Vraag
Reacties
Oplossing
MarDea
Level 1

Glasvezel van KPN aanleggen?

Ik heb een brief gekregen van KPN over de aanleg van glasvezel, eventueel tot in de woning.

Moet ik dat laten doen, of zo laten? Ik ben niet van plan over te stappen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
os
Level 6

Of je laat het nu gratis aanleggen, of je betaalt later 3000-5000 euro om het te laten aanleggen. Glasvezel is de toekomst, als je ooit weg wil bij Ziggo heb je ten minste de mogelijkheid om weg te gaan, want de kabel ligt er al.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb
Level 20

Lekker laten aanleggen. Overstappen hoeft niet.

Wil je later eventueel wel overstappen hoef je geen aanzienlijke aanlegkosten te betalen.

os
Level 6

Of je laat het nu gratis aanleggen, of je betaalt later 3000-5000 euro om het te laten aanleggen. Glasvezel is de toekomst, als je ooit weg wil bij Ziggo heb je ten minste de mogelijkheid om weg te gaan, want de kabel ligt er al.

S.noordman
Level 9

Ik heb nu ook deze brief gekregen.

Wel heb ik nu nog een vraag ter verduidelijking. Mijn Ziggo signaal komt nu binnen via een coax kabel. Blijft deze kabel liggen naast de glasvezel kabel van KPN? Of verdwijnt deze coax kabel als ze de glasvezel mijn huis in brengen? Ik wil de aansluiting wel, eventueel voor de toekomst, maar ben nu tevreden over ziggo.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@S.noordman de Ziggo aansluiting blijft gewoon daar mogen de glasvezel monteurs niet eens aan komen. U krijgt een extra aansluitpunt in de meterkast of ergens anders als dat een betere plek is.

Pineapple
Level 16

Ziggo heeft een eigen netwerk/infrastructuur, namelijk coax. En levert geen diensten via de glasvezelaansluiting van KPN of welke andere provider dan ook. KPN doet dan ook niets met de aansluiting van Ziggo. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Let goed op bij het toestemming geven aan KPN of een andere provider dat er geen 12 maanden abonnement op zit, als je de glasvezelkabel naar binnen laat leggen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@os  schreef:

Gelukkig is het in de werkelijkheid tussen de 500 en 1500 euro met een gemiddelde van 600 euro: Glasvezel internet | Consumentenbond

Buurman
Level 15

@MarDea Hier staat voldoende informatie 

https://www.kpnnetwerk.nl/

RoWi
Level 20

Dat doet KPN Netwerk al heel lang niet meer dat deed Delta wel maar is hier ook van af gestapt. Het aanleggen en naar binnen brengen van de glasvezel kabel  staat volledig buiten de providers, uitzonderingen daargelaten.

Er wordt toestemming gegeven aan de netwerkbeheerder niet aan de provider!!!

@Buurman terzijde het was @S.noordman die bij dit oude topic aansloot.

Simba24
Level 13

KPNNetwerk is ook niet meer KPN, om de ongelukkige naam denken een hoop mensen dat het hetzelfde bedrijf is, maar dat is niet zo.
KPNNetwerk heeft ook onderaannemers die de werkzaamheden doen.
Dus als je vragen hebt dan moet je bij KPNNetwerk.nl zijn, niet bij de KPN en ook niet bij de onderaannemers van KPNNetwerk.

RoWi
Level 20

De eigenlijke naam is inderdaad Netwerk Exploitatie maatschappij. Het is zover mij bekend nog wel een dochter van de NV KPN.

Waar het omgaat de aanleg en beheer heeft niks met de provider KPN te maken.