1
Vraag
2
Reacties
dannyk1984

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

GigaBox Playstation 4

ik heb sinds kort giganet met dus de gigabox unpn aan gevinkt nu krijg ik nog steeds verbinding moderate voor mijn online game als ik hem aan zet en de internet test op de ps4 krijg een een snelheid van 300 mb na nog geen 5 minuten is het dan 44 mb wat gaat er hier mis bij de connectbox had ik nooit last altijd een goede online game beleving maar dit valt nu zwaar tegen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

heb gisteren de Dmz aan gezet unpn uit en nu heb ik een open netwerk nu lagt ie niet meer en werkt het allemaal heel stabiel 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
dannyk1984 wrote:

ik heb sinds kort giganet met dus de gigabox unpn aan gevinkt nu krijg ik nog steeds verbinding moderate voor mijn online game als ik hem aan zet en de internet test op de ps4 krijg een een snelheid van 300 mb na nog geen 5 minuten is het dan 44 mb wat gaat er hier mis bij de connectbox had ik nooit last altijd een goede online game beleving maar dit valt nu zwaar tegen 

 

Je kan jammer genoeg met een PS4 geen betrouwbare snelheidsmeting doen , dit omdat voordat de download opgestart is de software van de PS4 er al klaar mee is en stopt dus veel te snel met de meting.

 

Probeer het eens met www.speedtest.net verander de gekozen server in KPN Amsterdam ,kijk dan eens wat je haalt.

 

Wat ik niet goed begrijp van je post is of je ook problemen ervaart als je aan het gamen bent ?

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ik merk het als ik nat type open heb staan heb ik veel meer kans op een game nu staat er moderate heel moeilijk om in een game te komen en als je dan een game heb dan lag hij de hele game happerend heel vervelend heb dit nooit eeder gehad toen had ik nog de connect box en joinde ik alles en de games liepen nooit zo slecht

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
dannyk1984 wrote:

ik merk het als ik nat type open heb staan heb ik veel meer kans op een game nu staat er moderate heel moeilijk om in een game te komen en als je dan een game heb dan lag hij de hele game happerend heel vervelend heb dit nooit eeder gehad toen had ik nog de connect box en joinde ik alles en de games liepen nooit zo slecht

 

Heb je de voorgestelde speedtest gedaan ? 

Kan je foto plaatsen van hoe het modem is aangesloten ? 

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

speedtest geeft op een macbook zo een 900 mb aan met een cat7 kabel dezelfde kabel gebruik ik voor de playstation ook de zwarte kabel is de cat7 die daar onder cat6 voor de mediabox 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
dannyk1984 wrote:

speedtest geeft op een macbook zo een 900 mb aan met een cat7 kabel dezelfde kabel gebruik ik voor de playstation ook de zwarte kabel is de cat7 die daar onder cat6 voor de mediabox 

 

Hi,

 

En foto van hoe het aangesloten zit op de aop van Ziggo ? 

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

aop ? ik ben niet zi technisch sorry ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
dannyk1984 wrote:

aop ? ik ben niet zi technisch sorry ?

hahah 

 

Abonnee overname punt ……….zeg maar het doosje waar je de coax kabels in doet van de kabelTV en alles wat er bij zit…. 🙂 

 

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

oh ja die dat is alleen die aansluiting met die twee uitgangen als ik thuis ben dan stuur ik even een foto als ik erbij kan 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Waar zit je hoofdaansluiting?

De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Vanaf de hoofdaansluiting wordt het signaal verder verspreid, bijvoorbeeld richting je tv, modem of mediabox. Meestal zit de hoofdaansluiting in de woonkamer of in je meterkast.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/niet-erg-technisch/aan-de-s...

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

aan dit dingetje beter foto lukt me helaas niet we hebben een grote bank staan die ik niet weg krijg

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

heb gisteren de Dmz aan gezet unpn uit en nu heb ik een open netwerk nu lagt ie niet meer en werkt het allemaal heel stabiel 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @dannyk1984 

Nog van harte welkom hier op de Community! Ah, voor online gamen heb je natuurlijk een goed snelheid nodig! Je bent goed aan de slag gegaan samen met met @Ronihd zie ik 

Fijn dat het inmiddels ook gelukt om het snel en stabiel te krijgen, bedankt voor je update daarover!

dannyk1984
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dank je ja hoor goed op de hoogte gebracht door @Ronihd en weer wat geleerd natuurlijk dit kan ik weer delen met de mede gamers 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic