Beste,
Afgelopen jaar is er een nieuwe kabel getrokken naar ons huis, en is de AOP en alle bijbehorende aansluitingen door Ziggo vervangen. Sindsdien hebben we een super stabiele verbinding. De connect box stond in bridge en is aangesloten op een Ubiquity USG3 modem en netwerk die met gemak een gigabit snelheid aan kunnen. Meerdere apparaten zijn hier in huis met een kabel aangesloten.
Nu zijn we overgestapt op Ziggo Giga en hebben een nieuwe modem ontvangen, een Arris Connect box giga.
De beloofde snelheid halen we, maar de stabiliteit laat zeer te wensen over. Het is niet zo zeer de instabiliteit qua snelheid, maar er lijken steeds hick-ups over de verbinding te komen. Hierdoor is het thuiswerken via Teams erg lastig geworden aangezien er erg vaak net een paar seconden van een gesprek wegvalt, zowel binnen komend als uitgaand, zowel via kabel als WIFI.
Opvallend is dat het voornamelijk waar te nemen is met alle voice applicaties:
Teams / whatsapp / FaceTime / discord
Wat ik al geprobeerd heb is:
- modem reset: geen resultaat
- modem uit bridge laten halen en rechtstreeks verbonden: geen resultaat
- terug in bridge laten zetten: geen resultaat
- monteur laten komen, die heeft om de modem uit te sluiten de modem verwisseld: geen resultaat
Ik heb ingelogd in de modem zelf maar de gegevens die ik daar zie, zeggen mij niet veel. Ik zie wel dat er wat foutmeldingen in staan.
Wellicht is er hier iemand die mij een stap verder kan helpen. Mocht de verbinding niet verbeteren, is het voor mij een reden om terug te gaan naar een minder snel abonnement, zodat ik weer een andere modem krijg.
Ik las trouwens een erg vergelijkbaar verhaal hier, maar is wat mij betreft niet een correcte oplossing, maar meer een work around.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ziggo-ConnectBox-Giga-instabiele-internetverbinding/m-p/80854...
Met vriendelijke groeten,
Stijn