1
Vraag
2
Reacties
mike cornelisse

Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Giga modem activeren gaat niet door vrijgave vanuit Ziggo.

Als je besluit een giga modem te nemen bedenk dan eerst of je de ellende wilt die ik en meerdere mensen hebben, tijdens het aanmelden gaat er van alles fout als je vrijgave er niet is en het kan dagen duren voor je uberhapt internet zult hebben. er zijn mensen die al 22 dagen geen internet hebben.

 

Ik zit met het zelfde probleem en eerlijk gezegd vind ik het ronduit schandalig hoe ze er mee omgaan bij Ziggo. Door dat het niet vrijgegeven kan worden heb je geen TV en ook geen Internet, het is dat er geen andere optie is (daarom zijn ze ook zo laks) anders was ik per direct bij Ziggo vertrokken.

Je krijgt de spullen binnen een dag maar vervolgens ben je dagen aan het wachten op een fout bij Ziggo zelf (in mijn geval 3 dagen tot nu toe), telkens weer beloven ze je dat binnen 24 uur alles werkt de laatste keer zelfs 4 uur maar niks doet het. De modem werkt en intern netwerk is perfect. Het vrijgeven van je modem is waar het fout gaat bij Ziggo en dat ze dit probleem nog niet hebben verholpen of aangepast gaat helemaal nergens meer over. De mensen op de klanten service kunnen hier niks aan doen maar de mensen intern bij Ziggo moeten zich de ogen uit hun kop schamen dat ze zo werken. een klant moet geholpen worden binnen 24 uur daar betalen we dik voor dus doe dat dan ook.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

 @mike cornelissen Als je iets voor elkaar wilt krijgen dan kun je je het beste aan je eigen Topic houden ipv ook elders over hetzelfde te reageren.
Je laatste reaktie op een Mod in je Topic is 27 dgn geleden. Door geen update meer te vragen, liep het verder mis dan de bedoeling was.

Ik geef de Mods een  seintje. 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hey @mike cornelissen!

Als je zelf in de penarie zit en ook tal van andere soortgelijke topics hebt gelezen, kan ik me voorstellen dat je hier een eigen topic aan wijdt en andere klanten wil waarschuwen. Heel erg rot dat ook jij problemen ondervindt en dat in deze bizarre corona tijden. Dat is vanzelfsprekend niet gewenst! 

Ik ben erin gedoken en zie dat er inderdaad diverse administratieve activatieproblemen zijn. Helaas kampen we hier al langere tijd mee, waardoor we nog altijd achter de feiten aanlopen. Het is overigens geen uitgemaakte zaak dat iedere klant die een aanpassing in het abonnement doet hier tegenaan loopt. Het is intern geëscaleerd en de IT specialisten werken aan een oplossing. Wanneer het precies is verholpen, durf ik helaas niet te zeggen. Dat betekent dus dat ik opnieuw een beroep doe op je geduld en dat spijt me oprecht. 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dan klopt mijn verhaal nog steeds er staat namelijk bedenk, of wel neem in gedachte dat het fout kan gaan. 
 

als dit al een tijdje is dan zou je alles op alles moeten zetten om het te verhelpen, en als dat niet lukt wees dan gewoon eerlijk en zeg dat dit een probleem is waar jullie niks aan kunnen doen maar beloof niet dat hij het binnen 24 uur weer doet. Wees gewoon eerlijk dat jullie het niet weten en geef dit aan een klant door doe je dat niet dan kun je dit soort berichten verwachten. 
 

ik hou niet van liegen of dat mensen er om heen draaien doe ik bij mijn klanten ook niet. 
 

gr Mike

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Overigens het smoesje Corona ben ik klaar mee, mijn bedrijf werkt gewoon door net als heel veel bedrijven dat doen. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mike cornelissen wrote:

Overigens het smoesje Corona ben ik klaar mee, mijn bedrijf werkt gewoon door net als heel veel bedrijven dat doen. 

Gezellig zo…..

Bij Ziggo werkt 99 % van de medewerkers thuis al vanaf maart, daardoor kan het communiceren net ff minder zijn dus ik denk dat Corana geen smoesje is.

Je leest het antwoord van @Vincent Ziggo en die is eerlijk en open en ja dat jij dan nu het probleem hebt is vervelend .

Ik ben ook net overgestapt naar Giganet en ik heb geen probleem ervaren en haal prima de snelheden.

 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Het probleem is niet dat het niet kan gebeuren maar hoe er mee om wordt gegaan, je moet geen beloftes doen als je ze niet na kan komen. 
 

ik heb geen TV geen Telefoon en geen Internet, mijn mobiel doet het niet omdat ik in een blind spot zit van KPN. Dus ik hoop dat je snapt dat het dan heel vervelend is en dat ik daar mijn onvreden over uitspreek. Ik mag wel gewoon 100 euro per maand aftikken ook al werkt het niet en dat boeit me ook nie, maar ik ben niet bereikbaar voor werk, Fam en wie dan ook. 
 

ik heb internet en telefoon nodig voor mijn werk daarom betaal ik 100 euro per maand en voor prive gebruik ik het ook veel en als het dan niet goed werk heb ik alle recht om er over te klagen. 
En Corona hoeft niks uit te maken om problemen aan te pakken en eerlijk te wezen. Ik hou niet van smoesjes wees gewoon eerlijk veel mensen gebruiken Corona als smoesje tegenwoordig. Kom gewoon met oplossingen en eerlijke verhalen. Als een probleem er al maanden is en het blijft bestaan bel als bedrijf zelf eens terug naar de klant of het al werkt maar je moet overal zelf achter aan gaan dat zou je dan op zijn minst kunnen aanpassen.  
 

gr Mike

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Overigens is de klanten service gewoon bereikbaar en zitten die bij ziggo, heb ze net weer gebeld en nu krijg ik weer een ander verhaal te horen. 
 

als het signaal wordt uitgelezen krijgen ze de gegevens van de oude moden, beetje raar als je bedenkt dat die in een doos zit onderweg naar Ziggo toe. Tevens is de Giga box aangesloten en de nieuwe media box xl niet, ik zie het zelf het ip adres naar de server toe in de modem staat 212.142. Enz.  
 

morgen komt er een monteur tussen 12 en 18 laten we hopen dat die het oplost maar durf nu al te zeggen dat hij het zelfde gaat roepen als ik de vrijgave is er niet vanuit Ziggo. 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Monteur geweest ik moet zeggen toffe gozer met veel begrip en inzet echter zoals voorspeld is het een probleem met de aanmelding van het modem en heb dus nog steeds geen TV/Telefoon of Internet. Hij heeft het opgespeeld naar de laatste schakel bij ziggo en morgen moet ik dus weer alles hebben. 
 

als extra heeft hij de bekabeling/connectoren vervangen ivm Giga netwerk moet dit perfect zijn anders haal je de snelheid niet…...dat is netjes mee gedacht van hem top. 
 

echter bekruipt mij een gevoel die niet echt zonnig is qua werking van mijn Ziggo producten morgen, wil wel even duidelijk melden dat dit niet aan de mensen op de klanten service of monteurs buiten ligt maar puur aan de “Binnen dienst”.  
 

gr Mike

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

En ja hoor……..nog steeds geen ziggo en het gaat nog meerdere dagen duren.

 

wat een dramatisch bedrijf, probeer maar eens vriendelijk te blijven als ze je van alles beloven maar niks na komen. Heb het helemaal gehad met deze onzin ?. Belachelijk hoe een bedrijf met zijn klanten omgaat, word tijd om eens verder te gaan kijken vrees ik. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @mike cornelissen

Zuur dat het probleem nog steeds speelt. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet netjes is dat je vaker een tijdsindicatie is gegeven wanneer het opgelost moet zijn en je vervolgens van een koude kermis thuis komt. Ik vind het super jammer om te lezen dat je er hierdoor over nadenkt om over te stappen en ik zou willen dat ik het proces kon versnellen maar helaas zit er niets anders op dan afwachten in dit geval. 

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nogmaals ik neem het de mensen zoals jij, klanten service en monteurs niet kwalijk maar dit is gewoon een interne fout bij ziggo en die maken er een klere zooi van en dat vind ik ongelofelijk slecht. 
 

er is geen alternatief of medewerking van hogere hand die laten dit gewoon gebeuren, het minste wat ze kunnen doen is geen nieuwe klanten meer aan nemen en eerst de problemen oplossen…….maar ze gaan gewoon door als of er niets aan de hand is, dit kan en mag je als bedrijf nooit laten gebeuren. straks als de rekening betaald moet worden is Ziggo de eerste die het afschrijft en owee als ik een maand niet betaal. Moet je eens kijken hoe snel er een dreigbrief ligt en wat een extra kosten je gaat krijgen……

Voorlopig nog steeds geen internet/TV of Telefoon…….en totaal geen info of wat dan ook. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

 @mike cornelissen Als je iets voor elkaar wilt krijgen dan kun je je het beste aan je eigen Topic houden ipv ook elders over hetzelfde te reageren.
Je laatste reaktie op een Mod in je Topic is 27 dgn geleden. Door geen update meer te vragen, liep het verder mis dan de bedoeling was.

Ik geef de Mods een  seintje. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mike cornelissen,

Ongelooflijk dat dit tot op de dag van vandaag nog steeds speelt, ik heb er geen woorden voor. Ik zie dat het inmiddels ook naar de klachtenafdeling is doorgezet. Ik heb intern navraag gedaan hoe het met de vastloper staat en of deze met voorrang opgepakt kan worden. Als ik nieuws heb, laat ik dat uiteraard direct weten.

Minella

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zit volgens mij met hetzelfde probleem @mike cornelissen. Op 19 nov een bestelling geplaatst en heb nog geen internet. Alles is aan mijn kant netjes geïnstalleerd en er is signaal, internet wordt alleen niet vrijgegeven.

 

Klantenservice is altijd netjes maar vind het ook vreemd dat ik na maand niet eens wordt gebeld door Ziggo met info en toelichting over wat er aan de hand is. Een paar dagen vertraging heb ik nog wel begrip voor, kan gebeuren, maar dit is echt een probleem en dan moet je de klant ook informeren. En eerlijk durven zijn over wanneer je wel kan leveren

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Minella wrote:

Ik zit volgens mij met hetzelfde probleem @mike cornelissen. Op 19 nov een bestelling geplaatst en heb nog geen internet. Alles is aan mijn kant netjes geïnstalleerd en er is signaal, internet wordt alleen niet vrijgegeven.

 

Klantenservice is altijd netjes maar vind het ook vreemd dat ik na maand niet eens wordt gebeld door Ziggo met info en toelichting over wat er aan de hand is. Een paar dagen vertraging heb ik nog wel begrip voor, kan gebeuren, maar dit is echt een probleem en dan moet je de klant ook informeren. En eerlijk durven zijn over wanneer je wel kan leveren

 

Het leveren is doorgaans geen probleem, jullie zijn tegen een technisch probleem aangelopen bij Ziggo wat schijnbaar heel moeilijk oplosbaar is en niet iedereen heeft er last van.

2 weken geleden ben ik overgestapt naar giganet en mijn 1e nieuwe modem was een verkeerde maar werkte wel en mijn 2e moden een paar dagen later ontvangen werkte gelijk.

 

@Alex Ziggo kan je ook even kijken naar @Minella  haar internet probleem ? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Minella,

Ik kan je alleen maar gelijk geven. Het is al waardeloos dat het zo lang duurt, maar ook de communicatie gaat niet altijd even goed.

Ik zie dat mijn collega het zaterdag opnieuw intern heeft doorgestuurd, ik ga controleren hoe het er op dit moment voor staat.

 

@mike cornelissen - Er wordt op korte termijn telefonisch contact met je opgenomen hierover.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Minella - Ook jouw situatie ligt inmiddels bij mijn collega's. Ze hebben inmiddels al een belpoging gedaan, maar nog niet gelukt. Heb je wellicht een anonieme oproep gehad? Deze week volgt een nieuwe poging.

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb reeds 24 telefoontjes met Ziggo gehad en alles net zo vaak uitgelegd ik heb het opgegeven en maak me er niet eens meer druk om eigenlijk. Ik zie wel waar neer het er weer is, maar Ziggo is totaal niet meewerkend en laat niks van zich horen en zodra de rekeningen betaald moeten worden dan schrijven ze het gewoon af. Je kan gewoon helemaal niks…………..

daarom reageer ik overal het is gewoon frustratie door de manier hoe Ziggo met klanten omgaat. 

en Alex ik hoop dat ze mijn goede telefoon nr hebben en dat ik ontvangst heb, de rede dat ik ziggo telefoon heb is omdat ik geen ontvangst heb hier thuis met mijn mobiel. 
 

gr mike

Minella

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo Dank voor je reactie. Ik ben niet gebeld en heb geen gemiste oproep dus ik wacht nog even in spanning af

mike cornelisse
Topicstarter
Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Alex Ziggo ik heb nog niks gehoord of gezien op mijn telefoon……....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic