1
Vraag
2
Reacties
NV2018

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gigabit lage snelheid

Hallo,

 

Onlangs heb ik mijn  abonnement ge-upgrade van 300/30 naar 1000/50. De voornaamste reden was een hogere upload snelheid en freezes tijdens meerdere video calls hier in huis. Mijn opstelling staat in bridge mode(bekabeld met cat6) en helaas  komt mijn snelheid niet verder dan 600/45 zowel bedraad (meerdere laptops getest) als via de wifi. Ik heb het modem al diverse malen gereset/opnieuw opgestart. Ik heb drie verschillende eigen routers(Netgear RAX120, RAX40 en de R8000) getest en met de klantenservice van Ziggo de Connectbox uit de bridge gehaald en ook met deze opstelling kom ik niet verder dan 600/45 gemiddeld. De AOP is inmiddels van de week vervangen door de monteur en helaas heeft dit niet geholpen. Volgens de monteur was het signaal goed.....

Tevens heb ik de Connectbox direct op de AOP aangesloten zonder splitter. Ook dit mocht niet baten.

Voor volgende week staat er nieuwe afspraak met een storingsmonteur. Inmiddels heb ik al diverse topics rondom dit onderwerp gelezen en het lijkt erop alsof de Connectbox de boosdoener is. 

 

*Mac adressen zijn gezet op XXX

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het aanbod @Rikst 

Vanuit Ziggo is mijn uitdaging op een andere wijze opgepakt via jouw collega Serkan.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie een behoorlijk hoge upstream, verder is je signaal in orde.

 

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond mogelijk meer zien om een oorzaak te vinden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @NV2018! Je verhoogt je internet natuurlijk niet om vervolgens de snelheid niet te halen.

Zoals @Bert al aangeeft, is het signaal verder in orde. Hier ook nog even verder gekeken maar ik zie verder geen bijzonderheden. Het lijkt mij het beste om de monteur van aankomende week even af te wachten of daar wat uit komt! Laat je ons weten hoe het gegaan is? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De laatste melding in de netwerkhistorie is van 7 april.

Als je geen kabels los hebt gehad in de tussentijd, dan zou je de laatste bladzijden van de netwerkhistorie kunnen plaatsen. Mogelijk dat er nieuwe aanwijzingen zijn.

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 

 

Hierbij de logs. Vreemde is dat er op 8 en 9 April geen fouten zijn. Ik heb dit niet gemerkt in de snelheid. 

Thanks!

 

@Sun 10/04/2022 11:31:124DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1

Sun 10/04/2022 23:14:023No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxx;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Mon 11/04/2022 10:13:096CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=xxx ;CMTS-MAC=xxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je http://www.dslreports.com/speedtest  willen uitvoeren en daarvan een schermafbeelding willen plaatsen?

Mogelijk ten overvloede: een schermopname maak je als volgt:  windowstoets + print screen.

In je reactie klik je op het fototoestel. > verkenner opent > onder schermafbeeldingen vind je de opname > daarop dubbelklikken en hij verschijnt in je reactie.

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

kbx458, 

 

Hierbij de printscreen van de tests die ik zojuist bekabeld(1m kabel) heb uitgevoerd.

Ik zie ook dat ik al een test had gedaan op 3/4

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het gaat me om de schermopname waarop de rode en blauwe curve staan,

als aanvulling op het overzicht in de bijlage dat ook al goeie info geeft.

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 Ik had toevallig van de laatste test een foto gemaakt. Hopelijk heb je hier iets aan

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is een lichte ruis aanwezig op het OFDM kanaal (docsis 3.1) , waardoor o.a. de T3 melding wordt veroorzaakt en ook te zien aan het hoge aantal corrected codewords.

 

Deze ruis is ook van invloed op de upstream, gezien het hoge zendvermogen van 48,8 dBmV

 

Door de ruis raken o.a. de codewords beschadigd, welke vervolgens door het modem worden gerepareerd..

Op coax is altijd enige ruis aanwezig en kleine aantallen corrected codewords kun je normaliter negeren.

In grote aantallen, zoals hier 324924442 , vergt dat veel rekenkracht van de modem-chipset om ze te repareren.

Tel daarbij op de rekenkracht, welke nodig is voor de speedtest, en de resultaten zullen niet de 1Gbps aantikken.

De snelheidstesten geven daardoor wisselende download-, evenals upload snelheden aan.

 

De docsis 3.0 kanalen zijn in orde, maar docsis 3.1 is veel kritischer met betrekking tot het signaal.

De monteur zal dus moeten zoeken naar lichte ruis en de oorzaak daarvan. Dat kan bijv. een gecorrodeerde aansluiting in de straat- of wijkkast zijn.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur na zijn of haar bezoek.

 

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@KB458,

Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Storingsmonteur is langs geweest. 

Het signaal van de wijkkast naar mijn AOP is goed. Voor de zekerheid is de AOP, kabel naar het modem en de splitter ook vervangen. Het lijkt erop alsof het modem het niet aankan. Advies om de Ubee te proberen. Deze schijnt meer rekenkracht te hebben. De laatste DSL reports toegevoegd

@Carlien, kunnen jullie deze opsturen? De monteur heeft hier melding van gemaakt 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw terugkoppeling, @NV2018
Wat balen dat het probleem nog niet opgelost is na het monteursbezoek. 

Overigens lees ik in het verhaal van de monteur iets anders, namelijk dat je een Ubee modem belooft is. Waarop de monteur gezegd heeft dat je deze dan maar via ons moet regelen.

Dit is echter niet het probleem. Je haalt je snelheid niet omdat er ergens iets niet goed gaat. Het modem kan de snelheid aan, deze is namelijk speciaal ontwikkeld voor de Giga snelheid dus daar mag en kan het niet aan liggen. Zoals @KBX458 al aangaf, had hij moeten zoeken naar kleine verstoringen. Wanneer je nog steeds niet de snelheid haalt, zal er dus opnieuw een monteur ingepland moeten worden. Hoe sta jij hier in? 
 

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jiri 

Er is mij door niemand iets beloofd.

Kijkend naar de tijd die we allemaal erin stoppen is het andere modem het proberen waard.

 

 

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een Ubee modem gaat het probleem tussen AOP en straatkast niet oplossen.  

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@NV2018 Ik ben er niet bij geweest, dus moet het doen met wat de monteur voor mij achterlaat. Het maakt verder ook niet heel veel uit, zolang we hetzelfde doel maar voor ogen hebben en dat is natuurlijk het oplossen van de problemen. 
 Ik ben het wel met @KBX458 eens dat het probleem niet met een ander modem opgelost worden. 

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jiri @Volgens de monteur is het signaal tussen wijkkast en aop in orde.Hoe men dat onderzoekt en hoe men tot deze conclusie komt weet ik niet🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap je hoor, @NV2018, als dat is gezegd vraag je je af wat er alsnog door een monteur moet gebeuren. Maar er moet toch iets mis gaan waardoor jij de snelheid niet haalt. En als we niets doen, wordt het ook niet opgelost. Als ik een monteur voor je mag inplannen, laat het hier dan maar weten, dan ga ik aan de slag!

NV2018
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het aanbod @Rikst 

Vanuit Ziggo is mijn uitdaging op een andere wijze opgepakt via jouw collega Serkan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic