1
Vraag
2
Reacties
gert3642

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gevolgen foutmelding: 'Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid' ?

Hoi allemaal,

ik heb een Connect Box en sinds kort een Mediabox Next. Deze heb ik via de bijgeleverde Ethernet kabel verbonden met elkaar.

Zo te zien werkt het ook allemaal prima. De Connect Box levert wired en draadloos de 250mb.

Bij het uitvoeren van een Netwerk Diagnose test op de CB, komt echter de volgende fout naar voren:

FOUT: Controle bekabelde aangesloten apparaten
Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Ik heb het volgende gedaan / geconstateerd:

* de Ethernet kabel op een andere poort op de CB geeft geen verschil;
* als de CB aanstaat dan komt de foutboodschap niet;
* als de CB uitstaat dan kom de foutboodschap wel;
* de MBn geeft aan dat de internet verbinding helemaal goed is, alles groen en internetsnelheid: HOOG.

Wat is hier aan de hand? Zou dit een probleem kunnen zijn van de kabel (lijkt mij niet) of zou het een probleem van de Mediabox Next kunnen zijn.

Wat zijn de gevolgen hiervan? Met name voor de rest voor mijn verbindingen?

Dank,
Met veel groeten, Gert van Hasselt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
gert3642 Heb je nog meerder apparaten aangesloten? Dan is in ieder geval niet de Next die deze melding aan geeft. ( een netwerkkaart van 1 gb) Met alle waarschijnlijk Heeft u nog een apparaat aangesloten wat een netwerkkaart van 100 mbps heeft.

Zelfs in de nieuwste apparatuur plaatst men nog steeds vaak een netwerkkaart van 100 mbps ( lan/bedraad) Echter de wifi netwerkkaart is dan wel vaak 1gb.

( men gaat er van uit dat er vaker wifi gebruikt wordt :relaxed: is mijn vermoeden)

Deze ervaring wederom weer meegemaakt op mijn nieuwe av reciever. via utp deze melding. en via wi fi verdwijnt melding.. Idem met mijn Samsung Smart tv.. Via utp melding,

Via wifi verdwijnt deze weer... En sneller internet tot bijna 250 mbps bij 5Ghz. Dus mijn vermoeden is dat dit ook bij u speelt.. En geen zorgen over te maken.

Bekijk in context

12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
gert3642 Heb je nog meerder apparaten aangesloten? Dan is in ieder geval niet de Next die deze melding aan geeft. ( een netwerkkaart van 1 gb) Met alle waarschijnlijk Heeft u nog een apparaat aangesloten wat een netwerkkaart van 100 mbps heeft.

Zelfs in de nieuwste apparatuur plaatst men nog steeds vaak een netwerkkaart van 100 mbps ( lan/bedraad) Echter de wifi netwerkkaart is dan wel vaak 1gb.

( men gaat er van uit dat er vaker wifi gebruikt wordt :relaxed: is mijn vermoeden)

Deze ervaring wederom weer meegemaakt op mijn nieuwe av reciever. via utp deze melding. en via wi fi verdwijnt melding.. Idem met mijn Samsung Smart tv.. Via utp melding,

Via wifi verdwijnt deze weer... En sneller internet tot bijna 250 mbps bij 5Ghz. Dus mijn vermoeden is dat dit ook bij u speelt.. En geen zorgen over te maken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Even ter aanvulling. het is alleen maar een melding. 1 gb is voor de meeste apparatuur ook overkill. Voor uhd bij netflix is bijv. maar 25 mb nodig
gert3642
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt mij toch een relatie met de MB Next te hebben. Als die uitstaat dan komt de foutboodschap in de CB, zet ik de MB Next aan dan is er geen fout. Het zou ook aan de kabel tussen biede apparaten kunnen liggen.

Iemand een ander inzicht in deze?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
gert3642 wrote:
. Het zou ook aan de kabel tussen biede apparaten kunnen liggen.

Dat lijkt goed mogelijk, een draadbreukje of slechte aansluiting kan heel goed een terugval naar 100mb veroorzaken. Alle kabels van voor cat 5e ook.
gert3642
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kabel zat bij de MB Next, dus die zal wel de juiste kwalificaties hebben. Ik zal eens testen met een nieuwe kabel. Dank voor je reactie!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
gert3642 En zet de speed duplex op automatisch in het menu van je netwerkkaart. dus NIET een bepaalde snelheid aangeven bv 1 Gb.
gert3642
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoe doe ik dat in de Mediabox Next...?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
gert3642 wrote:
Hoe doe ik dat in de Mediabox Next...?


Daar kun je niks instellen, alleen op je computer.
gert3642
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Tja, maar daar zit het probleem niet...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Al een andere kabel geprobeerd?
Zit de Mediabox Next rechtstreeks aangesloten op het modem of zit er nog iets tussen?

De melding heeft in ieder geval geen gevolgen.
gert3642
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nog niet een andere kabel geprobeerd, dit is de originele kabel die bij de MB Next zat. de kabel zicht direct op de CB aangesloten.
berthaensimon

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gert ik weet niet of je hier ooit al een juiste reactie op hebt gekregen maar hier het volgende.

 

Het lijkt mij toch een relatie met de MB Next te hebben. Als die uitstaat dan komt de foutboodschap in de CB, zet ik de MB Next aan dan is er geen fout.    

 

^ kijk wat je daar zelf schrijft. Als de MB Next uit staat krijg je de melding, dit lijkt mij vrij logisch MB Next staat uit dus netwerkkaart is niet functioneel. Wanneer MB Next  aan staat geen melding ja logisch de netwerkkaart is nu wel functioneel.

 

Hartelijke Groet

Simon vF

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic