manflair

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gekochte Ziggo Pods werken niet

Hallo, Ik drie Ziggo Pods overgenomen via MP en dacht dat ik deze kan gebruiken maar helaas krijg de melding dat deze al al geregistreerd staan.

Is er een mogelijkheid om ze in de fabrieksinstelling terug te zetten?

 

Gr kees

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
manflair
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

ik heb pods toegestuurd gekregen van ziggo😳🤔 en heb deze geïnstalleerd en werken naar mijn idee prima😀

 

maar nog bedankt 👍👍

 

Gr kees 

Bekijk in context

31 Reacties 31
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

zover ik weet werken de pods alleen als je ze bij ziggo in bruikleen of gekocht hebt in het desbetreffende abonnement.

 

misschien dat een moderator ze op je connectbox kan activeren 

manflair
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oké , en hoe kom ik in contact met een moderator ? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dit is een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

 

 

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hetzelfde probleem 2x Ziggo PODS overgenomen van iemand, en ik dacht eindelijk meer WIFI dekking in huis. Maar helaas beide Pods werken dus niet, geven aan Smart Wifi pod al in gebruik. Toch ongelofelijk dat je ze niet zomaar opnieuw kan gebruiken door middel van een reset ofzo. 

 

Beste Moderators Please Help !! 

Groeten Rob Buijs Almere

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zie nu ook weer Wifi pods te koop staan op marktplaats inclusief een Next mini. 

 

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

lost mijn probleem niet op 😉

 

grtx

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste Ziggo moderators, 

de beide serial nummers van de 2 pods staan in mijn profiel achter het huisnummer. ik zag dat ergens staan hopelijk zitten of zaten ze niet in een huurcontract. 

 

alvast bedankt.

Rob Buijs

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik verwacht niet dat Ziggo deze zonder maandelijkse toeslag voor je vrij schakelt.

De meeste klanten moeten er voor betalen maandelijks en als Ziggo ze wel vrij schakelt zou de handel in deze dingen op Marktplaats beloond worden ten koste van hun eigen verhuur model. 
Maar ik zal voor je duimen. 

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Thanks

maar je kan de Pods ook bij Ziggo kopen, dus dan zijn ze je eigendom. En ik vind het raar als iets je eigendom is niet door kan verkopen als je bv overgestapt bent naar een andere provider. maar als deze 2x pods nog in een huur contract zitten dan krijgt hij ze terug of als ze van de vrachtwagen gevallen zijn.

 

dus ik verkoop aan jouw een fiets en je krijgt niet de sleutels erbij , dus kan je er niks mee. alleen maar naar kijken. is precies het zelfde.

 

grtx rob 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@wewanl  schreef:

Ik verwacht niet dat Ziggo deze zonder maandelijkse toeslag voor je vrij schakelt.

De meeste klanten moeten er voor betalen maandelijks en als Ziggo ze wel vrij schakelt zou de handel in deze dingen op Marktplaats beloond worden ten koste van hun eigen verhuur model. 
Maar ik zal voor je duimen. 


@wewanl Ziggo geeft ze vrij als het pods zijn die niet in bruikleen zijn.

Gekochte pods zijn eigendom van de koper en mogen worden doorverkocht en die worden vrijgegeven = losgekoppeld van het modem.

Ik las dat het handiger is als de verkoper ze los laat koppelen van zijn modem, dan kan iemand anders ze zo gebruiken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@wewanl 

next (mini) op marktplaats is helaas weinig aan te doen.

bij de mediabox xl en next was dat al een probleem

 

https://community.ziggo.nl/t5/Offtopic/Illegaal-aangeboden-Mediaboxen-XL-en-Mediabox-Next-op/td-p/13...

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

gaat niet over een media box en over de nextbox, het gaat over PODS !! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@RobBuijs 

klopt

 

maar het ging erom dat je daarbij ook ziet dat ze via marktplaats worden aangeboden.

daar heeft topic starter natuurlijk niks aan dus laten we het maar ontopic houden

RobBuijs

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb ze niet via marktplaats, en er wordt zoveel aangeboden op Marktplaats 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Bij een (waar dan ook) gekochte Mediabox Next, Mini of XL kan ik me goed voorstellen dat deze niet  door Ziggo geactiveerd zullen worden en dus ook nooit zullen werken. Maar bij Pods vind ik het lastig te begrijpen dat deze niet kunnen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen, zodat ze bij een nieuwe thuissituatie weer gewoon werken.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je al gebeld met de klantenservice of ze de Pods vrij kunnen schakelen? 

manflair
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik gedaan wilde mij in eerste instantie helpen maar konden de serienummers van deze pods nergens in hun systeem vinden ! En konden toen niets voor mij doen 🤔🤔

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Wim C. "Maar bij Pods vind ik het lastig te begrijpen dat deze niet kunnen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen, zodat ze bij een nieuwe thuissituatie weer gewoon werken."

 

De pods, gekoppeld aan je account, zijn bij de installatie, via de inlog van Mijn Ziggo, met het modem gekoppeld met de Ziggo SmartWifi app.

 

In het geval van bruikleen is het ook handig dat ze dan niet door iedereen geactiveerd kunnen worden, als Ziggo nog eigenaar is van de pods.

 

Er zal wel een handigere manier moeten komen om ze vrij te kunnen krijgen als ze niet in bruikleen zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dat Ziggo pods alleen kunnen samenwerken met het Smart Wifi modem van Ziggo daar kan ik me wel een beetje in vinden. Maar vrijwel elk apparaat dat je in een stopcontact drukt en werkt via wifi moet ergens een klein palletje hebben waarmee je met een opengevouwen paperclip of een cocktailprikkertje dat palletje kunt indrukken.

En het is precies wat @Bert schreef: “Er zal wel een handigere manier moeten komen om ze vrij te kunnen krijgen als ze niet in bruikleen zijn.

Bij elk apparaat dat wordt uitgerold hadden ontwikkelaars en testers de vraag moeten stellen: “Wat als.?”

Uitgelicht topic