Sinds afgelopen weekend de Giga Connectbox geïnstalleerd. Ik had ook de Ziggo SmartWifi Deco M4 pods geïnstalleerd op mijn vorige modem. Bij het installeren van de Giga Connectbox deze pods ook weer gewoon gekoppeld, maar nu heb ik blijkbaar 2 netwerken in huis, met als gevolg dat Wifi aan- en uitschakelt. Het is niet stabiel meer een daar was het me net op te doen.
Moet ik de Deco M4 pods opnieuw installeren of heeft iemand een andere oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Advies is om Wi-Fi op de modemrouter uit te schakelen bij gebruik van Deco's. Als de SSID's van zowel de modemrouter als Deco's zijn opgeslagen op apparaten in het thuisnetwerk, dan kan er inderdaad willekeurig roaming tussen de AP's optreden. Zeker als de hoofd-Deco in router mode is geconfigureerd, levert dat onderbrekingen in verbindingen op.
Om de Deco's in AP mode te configureren: zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Advies is om Wi-Fi op de modemrouter uit te schakelen bij gebruik van Deco's. Als de SSID's van zowel de modemrouter als Deco's zijn opgeslagen op apparaten in het thuisnetwerk, dan kan er inderdaad willekeurig roaming tussen de AP's optreden. Zeker als de hoofd-Deco in router mode is geconfigureerd, levert dat onderbrekingen in verbindingen op.
Om de Deco's in AP mode te configureren: zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.
Hallo,
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent
Maar aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset ook snel gedaan :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats en sluit eventueel de netwerkkabel aan. Zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk direct duidelijk of er problemen zijn. Ziggo adviseert dan wel “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar bedoelt daar beslist niet mee, om de set naast elkaar op ( b.v. ) de keukentafel te configureren.
Dus plaats de Deco stations daar waar ze komen te staan en dan pas toevoegen aan het Deco netwerk.
Hey @Marco L. en welkom hier!
Aan advies geen gebrek. Hoe gaat het nu? Ben je eruit gekomen met alle hulp die je hebt gekregen? We horen (lezen) het hoe dan ook graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.