1
Vraag
2
Reacties
weeren44

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Giga connectbox in bridge

Ik heb mijn giga connectbox vandaag ontvangen. De oude connectbox stond in bridge mode.

Ik zie nergens hoe ik de giga connectbox in bridge mode kan zetten of staat hij daar al in?

Dank

Frans

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33191Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Die instelling krijg je alleen te zien als je in voormalig UPC-gebied woont en het modem een IPv4 Only-configuratieprofiel heeft. In dat geval wordt een pagina 'Router status' getoond, waar je router/bridge mode kunt instellen:

20210812-01.JPG

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33191Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Heb je (nog steeds) een eigen router?

• Zo ja, dan is bridge mode aanbevolen, dit schakelt de DHCP-server uit omdat jouw eigen router in geval van bridge mode direct een publiek IP-adres van Ziggo ontvangt.
  • Zo nee, dan moet je router mode blijven gebruiken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33191Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Een vervangend modem neemt in principe de configuratie van het oude modem over. De nieuwe Connect Box Giga zou dus ook in bridge mode moeten staan. Je kunt dit zelf controleren: jouw eigen router moet bijvoorbeeld direct een publiek IP-adres ontvangen van Ziggo.

weeren44
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Maar ik zou toch als ik met mijn PC naar het modem ga de instelling naar bridge moeten zien?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33191Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Die instelling krijg je alleen te zien als je in voormalig UPC-gebied woont en het modem een IPv4 Only-configuratieprofiel heeft. In dat geval wordt een pagina 'Router status' getoond, waar je router/bridge mode kunt instellen:

20210812-01.JPG

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Veel plezier met je nieuw connectbox Giga @weeren44! Kom je er uit met de stappen van @tobiastheebe? Je kunt het modem zelf in bridge modus zetten. 

weeren44
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De giga connectbox werkt goed. Hij staat nog niet in bridge mode, moet ik dat wel doen?

Ook staat DHCP nog aan, moet ik die uitzetten?

Vast dank.

Frans van Weeren

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33191Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

Heb je (nog steeds) een eigen router?

• Zo ja, dan is bridge mode aanbevolen, dit schakelt de DHCP-server uit omdat jouw eigen router in geval van bridge mode direct een publiek IP-adres van Ziggo ontvangt.
  • Zo nee, dan moet je router mode blijven gebruiken.
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@weeren44 Kom je er uit met het advies van @tobiastheebe?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic