1
Vraag
2
Reacties
Markvgils

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gigabox wordt heel warm en ruikt

ik heb sinds vandaag mijn nieuwe Gigabox in gebruik, maar hij is erg warm. Ook komt er naar luchtje vanaf, waarschijnlijk omdat hij erg warm is. 
Enige wat ik me kon bedenken is dat mijn hoofdaansluiting misschien niet goed is. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76902Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22741Likes

De Connectbox Giga wordt warm, dat is normaal.

Kun je er een thermometer opleggen en aangeven hoe warm hij wordt?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76902Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22741Likes

De Connectbox Giga wordt warm, dat is normaal.

Kun je er een thermometer opleggen en aangeven hoe warm hij wordt?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Markvgils, een te warm modem is zeker iets om naar te kijken. Staat het modem vrij, dit is van belang om warmte kwijt te kunnen. Zoals @Bert aangeeft is het wel normaal dat het modem warm aanvoelt. 

Markvgils
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey,

De lucht die van het modem komt is nu wel weg, misschien komt dat door de nieuwigheid? 
Het modem is nog steeds wel erg warm (aan de bovenkant) en blijft ook zo. Ik heb niet het idee dat het minder of erger wordt, en ook niet per se heet is, maar gewoon erg warm. Is het nodig om hier iemand naar te laten kijken? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@Markvgils Dat kan geen kwaad! Het modem schakelt zich ook uit als het te warm wordt, ik ga er vanuit dat dit goed komt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6545Posts
  • 240Oplossingen
  • 5115Likes

Dag @Markvgils 

Misschien is het een idee om even in het menu (GUI) van je modem te kijken. Als je daar een diagnose uitvoert, dan zie je in de resultaten die daar uitkomen ook staan of de temperatuur normaal is.

erwin born

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het zelfde probleem gehad (smartwifimodem giga) en bij mij degradeert de downloadsnelheid naar ca. 130Mbps. ipvv 950 Mbps. Ventilator op het modem en snelheid hersteld zich zonder te rebooten. Nieuw modem aangevraagd.  De sokkel aan de onderkant zorgt ervoor dat er maar heel weinig lucht de modem in kan..... 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@erwin born welkom op de Ziggo Community! Goed dat je die tip nav de sokkel even deelt. Ook is me bekend dat er een nieuw modem naar je opgestuurd zou zijn.

Wil je ons vertellen wat je ervaring nu is? Haal je de snelheid? 

erwin born

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe modem haalt de snelheid (1Gb/sec). Is stabiel, geen issues meer gehad (ca. 4 weken in gebruik nu). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic