1
Vraag
2
Reacties
Bert.munneke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gewenste email in spamfilter

Ik krijg e-mails van een afzender die steeds in de spam terecht komen. Iedere keer geef ik aan dat het geen ongewenste e-mail is en dan gaat de e-mail naar de inbox. Ik heb dit al heel vaak gedaan. Maar de volgende e-mail van deze afzender komt toch steeds weer in de spam terecht. 
Wie weet de oplossing?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Blijf volhouden, daar leert de spamfilter van.

 

Je kunt ook de mail uit de spam filter als bijlage sturen naar abuse@ziggo.nl met de vraag of ze daar willen kijken waarom deze mail in de spamfilter beland, ook kunnen ze dan kijken of die om een verkeerde reden in de spam map beland en de spamfilter aanpassen.

Zij beheren de spamfilter.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Bert.munneke en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Wat expert @Bert hier aangeeft klopt, het spamfilter is zelflerend en onthoud welke adressen wel en niet vallen onder spam. Controleer in de e-mailinstellingen of het mailadres niet per ongeluk is aangemerkt als zijnde ongewenst/phishing. In onderstaande screenshot zie je waar je deze opties kunt vinden in de webmailomgeving.

1. Log hiervoor in op webmail.
2. Klik op de drie streepjes bovenin (naast het Ziggo Logo)

3. Ga vervolgens naar Instellingen in het drop-downmenu.
4. Klik daarna op E-mail in het menu wat nu links verschijnt.
Je ziet nu instellingen voor automatisch doorsturen en geblokkeerde afzenders staan,


 

Staat in de instellingen alles goed en is het e-mailadres niet geblokkeerd? Dan raad ik aan een bericht te sturen naar mijn collega's van abuse via abuse@ziggo.nl. Leg dan in het kort uit welke e-mails niet aankomen en wat de afzender is. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Blijf volhouden, daar leert de spamfilter van.

 

Je kunt ook de mail uit de spam filter als bijlage sturen naar abuse@ziggo.nl met de vraag of ze daar willen kijken waarom deze mail in de spamfilter beland, ook kunnen ze dan kijken of die om een verkeerde reden in de spam map beland en de spamfilter aanpassen.

Zij beheren de spamfilter.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Bert.munneke en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Wat expert @Bert hier aangeeft klopt, het spamfilter is zelflerend en onthoud welke adressen wel en niet vallen onder spam. Controleer in de e-mailinstellingen of het mailadres niet per ongeluk is aangemerkt als zijnde ongewenst/phishing. In onderstaande screenshot zie je waar je deze opties kunt vinden in de webmailomgeving.

1. Log hiervoor in op webmail.
2. Klik op de drie streepjes bovenin (naast het Ziggo Logo)

3. Ga vervolgens naar Instellingen in het drop-downmenu.
4. Klik daarna op E-mail in het menu wat nu links verschijnt.
Je ziet nu instellingen voor automatisch doorsturen en geblokkeerde afzenders staan,


 

Staat in de instellingen alles goed en is het e-mailadres niet geblokkeerd? Dan raad ik aan een bericht te sturen naar mijn collega's van abuse via abuse@ziggo.nl. Leg dan in het kort uit welke e-mails niet aankomen en wat de afzender is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Bert.munneke Is het nog gelukt om het probleem op te lossen met behulp van de tips die hier gegeven zijn? 

Eduit Rotjeknor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem ook. Uiterst irritant en regels maken werkt ook niet. Er zit ook geen patroon in. Nieuwsbrieven van gerespecteerde bedrijven komen in ongewenste email. Ieder keer in webmail aanloggen en zeggen dat de email niet ongewenst is helpt niet. Serieuze spamfilters in de zakelijke wereld houden lijsten met goede domein namen bij. Kan ziggo filter dit niet??

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @Eduit Rotjeknor! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat naar dat het allemaal niet super gaat met de mail box en dat er geen patroon in zit. Onze filters zijn zelf lerend en hierdoor moeten mails wel echt gemarkeerd worden als spam/ongewenst en verplaatst naar de spam box. Dan gaat dit uiteindelijk zelf. Heb je zelf al regels (spam filters) ingesteld?

RenéSl

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ben in het verleden van Concepts naar Telfort en daarna naar Ziggo verhuisd. Toen bleek dat bij de verzendende mail de dns-servers van Concepts nog gebruikt waren.

Je kunt dit controleren bij: Nieuwsbrieven spam test door mail-tester.com

 

merckens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zojuist een andere oplossing gevonden om alle mail gewoon in je emailbox/inbox te krijgen: laat de spamfolder verwijzen naar "inbox" ipv "spam". Dan komt alles weer gewoon binnen en schakel je dus feitelijk het spamfilter van ziggo uit. Je kunt dan wel fors meer phishing en spam verwachten....

 

Screenshot_20220116-130955_Chrome.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@merckens Als het goed is, is het probleem van 4 maanden geleden al wel opgelost.

 

Hiermee leid je de spam filter wel om de tuin, want op deze wijze geef je aan dat alle spam die naar de inbox wordt verplaatst, goede mail is.

merckens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja, dat klopt. Maar aangezien ik een eigen mailserver (xmail) heb die via pop3 alle ziggo mails binnenhaalt, en verdeelt over mijn familieleden (via ontvanger "naam@mijndomein.nl")  is dit voor mij de beste oplossing. Ik ben zelf in control, kan ook eigen spamregels maken (en whitelist / blacklist instellen etc.). Ik ben er blij mee dat ik het spamfilter om de tuin kan leiden 😀

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @merckens

 

Super dat je na wat gepuzzel zelf een oplossing hebt gevonden om de spamfilter om de tuin te leiden. Als dit voor jou werkt, is dat natuurlijk prima.
Fijn dat je jouw oplossing hier deelt. Mogelijk help je met dit antwoord in de toekomst een andere gebruiker 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic