Vraag
Reacties
Wimbre
Level 4

Glasvezelverkoper aan deur gehad

Hi,

Ik heb al jaren een internetabonnement bij Ziggo, werkt prima en weinig problemen gehad.

Nu is er een tijd terug in onze wijk door een bedrijf kabels gelegd en zagen wij toen een klein blauw kabeltje (+/-1 cm.) uit de grond steken voor ons huis. Vandaag werd er aangebeld en stond er iemand voor de deur die aangaf dat wij één van de laatste waren die nog geen glasvezelaansluiting hadden en dat dit over 3 jaar verplicht gaat worden en dat het dan € 750 zou gaan kosten om het alsnog aan te leggen. Van Ziggo heb ik nooit iets vernomen behoudens dat zij het wel aanbieden en het in onze straat wel aanwezig is (volgens de website van Ziggo).

De man gaf aan dat alles hetzelfde blijft.

Nu ben ik wantrouwig als ik zelf niets hoor van Ziggo en er in eens iemand voor mijn deur staat. 

Weet iemand hoe dit zit/werkt?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Steefb
Level 20

@Wimbre  schreef:

stond er iemand voor de deur die aangaf dat wij één van de laatste waren die nog geen glasvezelaansluiting hadden en dat dit over 3 jaar verplicht gaat worden en dat het dan € 750 zou gaan kosten om het alsnog aan te leggen. Van Ziggo heb ik nooit iets vernomen behoudens dat zij het wel aanbieden en het in onze straat wel aanwezig is (volgens de website van Ziggo).

Je hebt niets van ziggo gehoord omdat ziggo hier geheel buiten staat.

Je bent tot niets verplicht en ook over 3 jaar gaat er niets verplicht worden.

Alleen als je na de aanleg van glasvezel en het is niet tot aan in je huis aangelegd alsnog over wil stappen op glas kunnen er aanzienlijke kosten berekend worden.

Over het algemeen wordt nu glasvezel gratis aangelegd of je nu wel of niet wil overstappen.

Aanleg glasvezelkabel door ODF - Ziggo Community

Zoeken - Ziggo Community

0 Kudos
6 Reacties 6
Tjeerd85
Level 14

Ziggo levert niet via glasvezel, het laatste stuk is altijd COAX. (op enkele nieuwbouw projecten na). 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

en ook bij die nieuwbouw projecten wordt een glas naar coax converter ingezet

0 Kudos
Wimbre
Level 4
Topicstarter

Dit had ik al gelezen:

Ziggo maakt gebruik van een hybride netwerk. Wij combineren glasvezel internet en coax voor ons krachtige GigaNet. Hiervan loopt 97% over glasvezel en het laatste stukje via coaxkabel.

Waar het mij om gaat is:

a) Klopt het verhaal van die man of is dit zo'n figuur die je "dakgoot" schoon maakt voor € 1.500?

b) Waar is dat blauwe kabeltje voor? Komt dat iemand bekend voor?

c) Waarom hoor ik niets van Ziggo?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Wimbre  schreef:

stond er iemand voor de deur die aangaf dat wij één van de laatste waren die nog geen glasvezelaansluiting hadden en dat dit over 3 jaar verplicht gaat worden en dat het dan € 750 zou gaan kosten om het alsnog aan te leggen. Van Ziggo heb ik nooit iets vernomen behoudens dat zij het wel aanbieden en het in onze straat wel aanwezig is (volgens de website van Ziggo).

Je hebt niets van ziggo gehoord omdat ziggo hier geheel buiten staat.

Je bent tot niets verplicht en ook over 3 jaar gaat er niets verplicht worden.

Alleen als je na de aanleg van glasvezel en het is niet tot aan in je huis aangelegd alsnog over wil stappen op glas kunnen er aanzienlijke kosten berekend worden.

Over het algemeen wordt nu glasvezel gratis aangelegd of je nu wel of niet wil overstappen.

Aanleg glasvezelkabel door ODF - Ziggo Community

Zoeken - Ziggo Community

0 Kudos
Karel.
Level 17

Je kan beter uitzoeken voor welke provider de glasvezel in de straat is aangelegd en daar contact mee opnemen. De verplichting over 3 jaar lijkt mij onzin waarmee ze je kennelijk onderdruk willen zetten. Ook kan het zijn omdat er dus glasvezel in de straat ligt dat over een aantal jaren, de koperen telefoon/adsl lijn wordt afgesloten. Wat de kosten betreft kan zo zijn dat later aansluit kosten in rekening worden gebracht als je alsnog zelf besluit om het in huis aan te laten leggen.

Iets meer dan een jaar geleden is bij mij in de straat voor KPN glasvezel aangelegd. De aansluiting in mijn huis/meterkast is kosten vrij en zonder enige verplichting tot het afnemen van een abonnement gemonteerd. Je krijgt dan wel enige tijd post of bijverdienende studenten aan de deur die je een abonnement proberen aan te smeren. Het geeft mij voor de toekomst wel keuze vrijheid wat internet aanbieders betreft.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Let op onderstaande informatie kan verwarrend overkomen en zo is het ook in de praktijk met de glasvezel aanbieders.

Pas goed op, bij een eigen huis sluit b.v. Open Dutch Fiber alleen de glasvezel aan als je een abonnement bij T-Mobile neemt.

Wil je dat niet, dan leggen ze de kabel voor de deur onder de grond.

Tot nu toe, lijkt het zo te gaan.

Later kosten ???

Het lijkt er steeds meer op dat dat niet gaat gebeuren, omdat ik bij diverse glasboeren ineens lees dat later een jaarabonnement al voldoende is om de glasvezel naar binnen te krijgen.

Open Dutch Fiber lijkt ook steeds vaker glasvezel binnen te leggen zonder dat je een abonnement hoeft te nemen: Open Dutch Fiber | Resultaat Postcode Check zie de Veelgestelde vragen.

Maar pas goed op dat je niets tekent waar een abonnement aan hangt.