Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb sinds vorige week eenzelfde probleem. Voorheen werkte alle prima, maar nu bij de opdracht: "OK Google, speel muziek" geeft mijn Sonos Roam aan: "Ik kan geen muziek afspelen op dit apparaat". Eenvoudige commando's zoals de tijd of een mop worden wel door de Roam beantwoord.
Klantenservice Sonos geeft aan dat er een vertraging zit in de verbinding naar de google server en dat de DNS aangepast moet worden. Ziggo zegt dat dit buiten hun kennisbereik valt.
Nu heb ik niet de intentie om een aparte Google router te kopen, en ik maak ook geen gebruik van een Bridge. Hebben jullie enig idee wat kan helpen, en/of hoe ik zelf de DNS van Google kan aanpassen?
Geen idee wat betreft Google / Google assistant en Sonos of wie daar goed bekend mee is.
De Sonos krijgt z'n ip en dns van de de DHCP server (=modem). Je zou kunnen kijken of je daar de DNS kan wijzigen in 8.8.8.8 of 8.8.4.4 (dat zijn Google DNS Servers).
Maar ik betwijfel of het daar aan ligt.
Sonos is sowieso een pain in the ass met netwerk/wifi verbindingen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...