HetHoogland

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Glasvezel aangelegd - verschil met huidige abonnement

Gemeente Het Hoogeland gaat over op glasvezel van Deltafiber.

De vraag is wat gaat Ziggo doen om het klanten verlies te beperken .

De huidige snelheid zo rond 70 Mb kost ongeveer 55,00 euro die van glasvezel  geeft voor het zelfde bedrag een snelheid van 150Mb . Dan lijkt de keuze snel gemaakt lijkt mij .

 

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk abonnement heb je precies?

Want 75 Mb met KabelTV en Ziggo Go kunnen gebruiken kost maar € 48,50.

En 300 Mb met KabelTV en Ziggo Go kunnen gebruiken kost € 58,95.

 

Ziggo pakketten vergelijken - kies nu je pakket | Ziggo

HetHoogland
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

net de rekening uitgeprint : Internet Start en TV Start  55.50 euro .

HetHoogland
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik dus heb blijkt Alles-in-1 pakket te zijn .

Jij refereerd naar Internet en TV Start .

Ben nog opzoek naar het verschil .

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@HetHoogland  schreef:

Gemeente Het Hoogeland gaat over op glasvezel van Deltafiber...


Het belangrijkste is dan men aangesloten wordt op de glasvezel !!

Vaak is die aansluiting gratis tijdens het leggen van de glasvezel, maar soms is dit ook gekoppeld aan een jaar abonnement. Maar het naderhand ( later ) aansluiten, is vaak een erg prijzige zaak, dus kan men dan beter direct laten aansluiten en een eventueel jaar abonnement op de koop toenemen.

Echter, zodra men ook toegang heeft tot glasvezel, dan heeft men keuze, namelijk tv/internet via de coax of via de glasvezel. Zodra hier glasvezel wordt gelegd, stap ik over. Misschien kom ik na een jaar wel weer terug bij Ziggo, maar dat zien we dan wel, want dan weten we hoe groen het gras elders is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HetHoogland  schreef:

Wat ik dus heb blijkt Alles-in-1 pakket te zijn .

Jij refereerd naar Internet en TV Start .

Ben nog opzoek naar het verschil .


@HetHoogland  KabelTV wat Bert noemt heeft slechts 4 HD kanalen, ik ben verbaasd dat hij dit durft te vergelijken.  Internet en TV Start wat jij hebt is een ander pakket jij hebt nu interactie TV. Zelfs het meest eenvoudige TV pakket via Delta wint het van KabelTV.

 

Ter info Deltafiber is de netwerkbeheerder, via dat glasvezel netwerk leveren nog 3 andere providers zover ik weet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. schreef: "KabelTV wat Bert noemt heeft slechts 4 HD kanalen, ik ben verbaasd dat hij dit durft te vergelijken."

 

Dat is heel simpel @RoWi. daar is helemaal niets aan te durven.

De vraag ging over de internetverbinding en @HetHoogland heeft het ook als zodanig een label gegeven, zoals je kunt zien onderaan het eerste bericht.

TV is in het eerste bericht in het geheel niet benoemd.

Ik had ook Internet only kunnen benoemen, als er verder geen interesse is voor TV: 

Alleen internet thuis | Kies voor Internet Only | Ziggo

 

Bert_0-1634841861520.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan nog synchone up en download weegt in veel gevallen ook op, tegen wat Ziggo ons nu levert en blijkens de berichten voor 2022 niet zo snel zal veranderen.

En Ziggo Internet only? We weten allebei dat dit onzin is ook bij dat pakket zit KabelTV in begrepen je hebt enkel geen toegang tot Ziggo Go.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Maar wat heeft TV te maken met de oorspronkelijke vraag van TS- over de prijs van het internet?

Die had het alleen over internet.

We weten nog helemaal niet wat hij met TV wel of niet wil.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Maar wat heeft TV te maken met de oorspronkelijke vraag van TS- over de prijs van het internet?

Die had het alleen over internet.

We weten nog helemaal niet wat hij met TV wel of niet wil.


Heel simpel, @HetHoogland neemt nu ook TV, Internet en Telefonie af, dat kunnen we allebei concluderen uit het bedrag en de reacties. Inderdaad is niet aangegeven of het alleen om internet gaat of of alles.

 

En de werkelijke vraag van de topic starter is : De vraag is wat gaat Ziggo doen om het klanten verlies te beperken .

 

Het antwoord daarop is het Giganet project, door hogere download te kunnen verkopen, en een vage belofte van de kans op een hogere upload. 

 

Alleen internet via Delta kost € 42,50 voor 150 Mbps of 1Gb voor €50,00 beiden synchroon het grootste nadeel lijkt dat er geen tussen stappen zijn, althans niet in de hier naburige dorp.

Voor de genoemde € 55,00 levert Delta 50 TV kanalen naast de 150Mbps  dat is iets minder dan de 80 van TV start maar wel meer in HD dan de  4 HD kanalen bij KabelTV. 

Kortom de topic starter lijkt gelijk te krijgen dat de keuze vrij snel is gemaakt. 

 

Uitgelicht topic