Paar maanden geleden overgeschakeld naar Giganet omdat de basis snelheid gewoon te langzaam was.
Nieuwe modem aangesloten (waarom eigenlijk, mijn modem was misschien 3 maanden of zo?). Mijn PC is met ethernet verbonden (en ja de USB is over een gig). Eerst dacht ik dat er iets met de PC was maar toen zag ik dat de download snelheiden nog steeds tussen de 60Mb en 80Mb liggen. Upload soms 50.
Omdat het een nieuw huis is (eigenlijk huisboot) maar een hele nieuwe kabel getrokken met hoog kwaliteits kabel. De oude kabel zag er eigenlijk goed uit. 1 enkele drop met de nieuwe kabel, dus zo kort mogelijk tussen wal en modem (direkt ernaast). Genoeg ervaring met bekabling (HTS).
Ietsje beter kwaliteit (soms 100mb download) maar nog steeds bedroevend slecht.
Ik heb al het advies gevolgt op de website van ziggo (reset, kontrole hardware), wat valt er nu nog aan te doen? Een afspraak maken kost geld. Hier betaal ik niet geld voor want ik kan desnoods ook een T-Online of KPN DSL nemen.
Heb ook de wifi uitgezet aangezien ik denk dat er leachers kunnen zijn.
En dan de andere vraag; aangezien het hardware van Ziggo is doen zij dan geen speed test om zelf door te geven of er problemen zijn met de snelheid? Hoort dat niet bij de service? In andere landen als er snelheids problemen zijn komen ze meestal even kijken, hier is het doorbetalen totdat je klaagt?