1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
mdpb

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Giganet = Giga / 1000 ?

Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was. 

Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?). Mijn PC is met ethernet verbonden (en ja de USB is over een gig). Eerst dacht ik dat er iets met de PC was maar toen zag ik dat de download snelheiden nog steeds tussen de 60Mb en 80Mb liggen. Upload soms 50.

Omdat het een nieuw huis is (eigenlijk huisboot) maar een hele nieuwe kabel getrokken met hoog kwaliteits kabel. De oude kabel zag er eigenlijk goed uit. 1 enkele drop met de nieuwe kabel, dus zo kort mogelijk tussen wal en modem (direkt ernaast). Genoeg ervaring met bekabling (HTS).

Ietsje beter kwaliteit (soms 100mb download) maar nog steeds bedroevend slecht.

Ik heb al het advies gevolgt op de website van ziggo (reset, kontrole hardware), wat valt er nu nog aan te doen? Een afspraak maken kost geld. Hier betaal ik niet geld voor want ik kan desnoods ook een T-Online of KPN DSL nemen.

Heb ook de wifi uitgezet aangezien ik denk dat er leachers kunnen zijn.

En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt?

Oplossing
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20298Posts
  • 1395Oplossingen
  • 7898Likes

Hallo @mdpb,

We zijn erg benieuwd wat je bevindingen zijn. Werkt alles na het monteursbezoek weer naar wens? 

mdpb
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de monteur naar Vrijdag moeten schuiven door vergaderingen waar ik het beetje internet dat ik krijg nodig heb.

mdpb
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De monteur was er, de buitenkabel is goed, de groene kabel schiet onder de straat naar de verzameldoos van alle apartmenten tegenover. Nog wat hier en daar geprobeerd,  filter/demper aangesloten (zoals verwacht) maar nu lijkt de snelheid naar 55Mb (down) te gaan. Er is een nieuwe modem besteld, dat, per monteur, kan het misschien beter doen maar dat is de 4e modem in minder dan 1 jaar. De andere modems had ik voor Giganet en waren ook langzaam. Als het dan nog steeds langzaam is een signaal-monteur laten komen want het kan zijn dat er iets met de Ziggo kabel is omdat die onder de straat gaat. Als dat niet lukt terug draaien naar het laagste snelheid (en waarschijnlijk geld terug vragen gedurende de Giga periode). Maar als ik 55Mb eruit krijg dan is het misschien goedkoper over te schakelen naar iets anders. Het blijkt een bekend iets te zijn in centraal Amsterdam.