1
Vraag
2
Reacties
RRJ

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Google Assistant Sonos werkt niet goed

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen Google Assistant geinstalleerd op Sonos. Echter als ik iets vraag aan de assistent zegt deze dat er iets fout gaat en probeer het over een paar seconden opnieuw. Contact gehad met Sonos en zij zeggen dat de DNS aangepast moet worden.

Zijn er meer met dit probleem dat de Google Assistant niet goed werkt op Sonos?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RRJ
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een aparte router geïnstalleerd van Google WiFi. Werkt top nu!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Herman K

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo RRJ en andere mensen met het zelfde probleem , ik had het zelfde probleem en wat bij mij gewerkt heeft, is dat je de bridge er tussen uit moet halen ( wist niet eens dat dat kon ) en dan je Playbar ( of een andere Sonos speaker ) op je Connectbox aansluiten( ipv de bridge) mvg Herman.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
RRJ, welkom hier! Heb je wat gehad aan de tips van Herman K?

Herman K, ook welkom op de Ziggo Community. Fijn dat het modem uit de bridge halen bij jou heeft geholpen. Bedankt voor het delen van de oplossing.
RRJ
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een aparte router geïnstalleerd van Google WiFi. Werkt top nu!
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Handig! Klinkt ook logisch dat Google Assistant goed kan communiceren met de Google Wifi router 🙂
Herman K

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn wifi was ook niet altijd top en mijn Sonos haperde ook wel eens ,( sloeg nummers over en verloor verbinding met Deezer , Dacht dat het aan de connectbox lag ,bleek dus dat de Sonos bridge de boosdoener was , las op een Sonos Community dat de bridge al een paar jaar niet meer nodig was , omdat na een update de speakers onderling een Sonos netwerk aanmaken , in het beste geval sluit je de Playbar of Playbase bedraad op je router / modem of Connectbox aan een speaker kan ook ( niet als ze surrount gekoppelt zijn ) nu is mijn wifi en Sonos verbinding weer perfect en google assist werkt nu ook prima.
TJ_

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds vorige week eenzelfde probleem. Voorheen werkte alle prima, maar nu bij de opdracht: "OK Google, speel muziek" geeft mijn Sonos Roam aan: "Ik kan geen muziek afspelen op dit apparaat". Eenvoudige commando's zoals de tijd of een mop worden wel door de Roam beantwoord. 

Klantenservice Sonos geeft aan dat er een vertraging zit in de verbinding naar de google server en dat de DNS aangepast moet worden. Ziggo zegt dat dit buiten hun kennisbereik valt. 

Nu heb ik niet de intentie om een aparte Google router te kopen, en ik maak ook geen gebruik van een Bridge. Hebben jullie enig idee wat kan helpen, en/of hoe ik zelf de DNS van Google kan aanpassen? 


Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5784Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @TJ_ 

Welkom op onze Community. Wat jammer te vernemen dat er nog niemand voorbij is gekomen die je hierbij advies kan geven. 

Zelf durf ik het ook niet goed te zeggen. Wellicht heeft @Bert een idee of kan hij de juiste gebruiker voor dit topic taggen 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Geen idee wat betreft Google / Google assistant en Sonos of wie daar goed bekend mee is.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

De Sonos krijgt z'n ip  en dns van de de DHCP server (=modem). Je zou kunnen kijken of je daar de DNS kan wijzigen in 8.8.8.8 of 8.8.4.4 (dat zijn Google DNS Servers).

Maar ik betwijfel of het daar aan ligt.

Sonos is sowieso een pain in the ass met netwerk/wifi verbindingen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic