1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
BeauFrits

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Geo-locatie ip-adres

Ik heb mijn vraag vanavond gesteld aan het webcare team maar die verwezen mij door naar dit community.

We krijgen geregeld een e-mail vanuit netflix dat er ingelogd is van een vreemde locatie.
We hadden ons wachtwoord aangepast omdat deze wellicht gelekt had kunnen zijn.

Echter na het wijzigen van het wachtwoord blijven wij meldingen houden van een verkeerde locatie.

Het vreemde hieraan is het volgende.

Ik woon in Noord-Brabant en zodra ik een serie kijk via mijn laptop, telefoon of ipad dan ziet Netflix dit als een locatie in Noord-Holland.

Als ik netflix gebruik via mijn smart-tv welke bedraad is aangesloten dan ziet netflix dat als mijn huidige locatie.

Mijn laptop is ook bedraad aangesloten en de ipad en telefoon uiteraard niet.
Het enige verschil wat ik zie is dat mijn tv een ipv4 adres krijgt en de laptop en telefoon een ipv6.

Hoe komt het dan toch dat de locaties verschillen ?
Moet ik alles omzetten naar Ipv4 ?

De locatie van Ziggo is Amsterdam volgens https://www.whatismyip.com/ welke overigens vanavond weer utrecht is.

Iemand enig idee behalve alles omzetten naar ipv4 wat we hieraan kunnen doen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4111Posts
  • 224Oplossingen
  • 1636Likes

Niks, die geo IP locatie databases zijn niet altijd accuraat. Mijn IPv4 wordt door Apple ook altijd in Noord-Holland geplaatst. Een andere database plaatst me in een naburig dorp, en nog een andere zit aardig in de buurt. Zolang je het duidelijk aan je eigen inlog-momenten kan koppelen, niet teveel wakker van liggen. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
efok

Level 17
  • 4111Posts
  • 224Oplossingen
  • 1636Likes

Niks, die geo IP locatie databases zijn niet altijd accuraat. Mijn IPv4 wordt door Apple ook altijd in Noord-Holland geplaatst. Een andere database plaatst me in een naburig dorp, en nog een andere zit aardig in de buurt. Zolang je het duidelijk aan je eigen inlog-momenten kan koppelen, niet teveel wakker van liggen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79193Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23724Likes

Ik heb IPv4 only en ik lijk nu in Oosterhout, Groningen en in Roosendaal te verblijven, dus IPv4 only is geen oplossing voor je ervaringen.

En als Ziggo mij een nieuw dynamisch IP adres geeft, ben ik weer ergens anders.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Ik verblijf in Amsterdam, not!