VROA
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

GigaNet snelheid wordt niet gehaald.

Wegens lage internetsnelheid overgestapt naar GigaNet. Na installatie blijkt de gemeten internetsnelheid nog geen kwart van wat is aangeboden.

Ik hoor zojuist van de Ziggo klantenservice dat door capaciteitsproblemen in mijn regio (postcode 6815CA) de aangeboden internetsnelheden niet kunnen worden gehaald. Ziggo verkoopt mij dus een 1000Mb verbinding die een snelheid levert tussen de 125Mb en 275Mb afhankelijk van de drukte op het net. Wanneer dit wordt opgelost is onbekend. Valt dit onder crimineel gedrag?

20 Reacties 20
Henno
Expert
Expert
  • 2608Reacties
  • 79Oplossingen
  • 723Likes

Wat voor abbo had je hiervoor en wat haalde je daar voor snelheden?

Je AOP en de manier waarop je modem aangesloten is kan ook een effect hebben.

Post eens de up- en downstream waarden van je modem zodat we kunnen meekijken.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7207Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2138Likes

Henno wrote:

Wat voor abbo had je hiervoor en wat haalde je daar voor snelheden?

Je AOP en de manier waarop je modem aangesloten is kan ook een effect hebben.

Post eens de up- en downstream waarden van je modem zodat we kunnen meekijken.

 

Volledig mee eens , probeer idd 1e eens om het probleem te kunnen vinden , direct naar buiten en dus naar Ziggo wijzen is geen directe oplossing en de uitspraak dat er een capaciteit probleem zou zijn door de klantenservice vind ik een beetje te makkelijk….

Hieronder mijn resultaat.

 

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

@Ronihd 

Ik wist niet dat de klantenservice de mogelijkheid had om capaciteitsproblemen vast te stellen.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7207Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2138Likes

Tom. wrote:

@Ronihd

Ik wist niet dat de klantenservice de mogelijkheid had om capaciteitsproblemen vast te stellen.

 

Zo ver ik weet hebben ze dat ook niet, maar het mod team hier kunnen dat wel zien.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Ronihd wrote:
Tom. wrote:

@Ronihd

Ik wist niet dat de klantenservice de mogelijkheid had om capaciteitsproblemen vast te stellen.

 

Zo ver ik weet hebben ze dat ook niet, maar het mod team hier kunnen dat wel zien.

Dat was precies mijn gedachte.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7207Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2138Likes

Tom. wrote:
Ronihd wrote:
Tom. wrote:

@Ronihd

Ik wist niet dat de klantenservice de mogelijkheid had om capaciteitsproblemen vast te stellen.

 

Zo ver ik weet hebben ze dat ook niet, maar het mod team hier kunnen dat wel zien.

Dat was precies mijn gedachte.

 

Iets nuanceren , in mijn helpdesk tijd hadden we dat niet , of er nu iets is veranderd weet ik niet zeker maar het lijkt mij dat men er geen realtime inzage in heeft. 

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag gemeten snelheid.

 

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

k heb de klantenservice gebeld met de intentie een monteur te laten komen om mijn aansluiting te controleren. Het antwoord was dat het geen zin had om een monteur te sturen omdat bekend was dat er een capaciteitsprobleem is in mijn regio. Op basis van mijn eigen metingen lijkt dat ook zo, zondagavond laat was de snelheid 275 Mb/s, Maandag halverwege de ochtend was de snelheid minder dan 150Mb/s. Ik kan niet verder als de klantenservice zegt dat het geen zin heeft om een monteur te sturen. Daarna ben ik doorverbonden met andere medewerkers die nu een case aangemaakt hebben m.b.t. de vermeende lage internet snelheid. Ik zal daar binnen 36 uur een antwoord op krijgen.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7207Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2138Likes

@VROA 

Toch kan het helpen om je modem log hier even te laten zien , en een foto van hoe het modem aangesloten zit op de aop van ziggo.

 

Mijn persoonlijke ervaring is ook dat de netwerkkaart van mijn laptop ook een 1 Gb kaart de snelheden ook niet haalt….maar deze desktop wel.

Dus daar zitten ook verschillen.

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Een moderator heeft zojuist een monteur geregeld of de situatie op te lossen. Na donderdag weet ik meer.

 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7207Reacties
  • 266Oplossingen
  • 2138Likes

VROA wrote:

Een moderator heeft zojuist een monteur geregeld of de situatie op te lossen. Na donderdag weet ik meer.

 

 

Dat je niet ingaat op onze vragen is wel een beetje jammer maar wens je er veel succes er verder mee. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3962Likes

Hey @VROA !

Ik was helemaal verbaast te lezen dat een moderator een monteur zou hebben ingepland. Ik dacht “maar er heeft nog niemand gereageerd, hier!”. 

Nu zie ik dat je ook in een ander topic actief was en dat mijn collega vanuit daar een monteur ingepland heeft. Top. 
Ook ik was wel erg benieuwd geweest naar de gegevens waar @Ronihd om vraagt, omdat we op deze manier een hoop met je samen kunnen uitzoeken. 

Laat je ons weten hoe het bezoek met de monteur gaat/ging en hoe het daarna gaat? 🙂 

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoe vindt ik het modem log bij mijn modem in bridge mode?

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Monteur heeft de snelheid gecontroleerd en de 1000Mb wordt gehaald, ook de signaal kwaliteit is goed. In-house bekabeling is ook goed, gemeten snelheid op router aansluiting is ook bijna 1000Mb. Router zelf meet helaas veel minder, op dit moment zelfs lager dan 100Mb. Daarmee ook de rest van het in-house netwerk. De beste snelheid werd nog gemeten bij de wifi verbinding op de mobiele telefoon, 500Mb, rechtstreeks op de connectbox. Een laptop bekabeld rechtstreeks op de connectbox kwam niet boven de 150 Mb. Eigenlijk haalt alleen de specialistische apparatuur van de monteur de 1000Mb. Heeft iemand een suggestie welke router de snelheid wel haalt?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5522Reacties
  • 377Oplossingen
  • 915Likes

VROA wrote:

Hoe vindt ik het modem log bij mijn modem in bridge mode?

192.168.100.1

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10319Reacties
  • 729Oplossingen
  • 3074Likes

@VROA Ik had ook nog een reactie achter gelaten in dit topic, niet wetende dat je ook een eigen topic had gestart.

De monteur heeft het toch ook op zijn laptop nog getest en haalde hij geen snelheden tussen rond de 920 a 960Mbit? Dat zijn ‘normale’ snelheden voor een Gigabit abonnement.

En als je met een rechtstreekse verbinding op het modem ook al niet boven de 500Mbit uit komt (en draadloos nog steeds beter scoort dan bekabeld), dan heeft het nog steeds niet zo veel nut om een eigen router aan te schaffen. Dat gaat het probleem dan mijns inziens ook niet verhelpen. 

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik gebruik nu weer het Ziggo modem. De hoogst gemeten snelheid is ruim 700 Mb/s op mijn desktop achter een switch. Het is verrassend om te zien hoe verschillend snelheidsmetingen zijn op verschillende apparaten. Met name de USB-C naar ethernet adapters halen geen 1G. De monteur kwam overigens ook niet hoger dan 500 Mb op zijn laptop. Alleen de professionele apparatuur mat snelheden van bijna 1000Mb. Mijn routers meten als AP nu een snelheid van 350Mb. Vandaar mijn zoektocht naar een AP die het beter doet. 

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

@VROA 

Welke USB C naar Ethernet adapter heb je geprobeerd?

VROA
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hyper Drive

Uitgelicht topic