Sonia

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Giga connectbox installeren

Het lukt mij niet om de connect box giga te installeren? Is deze wel geactiveerd Door jullie?  Staat nu al drie uur te knipperen (wit).

 

Wat kan ik doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sonia,

 

Wat ontzettend fijn om te horen! Het ging lang niet allemaal van een leien dakje, dat spijt me enorm. Er is ook op de achtergrond heel veel gebeurd, maar je modem is inderdaad nu online, top! Ik geef de berichten en complimenten uiteraard door. Mocht er toch nog iets zijn, horen we het graag!

Bekijk in context

42 Reacties 42
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag nog.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik en andere medeklanten, die u hier op het forum vindt, kunnen niet zien of uw modem is geactiveerd. Bel de helpdesk (0900-1884) om een antwoord te krijgen. 

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik gedaan maar zij kon het ook niet zien...

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

20210516_145933.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De heel oude splitter kan ook het probleem veroorzaken.

 

Haal de splitter er eens af en duw de groen omrande kabel in de wandcontactdoos.

 

Ziggo kan je een gratis nieuwe splitter toesturen.

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook al gedaan. Dit is noodoplossing omdat we toch Internet willen. ...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het werkt wel zonder splitter?

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas niet. Internet wel maar niet op nieuwe modem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sonia, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat zuur dat je nieuwe modem nog niet online komt! Ik zie aan deze kant dat de activatieopdracht klaar staat, hij wacht op het aansluiten van het modem. Het lijkt er dus op dat er ergens iets niet goed met het signaal, want dan loopt die automatisch door. Ik kan deze opdracht ook handmatig doordrukken, maar dat betekent dat je oude modem definitief wordt gedeactiveerd en ook niet meer geactiveerd kan worden.

 

Werkte je oude modem nog? Dan hebben we die noodoplossing altijd achter de hand en kunnen we het beste een monteur inplannen. Vooral gezien de aansluitingen.

Als deze ook niet meer werkt, hoor ik het graag, dan hebben we niets te verliezen en probeer ik het handmatig door te drukken.

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex,

 

Oude modem werkt nog gelukkig. 

 

Indien nodig ontvangen wij graag een technicus.

 

Morgen en ben ik thuis aan het werk, dinsdag kinderen school online tot 15.00 uur, woensdag kan eventueel de hele dag. Anders week 21 kan dinsdag of woensdag. 

 

Ik hoor graag. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top, fijn dat die nog werkt! Ik heb voor aanstaande woensdagochtend een monteur voor je ingepland, tussen 08:00 en 13:00 - Er volgt nog een bevestiging per e-mail.

 

Er wordt in de e-mail gesproken over mogelijke kosten, maar gezien je het ook zonder splitter hebt geprobeerd en ik vermoed dat je AOP verouderd is voor dit modem, verwacht ik niet dat hier wat achterweg komt (dat ligt binnen onze verantwoordelijkheid).

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top Alex,  Dank hiervoor. 

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex,

 

Vanochtend in de technicus langsgeweest, aardige man maar ben helaas niet geholpen. 

 

Na binnenkomt gaf hij meteen al aan dat hij de giga connectbox niet kon installeren,  volgens hem had ik de verkeerde gekregen, deze zou niet passen bij abonnement die ik heb.

 

Heb vandaag vier keer gebeld met klantenservice maar ik krijg elke keer andere antwoorden; hoop dat jij me kan helpen;  moet de giga connectbox retour?  Blijft mijn oude modem actief?  Krijg ik indien dit niet het geval is een andere modem toegestuurd? 

 

Ik hoor het heel graag.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sonia,

 

Dat is niet bepaald de update waar ik op hoopte. Het lijkt er wel op dat hij je aansluitpunt heeft vervangen? Heeft hij het modem nog wel geprobeerd online te brengen?

 

Ik zal eerlijk bekennen dat ik het ook even niet weet en heb hier intern navraag over gedaan welke weg we het beste kunnen bewandelen.

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex,

 

Het aansluit punt heeft hij inderdaad vervangen,  hij heeft nieuwe modem niet proberen aan te sluiten omdat het volgens hem dus geen modem is die wij hadden moeten krijgen en wij dan ook een veel hogere maandfactuur zouden krijgen aangezien de betreffende modem bij een ander abonnement zou horen. 

 

Toen ik met de klantenservice belde gaf een jongeman echter aan dat dit niet klopte omdat er ivm corona andere modems konden worden uitgeleverd ivm niet alle modems beschikbaar door wereldwijde probleem.

 

Ik hoor heel graag van je. 

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wereldwijde chip probleem bedoelde ik dus.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sonia,

 

Inmiddels heb ik meer informatie. Je huidige modem is inderdaad normaal het modem dat bij het gigabit-abonnement hoort, maar zou ook gewoon bij jouw abonnement moeten werken. Ik vind het dus vooral heel gek dat de monteur überhaupt geen poging heeft gedaan om dit modem te activeren. Deze zou gewoon moeten werken. We zitten dus nu weer in een tweesprong: Ik kan je modem een zetje geven en je kan proberen het modem opnieuw te installeren. Of we maken tóch een nieuwe afspraak.

 

Wat de monteur heeft voorgesteld kan niet namelijk. De activatie voor dit modem staat er al in en móet iets mee gebeuren voordat er andere acties mogelijk zijn (bijv. toch vervangen). Sorry dat dit zo moeizaam verloopt.

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. 

 

Kan er eventueel dinsdag een technicus komen, ben een beetje huiverig aan het worden namelijk....

 

Dit betekend niet dat ik dan meer per maand ga betalen zoals de technicus aangaf?

 

Alvast dank voor je reactie. 

Sonia
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mag overigens ook zaterdag of in de avond maar weet niet of jullie dan rijden.

Uitgelicht topic