1
Vraag
2
Reageer en help mee
mike cornelisse

Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Gigabox/internet erg traag door ICUE van Corsair

Mocht je last hebben van traag internet of verbindings problemen dan is het voor mensen met Corsair ICUE software goed om eens te kijken wat je internet doet als je het uit schakelt, in mij geval zakt de Giganet soms tot 100Mb terwijl als hij uit staat heb ik 920Mb minimaal. Het is geen toeval bij mij 10x getest en telkens het zelfde. (CORSAIR SOFTWARE WERKT MET ALLE GAMING SOFTWARE/HARDWARE)

kijk maar: met ICUE uit 

Met ICUE aan:

 

5 Reacties 5
mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Heb een update gedaan naar nieuwere versie maar dat maakt geen verschil, tevens op mijn andere pc getest en die werkt wel normaal met de ICUE software.

misschien is het een moederbord of processor probleem het systeem waar hij niet op werkt is een:

370 Asus crosshair vi extreem met intel nuc, AMD 3900x en Asus gtx 1070, 32gb G skill Trident geheugen.


Niet van toepassing

Is toch logisch! Je doet dan de speedtest op een server en niet op het ziggo modem.

Eigenlijk door de 2 testen te doen laat je zien waar het probleem zit.

Op modem is goed, op de game server niet zo goed. 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

peter als je goed gelezen hebt dan zie je dat het alleen is als een software actief is of nie…...nergens heb ik het over game server. alle testen gaan via Ziggo internet test server en het enige verschil is ICUE aan of uit (draaiend op de achtergrond). Ik ben netwerkbeheerder geweest en ik ben al 30 jaar met PC's bezig dus geloof me ik roep nie zomaar iets.

maar dat maakt dus het probleem dus nog steeds het aanwezig…….op het moment dat ik alleen de software ICUE aanzet krijg ik snelheids problermen, ik gebruik dan niks maar het draait het op de achter grond……..dus vreemd.


Niet van toepassing

30 jaar ervaring en toch kom je er niet uit?

Voor mij is het duidelijk. Software matig verander  je de verbinding.

Succes 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

ja dat snap ik dat je dat doet maar het is meer een tip voor andere als ze problemen hebben met snelheid om te kijken of het bij hun is. voor mij is het duidelijk de software staat uit …...dat heeft niks met een game server te maken of het modem. de software heeft niks te maken met game servers…..of weet je nie wat ICUE is?????

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic