Dylanzw1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Giganet haalt niet de goede snelheden

Beste,

 

Sinds vorige week zijn wij overgestapt naar het giganet van Ziggo tijdens het aansluiten meteen opgemerkt dat we de verkeerde hoofdaansluiting hadden, meteen een afspraak gemaakt met de monteur om deze te laten vervangen voor de nieuwe. 

Toch eigenwijs wat speedtests gedaan en deze kwamen uit op 300mb/s - 700mb/s.

 

Vandaag monteur langs geweest en netjes de hoofdaansluiting veranderd, wij hebben daarna een speedtest gedaan en kwamen op hetzelfde neer als daarvoor rond de 300mb/s - 850mb/s maar meestal aan de kant van 400mb/s, dit is niet waarom wij giganet nemen natuurlijk. 

Monteur vertelde mij dat dit aan bridge modus ligt en dat ik zonder wel de 950 ish mb/s kan halen.

 

Even ter info:

Modem staat in bridge modus daarachter staat een TP-Link Router ARCHER AX6000 en al de speedtest zijn gedaan op de router zelf.

 

Zie fotos voor speedtest en Modum statussen .

 

Nu is mijn vraag natuurlijk ligt dit echt aan de bridge modus of is er iets anders aan de hand?

 

Met vriendelijke groet,

Dylan Zwaan

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Je binnenkomend signaal op je modem is veel te hoog.

Is het modem aangesloten op een coax versterker?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

Hoi,

Er gaan dingen niet goed , de downstream signaal vermogens zijn niet goed.

Er missen 2 upstream kanalen.

 

Het maak niet uit of het modem in bridge staat , persoonlijk vind ik dat zelf beter.

 

Kan je een paar foto's maken van de veranderde AOP/Aansluiting en hoe het modem is aangesloten.

Overigens foto's en screendumps kan je zo plakken hier in de browser dan zijn ze direct zichtbaar 😉

 

Dit is een goede site voor snelheidtest http://www.speedtest.nl/

 

Dit is mijn test.

 

Ronihd_0-1634549086468.png

 

 

 

Dylanzw1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert Dankjewel voor het super snelle bericht 

 

Nee geen coax versterker alleen een splitter.

 

WhatsApp Image 2021-10-18 at 11.25.03.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-18 at 11.25.03 (1).jpeg

  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Ronihd Ik heb ook maar 4 upstream kanalen in oud-Ziggo, altijd zo geweest.

 

@Dylanzw1 Dan moet een Ziggo moderator maar eens meekijken, zonder splitter zou het nog hoger zijn met mogelijk in het geheel geen verbinding meer.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dylanzw1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertOkaay bedankt alvast dan zal ik daar op wachten.

 

Mvg Dylan 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ook zijn er een groot aantal MDD time outs, waardoor er tijdelijk geen dataverkeer is, (waardoor de maximale download snelheid niet wordt gehaald)

evenals diverse SYNC time failures, waardoor het modem tijdelijk niet werkt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Dylanzw1! Goed dat je een topic bent gestart wegens de snelheidsproblemen die je ervaart met je Gigabit abonnement. Ik ben in het systeem gedoken om je modem uit te lezen en de signaalwaarden van het modem zien er inderdaad niet perfect uit. Jammer dat dit na het bezoek van de monteur niet helemaal in orde is 😞

Hoe vervelend ook, het lijkt me verstandig opnieuw een monteur langs te sturen om het signaal en de problemen met de internetsnelheid nogmaals onder de loep te nemen. Hopelijk sta je hiervoor open. Ik ben alvast zo vrij geweest om een nieuwe afspraak in te plannen voor komende donderdag 21 oktober tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit! Zo niet, dan wijzig/annuleer je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account!

Houd je ons op de hoogte hier? Dank alvast!

Dylanzw1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik S okay top bedankt voor de snelle reactie, donderdag komt goed uit. 

 

Ja ik zal jullie op de hoogte houden.

 

Mvg Dylan

Dylanzw1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vanochtend nog wat speedtesten gedaan en later in de dag ook en nu consistent de 890 - 920 mbits per seconden en de waardes zijn ook beter, dus voor nu is dit vanzelf opgelost en heb ik de monteur dus ook afgebeld zou dit probleem weer terug komen dan neem ik weer even contact op met ziggo 😄

 

Hardstikke bedankt allemaal

 

Mvg Dylan,

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat ontzettend fijn om te lezen dat de resultaten er al zoveel beter bij staan, @Dylanzw1! 🙂 Heel goed dat je de afspraak met de monteur eerst hebt geannuleerd. Hou het de komende tijd scherp in de gaten. Als de monteur toch wel nodig is, kun je via deze weg altijd een afspraak aanvragen! 

Voor nu wens ik je weer heel veel plezier met je verbindingen en een fijne dag.

Uitgelicht topic