Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
smiba
Level 5

Gigabox: Kan geen DHCP range aanpassen

Zoals veel mensen op de community al eerder vermeld hebben, ik kan geen DHCP range aanpassen op mijn Gigabox.

Gebeld met de (zakelijke) support, krijg te horen dat ik maar een post hier moet maken want ze kunnen niet veel aanpassen bij de telefonische support? Beetje apart, maar goed, hier ben ik

 

Ik wil het standaard DHCP subnet van 192.168.178.0/24 aanpassen naar 192.168.2.0/24, bij het opslaan krijg ik de volgende error:

"Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander."

 

In het engels durft de Gigabox meer detail te vertellen: "The starting IP address you have entered is used for other functions of the Connectbox Giga. Please enter another."

 

Het gaat om:

 

Hardware versie: 11
Software versie: 01.02.065.24.EURO.SIP

 

Ik zit in het UPC gebied

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
smiba
Level 5
Topicstarter

Hi Bert,

Geen zorgen heb het inmiddels opgelost door mijn eigen router er voor te zetten en de Gigabox in modem-modus te plaatsen.

Zie alleen geen manier hoe ik mijn topic kan sluiten 🙂

Bekijk in context

Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
smiba
Level 5
Topicstarter

Hi Bert,

Geen zorgen heb het inmiddels opgelost door mijn eigen router er voor te zetten en de Gigabox in modem-modus te plaatsen.

Zie alleen geen manier hoe ik mijn topic kan sluiten 🙂

Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat zal een Ziggo moderator voor je doen.

Veel succes verder gewenst.🙂

Mariska
Community Developer
Community Developer

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en het nu goed werkt. Ik zal het topic voor jou sluiten. Als je in de toekomst opnieuw ergens tegenaan loopt dan zien we je graag terug op de Community! 

0 Kudos