Vraag
Reacties
Oplossing
Ndhane
Level 1

Giganet waarom is de uploadsnelheid zo laag

Beste Ziggo,

Ik ben een trouwe klant en erg tevreden over jullie dienst, vind het persoonlijk wel wat duur worden, maar niet duur genoeg om over te stappen. 

Vandaag kreeg ik per mail informatie opgestuurd over het Giganet en zag een downloadsnelheid van maximaal 1 GBbits, coole ontwikkeling en erg enthousiast! 

Maar in een online wereld waar de laatste tijd ook veel wordt upgeload (denk bijvoorbeeld aan cloudopslag diensten) vind ik de 50 Mbits uploadsnelheid wel wat tegenvallen in dit pakket. 

Ik begrijp dat het voor zakelijke klanten intressanter is om hogere upload snelheden te willen, maar een normale consument vind een hogere upload snelheid ook erg fijn! 

Hoop dat hier nog wat aan gedaan kan worden.

Groetjes,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat kan als de analoge radio en TV afgeschakeld zijn.
Docsis 3.1 maakt voor de upload gebruik van de lagere frequenties waar nu analoge radio en TV zitten.

Zie de berichten en reacties in dit topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vodafoneziggo-start-landelijke-uitrol-supersnel-gi...

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat kan als de analoge radio en TV afgeschakeld zijn.
Docsis 3.1 maakt voor de upload gebruik van de lagere frequenties waar nu analoge radio en TV zitten.

Zie de berichten en reacties in dit topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vodafoneziggo-start-landelijke-uitrol-supersnel-gi...

0 Kudos
Ga naar reactie
Mariska
Community Developer
Community Developer

Goedemorgen @Ndhane

Welkom op de Community! Ik had het niet beter kunnen omschrijven @Be rt

0 Kudos
mark-reijerkerk
Level 3

Hoi Bert,

We zijn vanaf oktober 2019 bijna 3 jaar verder, ik weet dat docsis 3.1 (wijkcentrale is uitrerold) maar als gebruiker merk ik er nog weinig van. Behalve dan dat de prijzen steeds hoger worden. Ik zit echt te wachten (op het puntje van mijn stoel) totdat ik wat meer UPspeed heb. Dat moet nu zolangzamerhand wel mogelijk zijn. Alle Analoge radio/tv kanalen weg! Waar blijft die bandbreedte dan? Ik begrijp zoiezo niet dat alle digitale TV/ Radio kanalen hun eigen frequentie hebben, je ziet aan de kleine ziggo next dat het ook prima via UDP gaat, misschien 4 freq. openzetten voor TV en responce (schakelen), en het andere docsis gedeelte naar IP/UDP ?? Ik hoor het wel, MRHidden

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Met DVB-C delen juist meerdere kanalen een frequentie de rest is bedrijfsbeleid zover mij bekend zijn de werkzaamheden wat betreft docsis 3.1 nog niet volledig afgerond daar zal het wachten op zijn. Het is best jammer dat de download wel per regio omhoog kon maar de upload niet. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@mark-reijerkerk De TV kanalen zitten de upload tot een paar Gbit/s niet in de weg.

0 Kudos
mark-reijerkerk
Level 3

Okay, dan vraag ik me nog steeds af waar we sinds 2019 op zitten te wachten.

Ik heb alles voorbereid Tp-Link Omda ,Router, 3 switches en 2 AP's. Dus laat die snelheid maar komen. 

MR

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@mark-reijerkerk  schreef:

Okay, dan vraag ik me nog steeds af waar we sinds 2019 op zitten te wachten.

Ik heb alles voorbereid Tp-Link Omda ,Router, 3 switches en 2 AP's. Dus laat die snelheid maar komen. 

MR


Op het feit dat alles omgezet is naar Docsis 3.1, dan kunnen de Docsis 3.1 modems via een bredere frequentie en blijft er ruimte genoeg over voor de modems die nog op Docsis 3.0 draaien en hoeven er niet meer verdeel punten te komen voor Docsis 3.0.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

wat ik zelf merk van een docsis 3.1 modem tov 3.0 only modem

veel stabielere snelheid en veel sneller laden van dingen dit alles zal wel te maken hebben met betere chipsets in modems 

ik merk dus zeker sinds 2016 al wel vooruitgang veel minder storingen e.d 

0 Kudos
mark-reijerkerk
Level 3

Bert,

Ik heb net een medewerker van Ziggo, die wat hoger in de boom zit.

Hij sloot het geprek af met "Er is nog zicht op hogere UP snelheden, ze zijn met testen aan het werk." Toen ik hem vroeg naar de radiov signalen gaf hij daar geen antwoord.

Ook deelde hij mee: "Je moet moet niet alles gloven wat in de community staat, pas als we een oficeel bericht plaatsen Dan lan je daartvan opaan. Alleen de arrogantie al: Hij staatb er niet voor de klanten maar om Ziggo abonnementen af te sluiten..

Laten we iets bedenken waar Ziggo in zijn ziel raakt word, waardoor ze tenminste weer wat peper in hun r**t krijgen.

  • Het zijn net ambtenaren (Ik heb niks tegen op ambtenaren) maar de virtuele gelijkenis iz zo groot waarbi je jezelf afvraagt, Is ziggo misschien in de overgenomen door de stat 😉
0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Ik heb net een medewerker van Ziggo, die wat hoger in de boom zit.

Hij sloot het geprek af met "Er is nog zicht op hogere UP snelheden, ze zijn met testen aan het werk."

 

dit wisten we allang op de community ziggo is bezig met OFDMA docsis 3.1 upstream kanalen toe te voegen aan het netwerk 

duurt tot oktober en totdat dat process is voltooid gaat de upload zeker weten nog niet omhoog

0 Kudos