1
Vraag
2
Reacties
M. Wennemers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gehacked Mail account, Na her beveiligen waarschijnlijk in gebruik voor spoofing.

Hallo Ziggo community,

Ik ben nu twee maal gehackt geweest, Alles de eerste keer direct vervangen.
Afpers mails via eigen E-mail gekregen etc etc.
Het bekende verhaal waarschijnlijk van veel mensen.

Nu is het mij echter to last gelegd door deze Rot zakken dat zij E-mails als mijn E-mail adres (Per alias) versturen lijkt het wel,
Ze gebruiken een G-mail Adres dat lijkt te zijn gekoppeld aan het Mijne.
Echter kan ik geen instelling hiervoor vinden om dit te ontbinden of blokkeren.

Virussen In mijn PC zijn erg onwaarschijnlijk, Gezien de meeste hardware sinds de laaste vervangen is.
Alle gegeven gewist zijn en Ik een tig aan opties heb gebruikt Virussen die evt wel achter bleven na herinstallatie te verwijderen.

Hier is een Screenshot van het betreffende Probleem,
Waar in Mijn E-mail beginnende met MM word opgevolgd door een email adress tussen < >.

Screenshot 2023-04-04.png

 

Graag hoor ik enig en elk advies dat ik kan nemen om dit gerotzooi te stoppen,
Want het gaat hier om meer dan mijn veiligheid gezien dit ook naar contacten is gestuurd die extreem gevoelige data hebben.
Patient dosiers zoals Bij een huisarts ETC.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Tegen spoofing, wat door personen uitgevoerd wordt die in Verwegistan of Rimboekije verblijven, kun je zelf en Ziggo niets doen.

 

Als je twijfelt, vervang nogmaals je Mijn Ziggo wachtwoord en in Mijn Ziggo van je emailadressen je wachtwoord.

 

Twijfel je over je computer, scan dan eens met onderstaand antivirus/antimalware programma, je hoeft deze niet te installeren, het werkt los en je kunt het bestand na gebruik verwijderen, wat het bestand wordt continu aangepast aan de nieuwe virussen/malware: 

Microsoft-beveiligingsscanner downloaden | Microsoft Learn

Bekijk in context

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Deze manier van mail versturen is idd hinderlijk maar niet te voorkomen. Het SMTP-protocol laat toe dat je een display naam aan een mailadres mag koppelen. Als ontvanger zie je dan een volledige naam i.p.v. een mailadres.

 

Dus bij het  verzenden vanaf aangegeven Gmail adres is gewoon een andere display naam meegegeven, dat voorkom je nooit helaas. En dat kan je zelf niet stoppen helaas. Daarom is de manier van mailverkeer ook zwaar achterhaalt en in de kern een zeer kwetsbare methode... 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Tegen spoofing, wat door personen uitgevoerd wordt die in Verwegistan of Rimboekije verblijven, kun je zelf en Ziggo niets doen.

 

Als je twijfelt, vervang nogmaals je Mijn Ziggo wachtwoord en in Mijn Ziggo van je emailadressen je wachtwoord.

 

Twijfel je over je computer, scan dan eens met onderstaand antivirus/antimalware programma, je hoeft deze niet te installeren, het werkt los en je kunt het bestand na gebruik verwijderen, wat het bestand wordt continu aangepast aan de nieuwe virussen/malware: 

Microsoft-beveiligingsscanner downloaden | Microsoft Learn

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Helaas is er inderdaad zoals @Bert hierboven aangeeft niets aan te doen. Bij het ontwikkelen van email is men ervan uitgegaan dat iemand namens iemand anders (met diegene zijn/haar emailadres) een email zou moeten kunnen sturen. Dit is wat er nu ook gebeurd met jouw emailadres. 

 

Omdat het in de email specificatie hoort kun jij en ook Ziggo er helemaal niets tegen doen. Email is ouder dan het internet, in de tijd dat dit ontwikkeld werd ging men nog uit van goeder trouw... 

 

Degene die een email van jouw ontvangt op deze manier dient goed op het emailadres te letten dat erachter staat. Maar naar mijn inziens moet je dat altijd doen, ook als je niet met gevoelige data zou werken. Aangezien dit met elk email adres kinderlijk eenvoudig te doen is.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Deze manier van mail versturen is idd hinderlijk maar niet te voorkomen. Het SMTP-protocol laat toe dat je een display naam aan een mailadres mag koppelen. Als ontvanger zie je dan een volledige naam i.p.v. een mailadres.

 

Dus bij het  verzenden vanaf aangegeven Gmail adres is gewoon een andere display naam meegegeven, dat voorkom je nooit helaas. En dat kan je zelf niet stoppen helaas. Daarom is de manier van mailverkeer ook zwaar achterhaalt en in de kern een zeer kwetsbare methode... 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Arrows precies... je naam + email zal maar op straat zijn komen te liggen tijdens een hack... Dan is het niet ondenkbaar dat dergelijke zaken gaan gebeuren. Dit gaan we de komende weken aan de lopende band zien.

 

Tijd dat mail apps en programma's standaard de email adressen gaan tonen, dus volledige from-address en niet alleen de display naam omdat dat veel mooier staat.

 

Mail is gebouwd in een tijd waarin onderling vertrouwen nog heel hoog (of naief) was. Inmiddels weten we dat Mail een zeer grote bron van ellende kan opleveren. Tijd er nieuwe mail-protocollen komen....

M. Wennemers
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert @Arrows @HBO Fan 

Veel dank voor jullie bevestiging en extra tips, Word zeer gewaardeerd !

Idd lijkt dit probleem steeds groter te worden, En is dit de 3e Inbreuk op mijn gebruik door 1 Hacker.
En het tweede set Email adressen Ze lijken dit gewoon een sport te vinden,
Om de uitdaging steeds weer aan te gaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic