1
Vraag
2
Reacties
EvertBarten

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gmail - "Unauthenticated email from ziggo.nl is not accepted"

Als ik vanuit mijn gmailapp een mail verstuur (vanaf alias xxxxx@ziggo.nl) n komt de volgende melding terug:

 

550 5.7.26 Unauthenticated email from ziggo.nl is not accepted due to domain's DMARC policy. Please contact the administrator of ziggo.nl domain if this was a legitimate mail. Please visit https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the DMARC initiative. e1sor5837418ejs.78 - gsmtp

 

Vreemde is dat sommige mail adressen wel worden geaccepteerd en andere (oa gmail) niet. 

 

Meerdere malen met de helpdesk gebeld. Alle instellingen met de helpdesk gecontroleerd. Alles zou goed staan. Geen oplossing. Mail nu rechtstreeks vanuit mijn Gmailaccount (dus geen alias). Zou fijn zijn als er wel een oplossing zou zijn. Dit probleem speelt sinds ongeveer 7 november 2021.

 

Heeft iemand hier en oplossing?

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi Evert,

Ik heb het zojuist mijn ziggo account toegevoegd aan Gmail. Ik heb net een mail verstuurd met het ziggo account in Gmail. Werkt prima. Ik zou je instellingen controleren. Misschien vinkje bij alias gewoon uitzetten? 

 

Ik heb bij instellingen in Gmail staan:

Geen alias.
Antwoordadres: mijn ziggo email adres
Mail is verzonden via: smtp.ziggo.nl
Beveiligde verbinding op poort 465 via SSL
 
Fijne avond

Bekijk in context

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Het is correct hoor wat er staat. 587 met StartTLS is OK. Net als 465 met SSL. Vervelende is dat e-mail applicaties dat verschillend noemen. In de basis is het TLS 1.2, maar soms het dat SSL, soms TLS. Bij StartTLS heet dat soms TLS, soms SSL en soms StartTLS. Erg verwarrend allemaal. Zouden ze betere afspraken over moeten maken in e-mail land. (MS Outlook maakt er bijvoorbeeld echt één zootje van. Die veranderen per versie de naam van de encryptie in instellingen. )

Bekijk in context

10 Reacties 10
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Verzenden vanaf e-mailadressen die eindigen op ziggo.nl moet je via de ziggo servers doen, niet via Gmail. Gmail is niet gerechtigd te verzenden voor ziggo.nl ( en terecht).

EvertBarten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen idee wat je bedoelt maar op webmail van ziggo wordt alles doorgestuurd naar mijn gmail adres. Gmail verstuurt met alias xxx@ziggo.nl  . Werkt sinds 2013 zo. 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Het kan best zijn dat de beveiligingseisen zijn aangescherpt waardoor het niet meer werkt. Je moet de SMTP server van Ziggo gebruiken als je wilt verzenden met je Ziggo e-mail adres.

 

Lees dit anders even door. Dat maakt het wat duidelijker hoe Google omgaat met een alias.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @EvertBarten

Ik snap dat je hier graag een oplossing voor wilt zodat e-mail weer vlekkeloos werkt. Heb je de link die @bburgg deelde bekeken en heeft dat duidelijkheid gegeven?

EvertBarten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee. Ik heb alles doorgelezen en nogmaals instellingen gecontroleerd. Probleem is dat Ziggo blijkbaar niet meer toestaat dat ik mijn mail bekijk in Gmail en daar vanuit mails stuur. Ik ben niet van plan om outlook of iets dergelijks te gaan gebruiken op telefoon en pc. Met mijn vrouw, die ook een mail adres heeft xxxx.ziggo.nl, is hetzelfde aan de hand. Sinds 7 november, zonder enige aankondiging heeft Ziggo zijn beleid aangepast dat ik niet via mijn ziggo adres meer kan mailen (de DMARC) vanuit gmail. Dit impliceert voor mij dat ik alle websites en inlogs nu heb aangepast naar mij gmail adres en xxxx.ziggo.nl heb verwijderd. Helaas heb ik deze klus voor mij vrouw nog te doen. Naar het schijnt wordt het een nat en koud weekend... Jammer dat het zo moet maar aan de andere kant ben ik nu compleet onafhankelijk van Ziggo. Dat lucht ook weer op.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Je zou je Ziggo e-mailadres nog gewoon moeten kunnen gebruiken @EvertBarten Maar ik snap ook dat je op zoek bent gegaan naar een alternatief nu het bij jou al een tijdje niet werkt. 

 

Ik zelf gebruik deze combinatie van Ziggo mail en Gmail niet, maar er zijn zeker wel andere gebruikers die dit wel zo doen. Ik hoop dat er alsnog iemand langskomt die jou de ultieme werkende tip kan geven. 

EvertBarten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na 2 weken blijkbaar dus geen oplossing. Helpdesk weet het ook niet (verbinding wordt gewoon verbroken tot 4x toe). Bedankt Ziggo. Geen andere mogelijkheid dan om alle Ziggo mail adressen te verwijderen en om te zetten naar gmail. 

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Hi Evert,

Ik heb het zojuist mijn ziggo account toegevoegd aan Gmail. Ik heb net een mail verstuurd met het ziggo account in Gmail. Werkt prima. Ik zou je instellingen controleren. Misschien vinkje bij alias gewoon uitzetten? 

 

Ik heb bij instellingen in Gmail staan:

Geen alias.
Antwoordadres: mijn ziggo email adres
Mail is verzonden via: smtp.ziggo.nl
Beveiligde verbinding op poort 465 via SSL
 
Fijne avond
EvertBarten
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie @Gerr_it . Wellicht moet Ziggo dit aanpassen op hun website met mail instellingen:

EvertBarten_0-1639038270466.png

Deze poort lijkt het probleem te zijn?

Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes

Het is correct hoor wat er staat. 587 met StartTLS is OK. Net als 465 met SSL. Vervelende is dat e-mail applicaties dat verschillend noemen. In de basis is het TLS 1.2, maar soms het dat SSL, soms TLS. Bij StartTLS heet dat soms TLS, soms SSL en soms StartTLS. Erg verwarrend allemaal. Zouden ze betere afspraken over moeten maken in e-mail land. (MS Outlook maakt er bijvoorbeeld echt één zootje van. Die veranderen per versie de naam van de encryptie in instellingen. )

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic