Beste Ziggo,
Ik ben een trouwe klant en erg tevreden over jullie dienst, vind het persoonlijk wel wat duur worden, maar niet duur genoeg om over te stappen.
Vandaag kreeg ik per mail informatie opgestuurd over het Giganet en zag een downloadsnelheid van maximaal 1 GBbits, coole ontwikkeling en erg enthousiast!
Maar in een online wereld waar de laatste tijd ook veel wordt upgeload (denk bijvoorbeeld aan cloudopslag diensten) vind ik de 50 Mbits uploadsnelheid wel wat tegenvallen in dit pakket.
Ik begrijp dat het voor zakelijke klanten intressanter is om hogere upload snelheden te willen, maar een normale consument vind een hogere upload snelheid ook erg fijn!
Hoop dat hier nog wat aan gedaan kan worden.
Groetjes,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat kan als de analoge radio en TV afgeschakeld zijn.
Docsis 3.1 maakt voor de upload gebruik van de lagere frequenties waar nu analoge radio en TV zitten.
Zie de berichten en reacties in dit topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vodafoneziggo-start-landelijke-uitrol-supersnel-gi...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kan als de analoge radio en TV afgeschakeld zijn.
Docsis 3.1 maakt voor de upload gebruik van de lagere frequenties waar nu analoge radio en TV zitten.
Zie de berichten en reacties in dit topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/vodafoneziggo-start-landelijke-uitrol-supersnel-gi...
Hoi Bert,
We zijn vanaf oktober 2019 bijna 3 jaar verder, ik weet dat docsis 3.1 (wijkcentrale is uitrerold) maar als gebruiker merk ik er nog weinig van. Behalve dan dat de prijzen steeds hoger worden. Ik zit echt te wachten (op het puntje van mijn stoel) totdat ik wat meer UPspeed heb. Dat moet nu zolangzamerhand wel mogelijk zijn. Alle Analoge radio/tv kanalen weg! Waar blijft die bandbreedte dan? Ik begrijp zoiezo niet dat alle digitale TV/ Radio kanalen hun eigen frequentie hebben, je ziet aan de kleine ziggo next dat het ook prima via UDP gaat, misschien 4 freq. openzetten voor TV en responce (schakelen), en het andere docsis gedeelte naar IP/UDP ?? Ik hoor het wel, MRHidden
Met DVB-C delen juist meerdere kanalen een frequentie de rest is bedrijfsbeleid zover mij bekend zijn de werkzaamheden wat betreft docsis 3.1 nog niet volledig afgerond daar zal het wachten op zijn. Het is best jammer dat de download wel per regio omhoog kon maar de upload niet.
@mark-reijerkerk De TV kanalen zitten de upload tot een paar Gbit/s niet in de weg.
Okay, dan vraag ik me nog steeds af waar we sinds 2019 op zitten te wachten.
Ik heb alles voorbereid Tp-Link Omda ,Router, 3 switches en 2 AP's. Dus laat die snelheid maar komen.
MR
@mark-reijerkerk schreef:
Okay, dan vraag ik me nog steeds af waar we sinds 2019 op zitten te wachten.
Ik heb alles voorbereid Tp-Link Omda ,Router, 3 switches en 2 AP's. Dus laat die snelheid maar komen.
MR
Op het feit dat alles omgezet is naar Docsis 3.1, dan kunnen de Docsis 3.1 modems via een bredere frequentie en blijft er ruimte genoeg over voor de modems die nog op Docsis 3.0 draaien en hoeven er niet meer verdeel punten te komen voor Docsis 3.0.
wat ik zelf merk van een docsis 3.1 modem tov 3.0 only modem
veel stabielere snelheid en veel sneller laden van dingen dit alles zal wel te maken hebben met betere chipsets in modems
ik merk dus zeker sinds 2016 al wel vooruitgang veel minder storingen e.d
Bert,
Ik heb net een medewerker van Ziggo, die wat hoger in de boom zit.
Hij sloot het geprek af met "Er is nog zicht op hogere UP snelheden, ze zijn met testen aan het werk." Toen ik hem vroeg naar de radiov signalen gaf hij daar geen antwoord.
Ook deelde hij mee: "Je moet moet niet alles gloven wat in de community staat, pas als we een oficeel bericht plaatsen Dan lan je daartvan opaan. Alleen de arrogantie al: Hij staatb er niet voor de klanten maar om Ziggo abonnementen af te sluiten..
Laten we iets bedenken waar Ziggo in zijn ziel raakt word, waardoor ze tenminste weer wat peper in hun r**t krijgen.
Ik heb net een medewerker van Ziggo, die wat hoger in de boom zit.
Hij sloot het geprek af met "Er is nog zicht op hogere UP snelheden, ze zijn met testen aan het werk."
dit wisten we allang op de community ziggo is bezig met OFDMA docsis 3.1 upstream kanalen toe te voegen aan het netwerk
duurt tot oktober en totdat dat process is voltooid gaat de upload zeker weten nog niet omhoog
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.