1
Vraag
2
Reacties
Luwte

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Giganet in bridge mode eigen USG router diversen uitdagingen

Heb mijn giganet modem in bridge laten zetten *via helpdesk van zit niet in oud UPC gebied, vreemd is dat toch alle poorten actief blijven en DHCP ook blijft fuctioneren ? krijg op mijn WAN poort op de USG ook niet een 'extern' ip adres vab het modem ? 

 

Heeft iemand specifiek ervaring met giganet modem ziggo icm met router (liefst USG) icm bridg mode ?

 

gr ARthur

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Luwte

 

Ik heb het nu omgezet en de wijziging is binnen 2 uren doorgevoerd op je modem. Het kan soms nodig zijn om daarna even het modem te herstarten.

We horen graag van je of dit de oplossing is geweest.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bovendien krijg ik ook geen 1000 maar 100 FD op mijn wan poort van het modem (met cat 6 cable etc) ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Hier ook in fZiggo, met een EdgeRouter achter een UBC1318ZG in bridge mode.

 

Wanneer jouw USG geen publiek IPv4-adres ontvangt (en ook IPv6 aangeboden krijgt) dan staat het modem niet in bridge mode. Heb je het modem al eens opnieuw opgestart? 100 FD is ook zeker niet goed.

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Laatste probleem is dus dat modem ondanks dat ik in oud UPC gebied ben niet de bridge optie geeft in het menu !

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

In je eerste bericht gaf je aan dat je niet in fUPC bent?

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mijn fout , dat was wat Ziggo’s eerst vertelde, maar is dus wel oud UPC 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het beste even meekijken en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zou je het modem eens 30 seconde van de stroom kunnen halen

FD bedoel je MB mee ?

in dat geval zit er waarschijnlijk een ader niet goed vast in de connector waardoor de verbinding terug valt op 100 mbps

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Correct , 1000 mb, spellcheck , kabel was boosdoener , Merci 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Luwte!  Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Wat fijn om te zien dat je al zoveel geholpen bent en dat je er nu achter bent dat de kabel de boosdoener is. Je woont inderdaad in oud UPC gebied en je kunt je eigen modem in bridge modus zetten. 

Dit doe je door in te loggen op het modem.Ga naar 192.168.178.1 in de webbrowser. Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord de gegevens in van de bijgeleverde modemkaart. Klik op Router Status. Vink vervolgens de optie Router uitgeschakeld (bridge modus) aan en klik op opslaan! Daarna gaat hij opnieuw opstarten. 

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee, dat is dus het probleem , ondanks dat ik in oud UPC gebied zit is deze optie niet zichtbaar , helpdesk weet het ook even niet dus komt er morgen een monteur , gr Arthur 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah ik denk dat ik het al weet. Hiervoor moeten we de optie IPv 4 only aanzetten. Dan krijg je de optie in het modem wel. Mag ik dat voor je omzetten? 

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heel graag !

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Had je het omgezet ?, zie nog niets (soft restart gedaan), of moet de stroom er echt even af etc ?, gr Arthur 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mooi dat het met een nieuwe kabel is opgelost

voor ipv4 kun je even afwachten op antwoord van @Maud  maar de stroom

er 30 seconde af kan natuurlijk nooit kwaad

 

is een monteur nu dan nog wel nodig want het zou natuurlijk zonde zijn als een monteur voor niks komt

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Monteur komt sowieso even naar de download snelheid komen op Ziggo modem, signaal waarden zijn redelijk maar helpdesk wou toch even laten kijken ivm behaalde snelheden gemeten met laptop op modem direct met kabel, Merci 

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hi @Maud , wanneer wordt deze change doorgezet ?, je melde dat je een idee had om mijn modem de (missende) bridge optie te laten tonen middels een ipv4 only flag aan jullie kant ? gr Arthur

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Luwte

 

Ik heb het nu omgezet en de wijziging is binnen 2 uren doorgevoerd op je modem. Het kan soms nodig zijn om daarna even het modem te herstarten.

We horen graag van je of dit de oplossing is geweest.

Luwte
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

super, alles werkt !, dank je wel

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Fijn om te lezen @Luwte 

Super dat het is gelukt 🙂  Maak er een mooie dag van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic