1
Vraag
2
Reageer en help mee
RR69

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Giganet Modem ipadres en default gateway

Ik heb net het Giganet Modem ontvangen en deze imgesteld. Tot mijn verbazing kan het ipadres van dit modem niet ingesteld worden omdat het laatste octet niet in te stellen is. Bij het 3e octet geeft het modem trouwens ook aan dat het niet mogelijk is...

 

Momenteel heb ik een aantal (10) virtuele servers draaien waarvan er eentje DNS en DHCP doet. 

De vaste serveradressen lopen van 192.168.28.1 t/m 192.168.28.10. De default gateway is 192.168.28.254.

De dhcp scope loopt van 100 tot 200 dit omdat er nog een aantal reserveringen zitten tussen de 11 en 99.

 

Op mijn Giganet modem wil ik dus dchp uitschakelen en het ipadres wijzigen naar 192.168.28.254

 

Dit om te voorkomen dat ik alle servers van een ander ipadres moet gaan voorzien.

 

Dit moet toch mogelijk zijn zonder dat ik een extra router moet aanschaffen en het modem te bridgen????

 

Ik heb gesproken met de klantenservice, maar kreeg niet het idee dat ze wisten waar ze het over hadden, een facory reset van het modem zou moeten helpen... ben er maar niet verder op in gegaan..

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt dat je in een modem het IP niet kan verandere, het vaste ip dan, maar je kan we de IP's vastzetten.

 

Log in op je modem http://192.168.178.1 en dan wachtwoord of in UPC gebied pincode

 

Dan ga je naar Geavanceerde Instellingen en dan bij DHCP onderaan kan je in je modem de servers die overeen komen vast zetten en toevoegen zodat deze benaderbaar blijven.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RR69

Jammer dat je er niet direct helemaal uitkomt. Is het inmiddels wel gelukt met de tip van @Dave!?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het 3e en 4e octet wijzigen kan bij een aantal modems van Ziggo niet, maar er schijnt inmiddels al nieuwe software te zijn voor bepaalde modems waar dit in opgelost is en die kan op je modem gezet worden door Ziggo moderators die dit kunnen uitvoeren.

 

Ik weet niet of dat ook al voor je huidige modem is, maar er wordt aan gewerkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic