Maandag 15 Augustus heb ik het UBC1318ZG modem geïnstalleerd.
Het goede nieuws is dat ik de hele week geen Teams audio onderbrekingen meer heb gehad!
Er zijn echter na deze modem wisseling nog 2 problemen die we moeten oplossen:
1) Ik heb na deze modem wissel nog geen telefoonlijn die het doet. Meerdere keren deze week contact gehad met de helpdesk, en er is een monteur langs geweest op woensdag. Het probleem zit aan de Ziggo kant, en is nu nog niet verholpen. Het modem is correct geïnstalleerd, echter geen beltoon. Volgens de helpdesk is het de provisioning die moet worden opgelost i.e. het koppelen van mijn telefoonnummer met het serienummer van mijn UBC1318ZG modem. Het hebben van geen telefoon is bij meerdere mensen na een recente modem wissel geconstateerd.
2) Het andere vreemde probleem wat ik zie is dat de gemiddelde snelheid ineens veel lager is met het UBC1318ZG modem: 300 - 400 MBit/sec. Dit is ook geconstateerd door de monteur, hij heeft de internet snelheid gemeten rechtstreeks op het modem (= 941Mbit/sec). Daarna de snelheid gemeten bekabeld op de Orbi RBR750 router (modem in bridge mode) en deze is de meeste tijd veel lager dan de 941Mbit/sec. Ik heb logs van de Orbi router toegevoegd. Ik haal slechts heel sporadisch de maximale 800-941Mbit/sec, maar gemiddeld veel lager: 300 - 400 MBit/sec. Het wisselen van de verschillende modems is duidelijk te zien op de bijgevoegde metingen door de RBR750 router. De instellingen van de Orbi RBR750 router zijn niet veranderd, router reset help ook niet. Zowel met het ZIGO Compal CH7465LG-ZG modem, als de Connect Giga modem in bridge mode in combinatie met de Orbi RBR750 haalde ik veel hogere snelheden....
@tobiastheebe wat kan hier aan de hand zijn?