1
Vraag
2
Reacties
mehmet66g

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gigabit modem in bridge modus

ik wil mijn connectbox zelf in bringe modus zetten omdat ik in oude upc gebied woon. Maar dat lukt niet omdat er is geen tabblad Router status in mijn connectbox giga instellingen staat.  ik hebb foto toegevoed hoe het eigenlijk moet. Deze optie wat in foto te zien is heb ik niet in mijn router

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mehmet66g
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat fijn om te zien dat je al zo goed bent geholpen door @tobiastheebe! 🙂 Ik zie dat je modem inmiddels staat ingesteld op IPv4 Only. Is het ook gelukt nu om zelf je modem in bridge te zetten?

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De 'Router status'-pagina wordt stapsgewijs uitgeschakeld in voormalig UPC-gebied door het uitrollen van nieuwe boot files met configuratie gelijk aan voormalig Ziggo-gebied.

 

Je kunt via de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerkstatus, tabblad Configuratie controleren welke boot file in gebruik is. Heeft deze de vorm bac10x000106yyyyyyyyyyyy, dan moet bridge mode ingeschakeld worden door Ziggo. In andere gevallen moet de eRouter-configuratie eerst worden omgezet naar IPv4 Only door Ziggo, daarna komt de 'Router status'-pagina beschikbaar en kun je nog zelf bridge mode inschakelen.

mehmet66g
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb als bestandnaam internet1000_50_wifion_v6.bin

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dit is nog het oude type boot file, in dit geval moet IPv6 Dual-Stack Lite worden omgezet naar IPv4 Only. Het modem ontvangt automatisch een reset-opdracht en bouwt daarna op de verbinding op met de nieuwe boot file, die de 'Router status'-pagina zichtbaar maakt. Houd er echter rekening mee, dat de pagina over circa 2 maanden of eerder niet meer beschikbaar is vanwege migratie naar het nieuwe type boot file.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het aanpassen van de boot file/configuratie regelen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mehmet66g
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat fijn om te zien dat je al zo goed bent geholpen door @tobiastheebe! 🙂 Ik zie dat je modem inmiddels staat ingesteld op IPv4 Only. Is het ook gelukt nu om zelf je modem in bridge te zetten?

mehmet66g
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja hoor ik heb zelfde dag al gebeld met ziggo en ze hebben mijn moden ingesteld als ipv4 only en daarna heb ik de verdere config uitgevoerd bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic