Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was.
Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?). Mijn PC is met ethernet verbonden (en ja de USB is over een gig). Eerst dacht ik dat er iets met de PC was maar toen zag ik dat de download snelheiden nog steeds tussen de 60Mb en 80Mb liggen. Upload soms 50.
Omdat het een nieuw huis is (eigenlijk huisboot) maar een hele nieuwe kabel getrokken met hoog kwaliteits kabel. De oude kabel zag er eigenlijk goed uit. 1 enkele drop met de nieuwe kabel, dus zo kort mogelijk tussen wal en modem (direkt ernaast). Genoeg ervaring met bekabling (HTS).
Ietsje beter kwaliteit (soms 100mb download) maar nog steeds bedroevend slecht.
Ik heb al het advies gevolgt op de website van ziggo (reset, kontrole hardware), wat valt er nu nog aan te doen? Een afspraak maken kost geld. Hier betaal ik niet geld voor want ik kan desnoods ook een T-Online of KPN DSL nemen.
Heb ook de wifi uitgezet aangezien ik denk dat er leachers kunnen zijn.
En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De monteur was er, de buitenkabel is goed, de groene kabel schiet onder de straat naar de verzameldoos van alle apartmenten tegenover. Nog wat hier en daar geprobeerd, filter/demper aangesloten (zoals verwacht) maar nu lijkt de snelheid naar 55Mb (down) te gaan. Er is een nieuwe modem besteld, dat, per monteur, kan het misschien beter doen maar dat is de 4e modem in minder dan 1 jaar. De andere modems had ik voor Giganet en waren ook langzaam. Als het dan nog steeds langzaam is een signaal-monteur laten komen want het kan zijn dat er iets met de Ziggo kabel is omdat die onder de straat gaat. Als dat niet lukt terug draaien naar het laagste snelheid (en waarschijnlijk geld terug vragen gedurende de Giga periode). Maar als ik 55Mb eruit krijg dan is het misschien goedkoper over te schakelen naar iets anders. Het blijkt een bekend iets te zijn in centraal Amsterdam.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
mdpb wrote:Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was.
Basis is in dit geval 250Mbps?
Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?).
De gewone Connectbox is blijkbaar niet gigabit docsis 3.1 geschikt.
En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt
Dat is inderdaad gebruikelijk, er wordt wel gemonitord tot aan verdelers in de wijk. In hoeverre daar actief actie op wordt genomen is mij onbekend.
Er wordt een USB genoemd hoe zit het met de netwerk kaart is die wel Gigabit? Verder blijkt uit diverse reacties dat we blij moeten zijn als je 750 tot 800 Mbps haalt.
Toch wellicht een verkeerd aangeknepen stekker, één los contact maakt al het verschil, al gebruik je Cat6 kabel.
Kan je hier je modem waarden plaatsen ?
En lees ik goed dat je een usb/ethernet adapter gebruikt ?
Wil je dan ook even aangeven welk merk/type dit is ? en heb je die op een USB 3.0 ingang aangesloten zitten ?
En kan je ook een foto plaatsen hoe je het modem hebt aangesloten op de AOP ?
Dit kan ons helpen om mee te kijken of het idd goed zit met alle waarden, als dit zo is dan kan er een afspraak gemaakt worden met een monteur zonder kosten via een van de moderatoren van Ziggo hier aanwezig op de community.
En Ziggo monitort het netwerk zeker weten wel maar dat gebeurt vooral in het wat hogere netwerk , als je dan ook nog even er voor zorgt dat je postcode en huisnummer in je profiel staat kan men er ook even op individuele basis naar kijken
https://community.ziggo.nl/settings/profile
Overigens gemiddeld haal ik zo rond de 920 Mb/s
Maar overstappen op gigabit omdat je internet te langzaam is? Gigabit is alleen nuttig als je heel veel download of als je videoeditor of technisch tekenaar bent en continu bestanden moet uitwisselen voor je werk. Als gewoon internetbrowsen langzaam is, dan is er gewoon iets mis met je verbinding en is een overstap naar gigabit volkomen zinloos.
Kortom sluit je modem rechtstreeks aan op je aop met de kabel die je van ziggo hebt gehad. Sluit vervolgens alleen een laptop aan met een nieuwe korte goedwerkende ethernetkabel. Reset je modem en doe dan een speedtest. Is deze goed dan zitten de problemen in je thuisnetwerk. Is deze slecht, dan zit het probleem in de ziggo kabels of apparatuur tenzij je laptop of ethernetkabel slecht zijn, dus test deze op je werk of bij vrienden. Weet je vervolgens zeker dat het ziggo spul slecht is, laat dan een ziggo monteur komen. Dit moet dan gratis zijn, want hun spul is stuk, niet jouw spullen.
Wlmpie wrote:Maar overstappen op gigabit omdat je internet te langzaam is? Gigabit is alleen nuttig als je heel veel download of als je videoeditor of technisch tekenaar bent en continu bestanden moet uitwisselen voor je werk. Als gewoon internetbrowsen langzaam is, dan is er gewoon iets mis met je verbinding en is een overstap naar gigabit volkomen zinloos.
Kortom sluit je modem rechtstreeks aan op je aop met de kabel die je van ziggo hebt gehad. Sluit vervolgens alleen een laptop aan met een nieuwe korte goedwerkende ethernetkabel. Reset je modem en doe dan een speedtest. Is deze goed dan zitten de problemen in je thuisnetwerk. Is deze slecht, dan zit het probleem in de ziggo kabels of apparatuur tenzij je laptop of ethernetkabel slecht zijn, dus test deze op je werk of bij vrienden. Weet je vervolgens zeker dat het ziggo spul slecht is, laat dan een ziggo monteur komen. Dit moet dan gratis zijn, want hun spul is stuk, niet jouw spullen.
Mee eens……..
Alleen is het aan ieder zelf of ze wel of niet een hoge snelheid willen...wat en waarom is de keus van degene die de keuze maakt
Ronihd wrote:
Mee eens……..
Alleen is het aan ieder zelf of ze wel of niet een hoge snelheid willen...wat en waarom is de keus van degene die de keuze maakt
Ook mee eens, maar veel mensen hebben echt niet door wat de bottleneck van hun verbinding is, die zien alleen maar Gigabit is sneller.
Dank je voor de reaktie:
Startech.com - usb 3.0 to gigabit ethernet adapter. op een usb 3. Nog iets ook de wifi is 11A. Dezelfde setup geeft rondom de 400~500/400~500 down/up op KPN fiber. Dus ik weet dat de computer in orde is op beide Wifi en Ethernet. Niet alleen mijn PC die traag is, ook andere PCs gebruikt geven hetzelfde.
Kun je de vraag verduidelijken van de AOP? Allereerst heb de ik de kabels die er lagen en de kabel die meegeleverd werd gebruikt. Dat waren schroefloze fittingen. Dus nieuwe kabel bij Gamma, 5C-FB Q-Link “Ziggo internet doeleinden” gekocht. Aangesloten met geschroefde aansluiting om zeker kontakt te houden, single-drop/geen tussen fitting/geen splitter dus geen kans op signaalvermindering. Ook is de snelheid van de oude en nieuwe kabel bijna hetzelfde; dat er 1 niet werkt kan zijn, maar beide dezelfde snelheid geven is haast niet mogelijk als er een fout zat.
Zeg nu dat beide kabels fout zaten en dat Ziggo de verbinding kontroleert, waarom dan geen email of zo van hun? Ik ben van 200mb of 250 overgestapt omdat ik het traag vond maar de snelheid is zelfs onder die originele snelheid. Ik had waarschijnlijk eerst over de originele snelheid moeten vragen voordat ik overstapte, wie weet kan de kabel in de straat de snelheid hiet aan.
Ik denk dat het aan de Ziggo kabel van de wal ligt, de kabel ziet er recent uit, niet top kwaliteit maar degelijk. Misschien is die verbinding beschadigd.
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
3 | 618000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 3 |
1 | 602000000 | 12.5 | 39 | QAM256 | 1 |
2 | 610000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 2 |
4 | 626000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 4 |
5 | 634000000 | 12.5 | 39 | QAM256 | 5 |
6 | 642000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 6 |
7 | 650000000 | 12.3 | 38.6 | QAM256 | 7 |
8 | 658000000 | 12 | 38.6 | QAM256 | 8 |
9 | 666000000 | 11.9 | 32.2 | QAM256 | 9 |
10 | 674000000 | 11.6 | 39 | QAM256 | 10 |
11 | 682000000 | 11.5 | 39 | QAM256 | 11 |
12 | 690000000 | 11.4 | 39 | QAM256 | 12 |
13 | 698000000 | 11.2 | 39 | QAM256 | 13 |
14 | 706000000 | 11 | 38.6 | QAM256 | 14 |
15 | 714000000 | 10.6 | 38.6 | QAM256 | 15 |
16 | 722000000 | 9.9 | 38.6 | QAM256 | 16 |
17 | 730000000 | 9 | 38.6 | QAM256 | 17 |
18 | 738000000 | 8.3 | 38.6 | QAM256 | 18 |
19 | 746000000 | 7.6 | 37.6 | QAM256 | 19 |
20 | 754000000 | 7.4 | 38.6 | QAM256 | 20 |
21 | 762000000 | 7.4 | 37.6 | QAM256 | 21 |
22 | 770000000 | 8.5 | 35.6 | QAM256 | 22 |
23 | 778000000 | 10 | 37.4 | QAM256 | 23 |
24 | 786000000 | 11 | 37.6 | QAM256 | 24 |
25 | 794000000 | 11.8 | 34.6 | QAM256 | 25 |
26 | 802000000 | 12.4 | 25.1 | QAM256 | 26 |
27 | 810000000 | 12.5 | 24.1 | QAM256 | 27 |
29 | 826000000 | 12.4 | 39 | QAM256 | 29 |
30 | 834000000 | 12.1 | 39 | QAM256 | 30 |
31 | 842000000 | 12.2 | 39 | QAM256 | 31 |
32 | 850000000 | 12.1 | 39 | QAM256 | 32 |
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Lock Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
3 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
1 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
2 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
4 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
6 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
7 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
8 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
9 | Locked | 32.237156 | 3394 | 0 |
10 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
11 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
13 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
15 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
16 | Locked | 38.605377 | 88 | 29 |
17 | Locked | 38.605377 | 2620 | 638 |
18 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
19 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
20 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
21 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
22 | Locked | 35.595078 | 55306 | 43028 |
23 | Locked | 37.355988 | 57547 | 11137 |
24 | Locked | 37.636276 | 34847 | 13503 |
25 | Locked | 34.625977 | 18347 | 0 |
26 | Locked | 25.132076 | 30803 | 444934 |
27 | Locked | 24.069645 | 218 | 13640 |
29 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
30 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
31 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
32 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal | Kanaal breedte (MHz) | FFT Type | Aantal Actieve Subcarriers | Modulatie (Actief Profiel) | Eerste Actieve Subcarrier (Hz) |
---|---|---|---|---|---|
33 | 96 | 4K | 1860 | QAM2048 | 879 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer | Lock Status | RxMER Data (dB) | PLC Power (dBmV) | Correcteds (Active Profile) | Uncorrectables (Active Profile) |
---|---|---|---|---|---|
33 | Locked | 37 | 10.1 | 15492216 | 989 |
Ah gekruist.
wifi is 11A.
802.11 AC vermoed ik.
De AOP zal op de wal zitten het Ziggo aansluit punt.
De 250 Mb werd al niet gehaald?
De signaalwaarden van je modem zoals ik ze zie zijn niet helemaal goed, maar ik mis wel het een en ander , kan je nogmaals de waarden plaatsen ?
Dus alle downstream en upstream waarden en ook je config file.
Dit is wat het moet zijn.
Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger
Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.
De AOP is de contactdoos daar waar Ziggo zeg maar binnenkomt.
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
3 | 618000000 | 12.8 | 39 | QAM256 | 3 |
1 | 602000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 1 |
2 | 610000000 | 12.8 | 39 | QAM256 | 2 |
4 | 626000000 | 12.7 | 39 | QAM256 | 4 |
5 | 634000000 | 12.7 | 38.6 | QAM256 | 5 |
6 | 642000000 | 12.9 | 39 | QAM256 | 6 |
7 | 650000000 | 12.6 | 38.6 | QAM256 | 7 |
8 | 658000000 | 12.3 | 38.6 | QAM256 | 8 |
9 | 666000000 | 12.1 | 33 | QAM256 | 9 |
10 | 674000000 | 11.8 | 39 | QAM256 | 10 |
11 | 682000000 | 11.7 | 39 | QAM256 | 11 |
12 | 690000000 | 11.6 | 39 | QAM256 | 12 |
13 | 698000000 | 11.4 | 39 | QAM256 | 13 |
14 | 706000000 | 11.2 | 39 | QAM256 | 14 |
15 | 714000000 | 10.9 | 38.6 | QAM256 | 15 |
16 | 722000000 | 10.1 | 38.6 | QAM256 | 16 |
17 | 730000000 | 9.2 | 38.6 | QAM256 | 17 |
18 | 738000000 | 8.5 | 38.6 | QAM256 | 18 |
19 | 746000000 | 7.8 | 37.6 | QAM256 | 19 |
20 | 754000000 | 7.5 | 37.9 | QAM256 | 20 |
21 | 762000000 | 7.6 | 37.6 | QAM256 | 21 |
22 | 770000000 | 8.8 | 35.2 | QAM256 | 22 |
23 | 778000000 | 10.3 | 37.4 | QAM256 | 23 |
24 | 786000000 | 11.3 | 38.6 | QAM256 | 24 |
25 | 794000000 | 12.1 | 36.4 | QAM256 | 25 |
26 | 802000000 | 12.5 | 28.5 | QAM256 | 26 |
27 | 810000000 | 12.7 | 27.8 | QAM256 | 27 |
29 | 826000000 | 12.6 | 39 | QAM256 | 29 |
30 | 834000000 | 12.3 | 39 | QAM256 | 30 |
31 | 842000000 | 12.3 | 39 | QAM256 | 31 |
32 | 850000000 | 12.3 | 39 | QAM256 | 32 |
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal | Lock Status | RxMER (dB) | Fouten voor RS | Fouten na RS |
---|---|---|---|---|
3 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
1 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
2 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
4 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
6 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
7 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
8 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
9 | Locked | 32.962662 | 1595 | 0 |
10 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
11 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
13 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
15 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
16 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
17 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
18 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
19 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
20 | Locked | 37.935909 | 0 | 0 |
21 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
22 | Locked | 35.247456 | 108985 | 29329 |
23 | Locked | 37.355988 | 53725 | 1636 |
24 | Locked | 38.605377 | 19952 | 136 |
25 | Locked | 36.386890 | 5326 | 0 |
26 | Locked | 28.498138 | 505858 | 468041 |
27 | Locked | 27.813564 | 551964 | 460524 |
29 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
30 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
31 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
32 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal | Kanaal breedte (MHz) | FFT Type | Aantal Actieve Subcarriers | Modulatie (Actief Profiel) | Eerste Actieve Subcarrier (Hz) |
---|---|---|---|---|---|
33 | 96 | 4K | 1860 | QAM2048 | 879 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer | Lock Status | RxMER Data (dB) | PLC Power (dBmV) | Correcteds (Active Profile) | Uncorrectables (Active Profile) |
---|---|---|---|---|---|
33 | Locked | 37 | 10.2 | 21381698 | 1403 |
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 50900000 | 42.5 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 2 |
2 | 28600000 | 43.8 | 2560 KSym/sec | 64QAM | 6 |
3 | 31800000 | 48.3 | 2560 KSym/sec | 64QAM | 5 |
4 | 37100000 | 52.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 4 |
5 | 44000000 | 45.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 3 |
6 | 57800000 | 49 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 1 |
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0
|
Algemene configuratie
Netwerk toegang | true |
Maximaal aantal apparaten | 2 |
Standaard beveiliging | true |
DOCSIS-Modus | 3.1 |
Config bestand | internet1000_50_nowifi_v6.bin |
Primaire Downstream Service Flow
SFID | 542823 |
Maximale snelheid | 1070000000 |
Maximum Traffic Burst | 42600 |
Minimale snelheid | 0 |
Primaire Upstream Service Flow
SFID | 542822 |
Maximale snelheid | 53500000 |
Maximum Traffic Burst | 42600 |
Minimale snelheid | 0 |
Maximum Concatenated Burst | 42600 |
Roostertype | bestEffort
|
Connectbox Giga status voor monteurs | ||
---|---|---|
Onderdeel | Status | Status |
%s status voor monteurs | Verbonden | DOCSIS 3.1 |
Primary Downstream kanaal | Locked | SC-QAM |
Kanaal overzicht | Downstream | Upstream |
EuroDOCSIS 3.0 kanalen | 31 | 6 |
DOCSIS 3.1 kanalen | 1 | 0 |
Als ik je waarden zo zie is het niet wat het moet zijn.
Te hoog download en te hoog upload op verschillende frequenties.
Heb je foto's hoe het modem is aangesloten op de aansluitdoos van Ziggo ?
Paar fotos toegevoegd. Kabels buiten, de groene kabel van Ziggo verdwijnt onder de straat, die doos is leeg. Nieuwe aangesloten kabel buiten en binnen. De oude kabel zat op een splitter aangesloten, daar is niets aan de buitenkant van te zien dus een foto van de stekker zelf.
Met en zonder die splitter was het traag.
Ik las net: Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger
Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.
Heb ik misschien een signaal verzwakker nodig omdat de download en upload hoger liggen?
Download: tussen 9 tot 13 dbmV
Upload: 45 tot 52 dbmV
SNR: 28 tot 39dB
Een verzwakker zou het laatste zijn waar ik aan dacht. 4 of 6 dB https://www.3dkabel.nl/Antenne-coax-materiaal/Coax-signaalverzwakker-4dB/ ?
ik zou toch een monteur laten komen , ik denk dat dit kosteloos kan omdat de aop soort van ontbreekt en er kan dan ook gemeten worden @Alex Ziggo kan dit voor je regelen ?
Ronihd wrote:ik zou toch een monteur laten komen , ik denk dat dit kosteloos kan omdat de aop soort van ontbreekt en er kan dan ook gemeten worden @Alex Ziggo kan dit voor je regelen ?
Ik ga er vanuit dat de eigenlijke AOP zich hier binnen bevindt.
Dat hele traject buiten die kast oogt rommelig.
Dat kastje is leeg. De groene kabels verdwijnen direkt in de stang, ik dacht eerst ook dat er iets in zat maar dat was niet zo. Ik heb geprobeerd een foto te nemen maar er ligt een parkeer stang ervoor die het blokkeert. Alle woonboten zijn zo aangesloten, de buren hebben bv dezelfde aansluiting maar hebben geen problemen.
Heb een video van het kastje gemaakt en snippets ervan genomen om te laten zien dan het leeg is, resolutie is niet zo goed. De buren hebben geen kastje, die stang is waar de kabel in verdwijnt.
Dan leek het zo, zover ik me herinner zit bij woonboten zaken als gasmeters op de wal in een walkast ik ging er een beetje vanuit dat dit met cai voorzieningen hetzelfde is.
de witte kabel die aan de groene gekoppeld is moet ook uv bestendig zijn en slagvast… Normaal gesproken wordt de groene kabel verlengt naar binnen met een dezelfde groene kabel, en binnen een aop gemonteerd. Ik zou toch een ziggo monteur laten komen,
gas en water zit soms per 2 boten in de straat onder een tegel, elektriceit heeft een centrale kast. Waar de kabel naar toe verdwijnt is mij onbekend, ik had eerst dat kleine kastje verwacht. Ik had toch een vraag over de dempers, heeft iemand wel eens de ziggo (aop?) kast geopend om te kijken of er een demper in zit? Ik me voorstellen dat als die er niet op zit dat het signaal fouten kan leveren. @Ronihd ?
mdpb wrote:gas en water zit soms per 2 boten in de straat onder een tegel, elektriceit heeft een centrale kast. Waar de kabel naar toe verdwijnt is mij onbekend, ik had eerst dat kleine kastje verwacht. Ik had toch een vraag over de dempers, heeft iemand wel eens de ziggo (aop?) kast geopend om te kijken of er een demper in zit? Ik me voorstellen dat als die er niet op zit dat het signaal fouten kan leveren. @Ronihd ?
Met een demper werken is niet de bedoeling , als er problemen zijn met de signaalniveaus die binnen komen bij de klant dan moet Ziggo er voor zorgen dat het in orde komt.
Ik wil je toch adviseren een monteur te laten komen , dit zal je niks kosten omdat het niet in orde was.
Er lezen moderatoren mee en er zal er hier in dit topic op gereageerd worden.
Even geduld !
Hey @mdpb . Welkom hier!
Het lijkt me zeer verstandig dat hier even een monteur langs komt om de boel te bekijken (op te lossen).
Ik heb meteen de agenda er voor je bij gepakt. Morgen was er direct al plek! De afspraak staat nu op dinsdag de 19e tussen 12:00 en 18:00.
Mocht dit nou niet uitkomen (het is wat last minute), kan je via de link in de bevestiging heel makkelijk de afspraak verplaatsen :-).
Laat je ons weten hoe het gaat?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.