Vraag
Reacties
Oplossing
fesp
Level 2

Git pull blijft hangen

Sinds kort heb ik Ziggo zakelijk internet en alles werkt eigenlijk prima. Alleen lukt het mij niet om een git pull (van welke repository dan ook) te doen. Het commando blijft simpelweg hangen. Zodra ik overschakel naar een ander wifi netwerk (b.v. via de hotspot van mijn telefoon) dan werkt het wel. Volgens mij zit het probleem in de SSH verbinding, want zoiets hangt ook:

ssh -T git@github.com

Even wat informatie over mijn netwerk. Ik heb dus een "SmartWiFi" modem (die de klantenservice vanmiddag ook nog in bridge modus gezet heeft, maar dat maakte geen verschil). Daarachter zaten die TP link "boosters" die door de monteur waren geplaatst. En de laptop waarop ik het probeer zit op dat WiFi netwerk. Gisteren ook nog geprobeerd met Google Nest WiFi (waar ik uiteindelijk naar toe wil), maar dat maakte wat dat betreft geen verschil. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om het via een bedrade aansluiting te proberen. Ik kan mij voorstellen dat ik nu vergeet om wat andere essentiële informatie te delen, maar dan hoor ik dan wel 😉

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fesp
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor het meedenken. Ik gebruik nu dus de Google Nest WiFi router. Zie boven.

https://www.coolblue.nl/product/861565/google-nest-wifi-wit-single-pack.html

Ik krijg helaas geen foutmelding. Er gebeurt gewoon niets. Dit is output van b.v. 

ssh -T -v git@github.com

OpenSSH_8.1p1, LibreSSL 2.7.3

debug1: Reading configuration data /Users/xxxxxxxx/.ssh/config

debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config

debug1: /etc/ssh/ssh_config line 47: Applying options for *

debug1: Connecting to github.com port 22.

En daar blijft het bij. Schakel ik over naar het netwerk van een mobiele hotspot dan komt er na bovenstaande meteen dit:

debug1: Connection established.

...

Hi xxxxx! You've successfully authenticated

Zoals het dus eigenlijk de bedoeling is.

Ik heb zojuist IPV6 uitgeschakeld op de router, maar dat maakt geen verschil.

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
Pasi
Level 19

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

"...TP link "boosters"..."
Zijn dat de Deco M4's of ander TP-Link routers? Zo ja ,dan kan het zijn dat u 2 routers achter elkaar hebt, namelijk de Ziggo Modem/Router en de TP-Link's. 2 routers achter elkaar geven soms hele vreemde problemen.

Heb u een Deco M4 set als wifi boosters? Zo ja, in welke mode staat de set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

fesp
Level 2
Topicstarter

Dank voor je reactie.

Het zijn inderdaad Deco M4's. Deze werden standaard meegeleverd en zijn aangesloten door de monteur. Deze stonden in eerste instantie in router modus, maar zijn de door de monteur in access point mode gezet. Ik heb hier mee geëxperimenteerd,  maar het maakt geen verschil.

Zoals ik al aangaf heb ik die set ook al vervangen door de Google Nest Wifi (mesh), maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik vraag mij af of het misschien toch niet ligt aan een instelling op de laptop zelf. Maar waarom werkt het dan wel meteen zodra ik overschakel naar het WiFi netwerk van mijn mobiele hotspot?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@fesp  schreef:

...Zoals ik al aangaf heb ik die set ook al vervangen door de Google Nest Wifi (mesh), maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik vraag mij af of het misschien toch niet ligt aan een instelling op de laptop zelf. Maar waarom werkt het dan wel meteen zodra ik overschakel naar het WiFi netwerk van mijn mobiele hotspot?

Dan zit het inderdaad ergens in het lokale/Ziggo  netwerk.

De firewall in de Ziggo momde/router heeft meerdere extra opties ( of een hoog/laag instelling ), zet u als test al die extra opties eens uit ( of zet deze op laag ). Let wel, de firewall zelf natuurlijk niet uitzetten !

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

In het Sagemcom modem kun je de firewall instellingen als volgt zetten voor een zo min mogelijke invloed op de binnenkomende data pakketten.

Bert_0-1671726206173.png

puppie
Level 17

zijn deze instellingen ook voor een zakelijk abonnement?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@puppie Ik zet deze instellingen al op deze wijze sinds 2004 in alle routers die ik zakelijke en particulier en bij mezelf installeerde en in onderhoud kreeg, dat zijn er bij elkaar inmiddels wel meer dan een paar honderd.

0 Kudos
fesp
Level 2
Topicstarter

Ik had al eerder naar de firewall instellingen gekeken, maar dat scherm zag er iets anders uit dan hierboven.  Er stonden meerdere kolommen naast elkaar. Maar zoals ik boven in mijn eerste bericht schreef staat mijn modem nu in bridge modus. Dan speelt dat toch helemaal niet meer?

0 Kudos
puppie
Level 17

@Bert mijn vraag was of dat ook voor de zakelijke afdeling van ziggo geld.

TS heeft namelijk een zakelijk abonnement en zoals ik nu lees staat het modem in bridge.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ah, duidelijk overheen gelezen.

Als je modem in bridge staat, dan zul je het in je eigen router moeten gaan zoeken.

0 Kudos
efok
Level 17

@fesp Krijg je een foutmelding te zien? Welke router heb je? En heb je daar ook Ipv6 op ingesteld?

0 Kudos
fesp
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor het meedenken. Ik gebruik nu dus de Google Nest WiFi router. Zie boven.

https://www.coolblue.nl/product/861565/google-nest-wifi-wit-single-pack.html

Ik krijg helaas geen foutmelding. Er gebeurt gewoon niets. Dit is output van b.v. 

ssh -T -v git@github.com

OpenSSH_8.1p1, LibreSSL 2.7.3

debug1: Reading configuration data /Users/xxxxxxxx/.ssh/config

debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config

debug1: /etc/ssh/ssh_config line 47: Applying options for *

debug1: Connecting to github.com port 22.

En daar blijft het bij. Schakel ik over naar het netwerk van een mobiele hotspot dan komt er na bovenstaande meteen dit:

debug1: Connection established.

...

Hi xxxxx! You've successfully authenticated

Zoals het dus eigenlijk de bedoeling is.

Ik heb zojuist IPV6 uitgeschakeld op de router, maar dat maakt geen verschil.

0 Kudos