Is dat een goede combinatie. sluit geen tv erop aan. Ik krijg tegenstrijdige informatie erover!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Prima, houd je ons op de hoogte?
De UMU-1006 werd hier in 2016 geplaatst door de monteur, toen de verouderde rijgdoos in de woonkamer door een 'echt' AOP werd vervangen, een DIO-01. Echter moest ik de UMU daarna direct al vervangen door een SQ601 i.v.m. onze Mediabox XL, de UMU is niet retourgeschikt. Daar had de monteur geen rekening mee gehouden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, dat is geen goede combinatie, deze splitter is verouderd en kan allerlei problemen geven.
Ziggo kan je gratis een POA-01 B splitter sturen met een nieuwe passende groen / rode kabel naar je modem.
Maar als je toch geen TV via coax gebruikt?
Heb je een groen / rode coax kabel bij het modem gehad?
Dan kun je nu mogelijk al die UMU iets naar links draaien en van de wandcontactdoos trekken en het modem, met een kabel met een groen omrande stekker in de wandcontactdoos en de rood omrande stekker in het modem aansluiten.
De UMU-1006 is niet het AOP maar een verouderd aftakelement, dit is in jouw geval overbodig. De contactdoos onder de UMU zou een TRAS-1000 of DIO-01 moeten zijn, deze types zijn ook verouderd.
Is deze contactdoos de enige in huis of er is ook nog een coax-contactdoos in de meterkast aanwezig?
dinsdag komt monteur van Ziggo langs voor nieuwe aansluiting. Kreeg raar gevoel bij deze oude aansluiting!
Ziggo gaat andere aansluiting erop zetten. Plus alles testen…,,
Prima, houd je ons op de hoogte?
De UMU-1006 werd hier in 2016 geplaatst door de monteur, toen de verouderde rijgdoos in de woonkamer door een 'echt' AOP werd vervangen, een DIO-01. Echter moest ik de UMU daarna direct al vervangen door een SQ601 i.v.m. onze Mediabox XL, de UMU is niet retourgeschikt. Daar had de monteur geen rekening mee gehouden.
Enige ja
@Marcus58 we zijn alweer enkele weken verder. Een goede aansluiting is cruciaal voor het goed ontvangen van signaal, dus top dat je dit even via deze weg hebt aangegeven.
Hoe gaat het nu? Hebben de werkzaamheden effect gehad?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.