1
Vraag
2
Reageer en help mee
Alexa

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gigabox abbonnement, aansluiting, internet snelheid

Goedenavond,

 

Sinds een paar weken giga abonnement genomen maar be iet zeker of de snelheden gehaald worden. vandaar de vraag om jullie hulp

Wellicht niet de juiste hoofdaansluiting. 

Bijgaand de down en upstreams 

 

Kunnen jullie hier al iets uit afleiden? Alvast bedankt.

 

gr

Alex

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

AOP is helemaal up-to-date, de rest van de installatie ziet er ook prima uit. Ik zie tot nog toe geen opvallende zaken aan de signaalgegevens, wel een redelijk aantal T3 timeouts.

 

Zou je ook de downstream-gegevens m.b.t. DOCSIS 3.1 willen plaatsen (twee tabellen met elk één rij)?

 

Heb je de snelheid al getest bij een directe ethernet-verbinding met de router, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat was hiervan het resultaat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie hier niet direct iets afwijkends.

 

Hoe test je de snelheid met welke uitslag? Onderstaande zijn nu behoorlijk stabiel om te testen.

 

(dslreports.com)

 

Speedtest - Internetsnelheid meten? | Ziggo

Alexa
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de feedback heren.

Het heeft even geduurd maar bijgaand wat extra gegevens: tabellen docsis 3.1, speedtest met kabel  en wifismartwifi.

Lijkt er dus gewoon op dat het werkt zoals het behoort te werken? of niet.

 

gr

Alex

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het lijkt erop dat alles werkt zoals het zou moeten werken.🙂

Alexa
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

okay, dank dat is dus in orde.

andere vraag weet niet of die hier kan. 

Hoeveel downloadsnelheid mb heb ik ongeveer nodig als ik op de eerste en tweede etage nog goed tv wil kunnen streamen?

en dat gaat via apple, dongle of chroomcast?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is ruis aanwezig op het OFDM-kanaal t.b.v. DOCSIS 3.1, maar geen uncorrectable errors.

 

De upload is met 13~14 Mbps wel aan de lage kant. Mogelijk hebben de T3 timeouts daar mee te maken (bijvoorbeeld ruis in upstream).

 

Vereiste bandbreedte voor streaming is afhankelijk van platform en kwaliteit. Netflix 4K schrijft bijvoorbeeld 25 Mbps voor. Voor 1080p zou 10~15 Mbps voldoende moeten zijn. Met streaming-apparatuur heb ik niet zoveel ervaring, zelf heb ik kort een Chromecast gebruikt, dat werkte prima. Nu gebruiken we onze BR/DVD-speler (Sony) veel voor YouTube, die kunnen we op dezelfde manier via telefoon/tablet benaderen als de Chromecast.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Alexa

Fijn dat er al veel reacties in dit topic staan en alles in orde lijkt. Zo te zien zit het met de snelheid ook goed 🙂

Heb je op de eerste en/of tweede etage een Apple TV, Android TV en/of Amazon Fire TV? Check dan eens dit topic 🙂

Alexa
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er staat in principe nog niks op de eerste. Op de tweede staat xbox die prima werkt alleen ziggo go via die tv gaat niet ( toestel te oud, te traag)

Ik wil gewoon denk ik twee smart tv’s en dan via ziggo go tv kunnen kijken.;-)

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ah, oke! Helder 🙂 Dan kun je -net als tobiastheebe eerder schreef- een Chromecast of Airplay overwegen. Op deze pagina vind je de minimale vereisten hiervoor. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic