil verbinden. heb dit 1x meegemaakt en dat werkte toen


Dat is volgens de handleiding van Google zelf bij de eerste stap om die koppelcode te krijgen.

Fictivity

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het zou ook kunnen dat er gebruik wordt gemaakt van DFS kanalen, en dat een Chromecast hiermee niet compatible is. maar dat kun je idd checken door de 5Ghz uit te schakelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic