mdpb
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Giganet = Giga / 1000 ?

Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was. 

Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?). Mijn PC is met ethernet verbonden (en ja de USB is over een gig). Eerst dacht ik dat er iets met de PC was maar toen zag ik dat de download snelheiden nog steeds tussen de 60Mb en 80Mb liggen. Upload soms 50.

Omdat het een nieuw huis is (eigenlijk huisboot) maar een hele nieuwe kabel getrokken met hoog kwaliteits kabel. De oude kabel zag er eigenlijk goed uit. 1 enkele drop met de nieuwe kabel, dus zo kort mogelijk tussen wal en modem (direkt ernaast). Genoeg ervaring met bekabling (HTS).

Ietsje beter kwaliteit (soms 100mb download) maar nog steeds bedroevend slecht.

Ik heb al het advies gevolgt op de website van ziggo (reset, kontrole hardware), wat valt er nu nog aan te doen? Een afspraak maken kost geld. Hier betaal ik niet geld voor want ik kan desnoods ook een T-Online of KPN DSL nemen.

Heb ook de wifi uitgezet aangezien ik denk dat er leachers kunnen zijn.

En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De monteur was er, de buitenkabel is goed, de groene kabel schiet onder de straat naar de verzameldoos van alle apartmenten tegenover. Nog wat hier en daar geprobeerd,  filter/demper aangesloten (zoals verwacht) maar nu lijkt de snelheid naar 55Mb (down) te gaan. Er is een nieuwe modem besteld, dat, per monteur, kan het misschien beter doen maar dat is de 4e modem in minder dan 1 jaar. De andere modems had ik voor Giganet en waren ook langzaam. Als het dan nog steeds langzaam is een signaal-monteur laten komen want het kan zijn dat er iets met de Ziggo kabel is omdat die onder de straat gaat. Als dat niet lukt terug draaien naar het laagste snelheid (en waarschijnlijk geld terug vragen gedurende de Giga periode). Maar als ik 55Mb eruit krijg dan is het misschien goedkoper over te schakelen naar iets anders. Het blijkt een bekend iets te zijn in centraal Amsterdam.

Bekijk in context

Uitgelicht
22 Reacties 22
RoWi.
Expert
Expert
  • 7722Reacties
  • 329Oplossingen
  • 1896Likes
mdpb wrote:

Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was. 

Basis is in dit geval 250Mbps?

Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?). 

De gewone Connectbox is blijkbaar niet gigabit docsis 3.1 geschikt.

En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt

 

Dat is inderdaad gebruikelijk, er wordt wel gemonitord tot aan verdelers in de wijk. In hoeverre daar actief actie op wordt genomen is mij onbekend.

Er wordt een USB genoemd hoe zit het met de netwerk kaart is die wel Gigabit? Verder blijkt uit diverse reacties dat we blij moeten zijn als je 750 tot 800 Mbps haalt.

Toch wellicht een verkeerd aangeknepen stekker, één los contact maakt al het verschil, al gebruik je Cat6 kabel.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes

@mdpb

Kan je hier je modem waarden plaatsen ? 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

En lees ik goed dat je een usb/ethernet adapter gebruikt ? 

Wil je dan ook even aangeven welk merk/type dit is ? en heb je die op een USB 3.0 ingang aangesloten zitten ?

En kan je ook een foto plaatsen hoe je het modem hebt aangesloten op de AOP ? 

Dit kan ons helpen om mee te kijken of het idd goed zit met alle waarden, als dit zo is dan kan er een afspraak gemaakt worden met een monteur zonder kosten via een van de moderatoren van Ziggo hier aanwezig op de community.

En Ziggo monitort het netwerk zeker weten wel maar dat gebeurt vooral in het wat hogere netwerk , als je dan ook nog even er voor zorgt dat je postcode en huisnummer in je profiel staat kan men er ook even op individuele basis naar kijken

https://community.ziggo.nl/settings/profile

 

Overigens gemiddeld haal ik zo rond de 920 Mb/s

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 454Reacties
  • 11Oplossingen
  • 132Likes

Maar overstappen op gigabit omdat je internet te langzaam is? Gigabit is alleen nuttig als je heel veel download of als je videoeditor of technisch tekenaar bent en continu bestanden moet uitwisselen voor je werk. Als gewoon internetbrowsen langzaam is, dan is er gewoon iets mis met je verbinding en is een overstap naar gigabit volkomen zinloos.

Kortom sluit je modem rechtstreeks aan op je aop met de kabel die je van ziggo hebt gehad. Sluit vervolgens alleen een laptop aan met een nieuwe korte goedwerkende ethernetkabel. Reset je modem en doe dan een speedtest. Is deze goed dan zitten de problemen in je thuisnetwerk. Is deze slecht, dan zit het probleem in de ziggo kabels of apparatuur tenzij je laptop of ethernetkabel slecht zijn, dus test deze op je werk of bij vrienden. Weet je vervolgens zeker dat het ziggo spul slecht is, laat dan een ziggo monteur komen. Dit moet dan gratis zijn, want hun spul is stuk, niet jouw spullen. 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes
Wlmpie wrote:

Maar overstappen op gigabit omdat je internet te langzaam is? Gigabit is alleen nuttig als je heel veel download of als je videoeditor of technisch tekenaar bent en continu bestanden moet uitwisselen voor je werk. Als gewoon internetbrowsen langzaam is, dan is er gewoon iets mis met je verbinding en is een overstap naar gigabit volkomen zinloos.

Kortom sluit je modem rechtstreeks aan op je aop met de kabel die je van ziggo hebt gehad. Sluit vervolgens alleen een laptop aan met een nieuwe korte goedwerkende ethernetkabel. Reset je modem en doe dan een speedtest. Is deze goed dan zitten de problemen in je thuisnetwerk. Is deze slecht, dan zit het probleem in de ziggo kabels of apparatuur tenzij je laptop of ethernetkabel slecht zijn, dus test deze op je werk of bij vrienden. Weet je vervolgens zeker dat het ziggo spul slecht is, laat dan een ziggo monteur komen. Dit moet dan gratis zijn, want hun spul is stuk, niet jouw spullen. 

 

Mee eens……..

Alleen is het aan ieder zelf of ze wel of niet een hoge snelheid willen...wat en waarom is de keus van degene die de keuze maakt 

Steefb
Expert
Expert
  • 9600Reacties
  • 1753Oplossingen
  • 2927Likes
Ronihd wrote:

 

Mee eens……..

Alleen is het aan ieder zelf of ze wel of niet een hoge snelheid willen...wat en waarom is de keus van degene die de keuze maakt 

Ook mee eens, maar veel mensen hebben echt niet door wat de bottleneck van hun verbinding is, die zien alleen maar Gigabit  is sneller.

 

mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor de reaktie:

Startech.com - usb 3.0 to gigabit ethernet adapter. op een usb 3. Nog iets ook de wifi is 11A. Dezelfde setup geeft rondom de 400~500/400~500 down/up op KPN fiber. Dus ik weet dat de computer in orde is op beide Wifi en Ethernet. Niet alleen mijn PC die traag is, ook andere PCs gebruikt geven hetzelfde.

Kun je de vraag verduidelijken van de AOP? Allereerst heb de ik de kabels die er lagen en de kabel die meegeleverd werd gebruikt. Dat waren schroefloze fittingen. Dus nieuwe kabel bij Gamma, 5C-FB Q-Link “Ziggo internet doeleinden” gekocht. Aangesloten met geschroefde aansluiting om zeker kontakt te houden, single-drop/geen tussen fitting/geen splitter dus geen kans op signaalvermindering. Ook is de snelheid van de oude en nieuwe kabel bijna hetzelfde; dat er 1 niet werkt kan zijn, maar beide dezelfde snelheid geven is haast niet mogelijk als er een fout zat.

Zeg nu dat beide kabels fout zaten en dat Ziggo de verbinding kontroleert, waarom dan geen email of zo van hun? Ik ben van 200mb of 250 overgestapt omdat ik het traag vond maar de snelheid is zelfs onder die originele snelheid. Ik had waarschijnlijk eerst over de originele snelheid moeten vragen voordat ik overstapte, wie weet kan de kabel in de straat de snelheid hiet aan.

Ik denk dat het aan de Ziggo kabel van de wal ligt, de kabel ziet er recent uit, niet top kwaliteit maar degelijk. Misschien is die verbinding beschadigd.

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 618000000 12.6 39 QAM256 3
1 602000000 12.5 39 QAM256 1
2 610000000 12.6 39 QAM256 2
4 626000000 12.6 39 QAM256 4
5 634000000 12.5 39 QAM256 5
6 642000000 12.6 39 QAM256 6
7 650000000 12.3 38.6 QAM256 7
8 658000000 12 38.6 QAM256 8
9 666000000 11.9 32.2 QAM256 9
10 674000000 11.6 39 QAM256 10
11 682000000 11.5 39 QAM256 11
12 690000000 11.4 39 QAM256 12
13 698000000 11.2 39 QAM256 13
14 706000000 11 38.6 QAM256 14
15 714000000 10.6 38.6 QAM256 15
16 722000000 9.9 38.6 QAM256 16
17 730000000 9 38.6 QAM256 17
18 738000000 8.3 38.6 QAM256 18
19 746000000 7.6 37.6 QAM256 19
20 754000000 7.4 38.6 QAM256 20
21 762000000 7.4 37.6 QAM256 21
22 770000000 8.5 35.6 QAM256 22
23 778000000 10 37.4 QAM256 23
24 786000000 11 37.6 QAM256 24
25 794000000 11.8 34.6 QAM256 25
26 802000000 12.4 25.1 QAM256 26
27 810000000 12.5 24.1 QAM256 27
29 826000000 12.4 39 QAM256 29
30 834000000 12.1 39 QAM256 30
31 842000000 12.2 39 QAM256 31
32 850000000 12.1 39 QAM256 32


 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 Locked 38.983261 0 0
1 Locked 38.983261 0 0
2 Locked 38.983261 0 0
4 Locked 38.983261 0 0
5 Locked 38.983261 0 0
6 Locked 38.983261 0 0
7 Locked 38.605377 0 0
8 Locked 38.605377 0 0
9 Locked 32.237156 3394 0
10 Locked 38.983261 0 0
11 Locked 38.983261 0 0
12 Locked 38.983261 0 0
13 Locked 38.983261 0 0
14 Locked 38.605377 0 0
15 Locked 38.605377 0 0
16 Locked 38.605377 88 29
17 Locked 38.605377 2620 638
18 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 37.636276 0 0
20 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 37.636276 0 0
22 Locked 35.595078 55306 43028
23 Locked 37.355988 57547 11137
24 Locked 37.636276 34847 13503
25 Locked 34.625977 18347 0
26 Locked 25.132076 30803 444934
27 Locked 24.069645 218 13640
29 Locked 38.983261 0 0
30 Locked 38.983261 0 0
31 Locked 38.983261 0 0
32 Locked 38.983261 0 0


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM2048 879


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 37 10.1 15492216 989
RoWi.
Expert
Expert
  • 7722Reacties
  • 329Oplossingen
  • 1896Likes

Ah gekruist.

wifi is 11A.

802.11 AC vermoed ik.

De AOP zal op de wal zitten het Ziggo aansluit punt.

De 250 Mb werd al niet gehaald?

 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes

@mdpb 

De signaalwaarden van je modem zoals ik ze zie zijn niet helemaal goed, maar ik mis wel het een en ander , kan je nogmaals de waarden plaatsen ?

Dus alle downstream en upstream waarden en ook je config file.

 

Dit is wat het moet zijn.

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

De AOP is de contactdoos daar waar Ziggo zeg maar binnenkomt.

mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 618000000 12.8 39 QAM256 3
1 602000000 12.6 39 QAM256 1
2 610000000 12.8 39 QAM256 2
4 626000000 12.7 39 QAM256 4
5 634000000 12.7 38.6 QAM256 5
6 642000000 12.9 39 QAM256 6
7 650000000 12.6 38.6 QAM256 7
8 658000000 12.3 38.6 QAM256 8
9 666000000 12.1 33 QAM256 9
10 674000000 11.8 39 QAM256 10
11 682000000 11.7 39 QAM256 11
12 690000000 11.6 39 QAM256 12
13 698000000 11.4 39 QAM256 13
14 706000000 11.2 39 QAM256 14
15 714000000 10.9 38.6 QAM256 15
16 722000000 10.1 38.6 QAM256 16
17 730000000 9.2 38.6 QAM256 17
18 738000000 8.5 38.6 QAM256 18
19 746000000 7.8 37.6 QAM256 19
20 754000000 7.5 37.9 QAM256 20
21 762000000 7.6 37.6 QAM256 21
22 770000000 8.8 35.2 QAM256 22
23 778000000 10.3 37.4 QAM256 23
24 786000000 11.3 38.6 QAM256 24
25 794000000 12.1 36.4 QAM256 25
26 802000000 12.5 28.5 QAM256 26
27 810000000 12.7 27.8 QAM256 27
29 826000000 12.6 39 QAM256 29
30 834000000 12.3 39 QAM256 30
31 842000000 12.3 39 QAM256 31
32 850000000 12.3 39 QAM256 32


 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 Locked 38.983261 0 0
1 Locked 38.983261 0 0
2 Locked 38.983261 0 0
4 Locked 38.983261 0 0
5 Locked 38.605377 0 0
6 Locked 38.983261 0 0
7 Locked 38.605377 0 0
8 Locked 38.605377 0 0
9 Locked 32.962662 1595 0
10 Locked 38.983261 0 0
11 Locked 38.983261 0 0
12 Locked 38.983261 0 0
13 Locked 38.983261 0 0
14 Locked 38.983261 0 0
15 Locked 38.605377 0 0
16 Locked 38.605377 0 0
17 Locked 38.605377 0 0
18 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 37.636276 0 0
20 Locked 37.935909 0 0
21 Locked 37.636276 0 0
22 Locked 35.247456 108985 29329
23 Locked 37.355988 53725 1636
24 Locked 38.605377 19952 136
25 Locked 36.386890 5326 0
26 Locked 28.498138 505858 468041
27 Locked 27.813564 551964 460524
29 Locked 38.983261 0 0
30 Locked 38.983261 0 0
31 Locked 38.983261 0 0
32 Locked 38.983261 0 0


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM2048 879


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 37 10.2 21381698 1403

 

 

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 42.5 5120 KSym/sec 64QAM 2
2 28600000 43.8 2560 KSym/sec 64QAM 6
3 31800000 48.3 2560 KSym/sec 64QAM 5
4 37100000 52.3 5120 KSym/sec 64QAM 4
5 44000000 45.3 5120 KSym/sec 64QAM 3
6 57800000 49 5120 KSym/sec 64QAM 1


 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 US_TYPE_STDMA 0 0 1 0
2 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
3 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
4 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
5 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
6 US_TYPE_STDMA 0 0 0

0

 

 

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang

true

Maximaal aantal apparaten

2

Standaard beveiliging

true

DOCSIS-Modus

3.1

Config bestand

internet1000_50_nowifi_v6.bin


 

Primaire Downstream Service Flow

SFID

542823

Maximale snelheid

1070000000

Maximum Traffic Burst

42600

Minimale snelheid

0


 

Primaire Upstream Service Flow

SFID

542822

Maximale snelheid

53500000

Maximum Traffic Burst

42600

Minimale snelheid

0

Maximum Concatenated Burst

42600

Roostertype

bestEffort

 

 

 

 


 

 

Connectbox Giga status voor monteurs
Onderdeel Status Status
%s status voor monteurs

Verbonden

DOCSIS 3.1

Primary Downstream kanaal

Locked

SC-QAM

Kanaal overzicht Downstream Upstream
EuroDOCSIS 3.0 kanalen

31

6

DOCSIS 3.1 kanalen

1

0

 

 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes

@mdpb 

Als ik je waarden zo zie is het niet wat het moet zijn.

Te hoog download en te hoog upload op verschillende frequenties.

Heb je foto's hoe het modem is aangesloten op de aansluitdoos van Ziggo ? 

mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Paar fotos toegevoegd. Kabels buiten, de groene kabel van Ziggo verdwijnt onder de straat, die doos is leeg. Nieuwe aangesloten kabel buiten en binnen. De oude kabel zat op een splitter aangesloten, daar is niets aan de buitenkant van te zien dus een foto van de stekker zelf.

Met en zonder die splitter was het traag.

Ik las net: Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

 

Heb ik misschien een signaal verzwakker nodig omdat de download en upload hoger liggen?

Download: tussen 9 tot 13 dbmV

Upload: 45 tot 52 dbmV

SNR: 28 tot 39dB

Een verzwakker zou het laatste zijn waar ik aan dacht. 4 of 6 dB https://www.3dkabel.nl/Antenne-coax-materiaal/Coax-signaalverzwakker-4dB/ ?

 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes

@mdpb 

ik zou toch een monteur laten komen , ik denk dat dit kosteloos kan omdat de aop soort van ontbreekt en er kan dan ook gemeten worden @Alex Ziggo kan dit voor je regelen ?

RoWi.
Expert
Expert
  • 7722Reacties
  • 329Oplossingen
  • 1896Likes
Ronihd wrote:

@mdpb

ik zou toch een monteur laten komen , ik denk dat dit kosteloos kan omdat de aop soort van ontbreekt en er kan dan ook gemeten worden @Alex Ziggo kan dit voor je regelen ?

Ik ga er vanuit dat de eigenlijke AOP zich hier binnen bevindt.

Dat hele traject buiten die kast oogt rommelig.

 

mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat kastje is leeg. De groene kabels verdwijnen direkt in de stang, ik dacht eerst ook dat er iets in zat maar dat was niet zo. Ik heb geprobeerd een foto te nemen maar er ligt een parkeer stang ervoor die het blokkeert. Alle woonboten zijn zo aangesloten, de buren hebben bv dezelfde aansluiting maar hebben geen problemen.

Heb een video van het kastje gemaakt en snippets ervan genomen om te laten zien dan het leeg is, resolutie is niet zo goed. De buren hebben geen kastje, die stang is waar de kabel in verdwijnt.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7722Reacties
  • 329Oplossingen
  • 1896Likes

Dan leek het zo, zover ik me herinner  zit bij woonboten zaken als  gasmeters op de wal in een walkast ik ging er een beetje vanuit dat dit met cai voorzieningen hetzelfde is.

pox-ie
Gedreven Raadgever
  • 336Reacties
  • 6Oplossingen
  • 95Likes

de witte kabel die aan de groene gekoppeld is moet ook uv bestendig zijn en slagvast… Normaal gesproken wordt de groene kabel verlengt naar binnen met een dezelfde groene kabel, en binnen een aop gemonteerd.  Ik zou toch een ziggo monteur laten komen,

mdpb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

gas en water zit soms per 2 boten in de straat onder een tegel, elektriceit heeft een centrale kast. Waar de kabel naar toe verdwijnt is mij onbekend, ik had eerst dat kleine kastje verwacht. Ik had toch een vraag over de dempers, heeft iemand wel eens de ziggo (aop?) kast geopend om te kijken of er een demper in zit? Ik me voorstellen dat als die er niet op zit dat het signaal fouten kan leveren. @Ronihd ?

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7313Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2279Likes
mdpb wrote:

gas en water zit soms per 2 boten in de straat onder een tegel, elektriceit heeft een centrale kast. Waar de kabel naar toe verdwijnt is mij onbekend, ik had eerst dat kleine kastje verwacht. Ik had toch een vraag over de dempers, heeft iemand wel eens de ziggo (aop?) kast geopend om te kijken of er een demper in zit? Ik me voorstellen dat als die er niet op zit dat het signaal fouten kan leveren. @Ronihd ?

 

Met een demper werken is niet de bedoeling , als er problemen zijn met de signaalniveaus die binnen komen bij de klant dan moet Ziggo er voor zorgen dat het in orde komt.

Ik wil je toch adviseren een monteur te laten komen , dit zal je niks kosten omdat het niet in orde was.

Er lezen moderatoren mee en er zal er hier in dit topic op gereageerd worden.

Even geduld ! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3963Likes

Hey @mdpb . Welkom hier!

Het lijkt me zeer verstandig dat hier even een monteur langs komt om de boel te bekijken (op te lossen). 
Ik heb meteen de agenda er voor je bij gepakt. Morgen was er direct al plek! De afspraak staat nu op dinsdag de 19e tussen 12:00 en 18:00. 
Mocht dit nou niet uitkomen (het is wat last minute), kan je via de link in de bevestiging heel makkelijk de afspraak verplaatsen :-). 

Laat je ons weten hoe het gaat? 

Uitgelicht topic