Heb mijn giganet modem in bridge laten zetten *via helpdesk van zit niet in oud UPC gebied, vreemd is dat toch alle poorten actief blijven en DHCP ook blijft fuctioneren ? krijg op mijn WAN poort op de USG ook niet een 'extern' ip adres vab het modem ?
Heeft iemand specifiek ervaring met giganet modem ziggo icm met router (liefst USG) icm bridg mode ?
gr ARthur
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb het nu omgezet en de wijziging is binnen 2 uren doorgevoerd op je modem. Het kan soms nodig zijn om daarna even het modem te herstarten.
We horen graag van je of dit de oplossing is geweest.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bovendien krijg ik ook geen 1000 maar 100 FD op mijn wan poort van het modem (met cat 6 cable etc) ?
Hier ook in fZiggo, met een EdgeRouter achter een UBC1318ZG in bridge mode.
Wanneer jouw USG geen publiek IPv4-adres ontvangt (en ook IPv6 aangeboden krijgt) dan staat het modem niet in bridge mode. Heb je het modem al eens opnieuw opgestart? 100 FD is ook zeker niet goed.
Laatste probleem is dus dat modem ondanks dat ik in oud UPC gebied ben niet de bridge optie geeft in het menu !
In je eerste bericht gaf je aan dat je niet in fUPC bent?
Mijn fout , dat was wat Ziggo’s eerst vertelde, maar is dus wel oud UPC
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het beste even meekijken en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
zou je het modem eens 30 seconde van de stroom kunnen halen
FD bedoel je MB mee ?
in dat geval zit er waarschijnlijk een ader niet goed vast in de connector waardoor de verbinding terug valt op 100 mbps
Correct , 1000 mb, spellcheck , kabel was boosdoener , Merci
Hai @Luwte! Een warm welkom op de Ziggo Community!
Wat fijn om te zien dat je al zoveel geholpen bent en dat je er nu achter bent dat de kabel de boosdoener is. Je woont inderdaad in oud UPC gebied en je kunt je eigen modem in bridge modus zetten.
Dit doe je door in te loggen op het modem.Ga naar 192.168.178.1 in de webbrowser. Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord de gegevens in van de bijgeleverde modemkaart. Klik op Router Status. Vink vervolgens de optie Router uitgeschakeld (bridge modus) aan en klik op opslaan! Daarna gaat hij opnieuw opstarten.
Nee, dat is dus het probleem , ondanks dat ik in oud UPC gebied zit is deze optie niet zichtbaar , helpdesk weet het ook even niet dus komt er morgen een monteur , gr Arthur
Ah ik denk dat ik het al weet. Hiervoor moeten we de optie IPv 4 only aanzetten. Dan krijg je de optie in het modem wel. Mag ik dat voor je omzetten?
Heel graag !
Had je het omgezet ?, zie nog niets (soft restart gedaan), of moet de stroom er echt even af etc ?, gr Arthur
mooi dat het met een nieuwe kabel is opgelost
voor ipv4 kun je even afwachten op antwoord van @Maud maar de stroom
er 30 seconde af kan natuurlijk nooit kwaad
is een monteur nu dan nog wel nodig want het zou natuurlijk zonde zijn als een monteur voor niks komt
Monteur komt sowieso even naar de download snelheid komen op Ziggo modem, signaal waarden zijn redelijk maar helpdesk wou toch even laten kijken ivm behaalde snelheden gemeten met laptop op modem direct met kabel, Merci
hi @Maud , wanneer wordt deze change doorgezet ?, je melde dat je een idee had om mijn modem de (missende) bridge optie te laten tonen middels een ipv4 only flag aan jullie kant ? gr Arthur
Ik heb het nu omgezet en de wijziging is binnen 2 uren doorgevoerd op je modem. Het kan soms nodig zijn om daarna even het modem te herstarten.
We horen graag van je of dit de oplossing is geweest.
super, alles werkt !, dank je wel
Fijn om te lezen @Luwte
Super dat het is gelukt 🙂 Maak er een mooie dag van.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.