Sabine1979

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Geen wifi op telefoon

Lees meer
Sinds 2 weken is de wifi op mijn telefoon heel slecht, meestal werkt deze niet boven. Vanalles geprobeerd, steeds geen wifi. Zou wel fijn zijn als het werkte om naar de tv te kunnen streamen. Deurbel werkt ook heel slecht door de slechte wifi. Heb ik wel een keer wifi, duurt het meerder minuten voordat ik iets kan openen, of zelfs helemaal niet. Nooit geen problemen mee gehad. Begin het wel bue te worden dat ik tv kan kijken boven, of op internet kan
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Sabine1979 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te lezen heeft onze expert @Bert  al een aantal zaken met je nagelopen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het de verbinding en de connectie tussen het modem en ons netwerk ziet er zo op het oog goed uit. Het modem wat je van ons hebt (Ubee EVW321) is echter wel een ouder type modem die ik kosteloos voor je kan vervangen door een nieuw model. Het enige wat nog handig is om na te gaan is of het aansluitpunt (AOP) mogelijk ook verouderd is. In dat geval lijkt het mij verstandig een afspraak met een monteur in te plannen. Die kan gelijk het aansluitpunt en modem vervangen. Heb je het aansluitpunt (AOP) nog kunnen vinden en kun je hiervan een foto delen binnen dit topic? Dan kunnen we beoordelen of er een monteur moet langskomen.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Steefb Ah, die foto heb ik zo te zien gemist! 😉 

@Sabine1979 Zowel de splitter (UMU1006) als het aansluitpunt zien er gedateerd uit. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt die kosteloos het aansluitpunt en modem voor jou komt vervangen. De monteur zal dan ook direct een nieuwer type splitter (POA1-B) plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op dinsdag 17 mei 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Welk modem heb je in gebruik?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het heeft altijd prima gewerkt. Tot 2 weken geleden.. zal straks kijken wat voor modem ik heb

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb de ubee

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

16522714315591738639280452370069.jpg

 EVW321B

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Alles werkt prima tot dat het defect raakt, maar het kan ook de 1e plaats zijn die verouderd is waar Ziggo je huis binnenkomt met een eventuele splitter erop.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en/of versterkers op de foto?

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb het een beetje gehad met ziggo,

wilde s avonds reageren, kan ik op geen mogelijkheid meer inloggen. Na vele pogingen op het werk uiteindelijk voor elkaar gekregen.

 

Zie dat ik daar nooit kom met poetsen😲

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Sabine1979 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te lezen heeft onze expert @Bert  al een aantal zaken met je nagelopen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het de verbinding en de connectie tussen het modem en ons netwerk ziet er zo op het oog goed uit. Het modem wat je van ons hebt (Ubee EVW321) is echter wel een ouder type modem die ik kosteloos voor je kan vervangen door een nieuw model. Het enige wat nog handig is om na te gaan is of het aansluitpunt (AOP) mogelijk ook verouderd is. In dat geval lijkt het mij verstandig een afspraak met een monteur in te plannen. Die kan gelijk het aansluitpunt en modem vervangen. Heb je het aansluitpunt (AOP) nog kunnen vinden en kun je hiervan een foto delen binnen dit topic? Dan kunnen we beoordelen of er een monteur moet langskomen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 


@Paul  schreef:

. Heb je het aansluitpunt (AOP) nog kunnen vinden en kun je hiervan een foto delen binnen dit topic? Dan kunnen we beoordelen of er een monteur moet langskomen.


 

 

@Paul  Dat heeft @Sabine1979  gedaan.

 

 

Steefb_0-1652338172907.png

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Steefb Ah, die foto heb ik zo te zien gemist! 😉 

@Sabine1979 Zowel de splitter (UMU1006) als het aansluitpunt zien er gedateerd uit. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt die kosteloos het aansluitpunt en modem voor jou komt vervangen. De monteur zal dan ook direct een nieuwer type splitter (POA1-B) plaatsen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op dinsdag 17 mei 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt allemaal..

De afspraak heb ik moeten verzetten naar 23 mei ivm werk.

Ik probeer eraan te denken om een post te plaatsen hierna

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sabine1979 Dankjewel voor je bericht. Fijn dat het gelukt is om de afspraak te verzetten naar 23 mei 2022. We zijn benieuwd naar je bevindingen na het  monteursbezoek. Alvast een prettig weekend! 😉

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb eraan gedacht 🙂

De monteur is net weg, hele vriendelijke jongeman. Straks kijken hoe de wifi nu boven is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sabine1979 Ah kijk aan! Fijn om te lezen dat je vriendelijk geholpen bent door de monteur. We zijn benieuwd of alles nu naar volle tevredenheid werkt. 

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wifi was beter, maar nog niet goed. Vandaag is ook een nieuw modem en de next mini geinstalleerd. Overal goede wifi. Zelf voor elkaar gekregen om alle apparaten te switchen van wifi inlog😁 behalve de chromecast krijg ik niet gekoppeld, en valt het geluid bij de dolby geregeld weg, wat behoorlijk irritant is😖

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sabine1979 Super dat het allemaal gelukt is om zelf voor elkaar te krijgen! Wel balen dat de Chromecast op dit moment nog niet werkt zoals het hoort. Heb je de Chromecast al eens gereset en opnieuw met het juiste netwerk verbonden? Wat betreft de wegvallende Dolby audio op je Chromecast;  heb je al de audio instellingen van zowel de Chromecast als op je TV nagelopen? Indien je i.p.v. de TV Speakers externe audio apparatuur (Soundbar, Hi-Fi, Homecinemaset) gebruikt dienen de audio uitvoer instellingen op je tv mogelijk gewijzigd te worden van "TV Speaker" naar "Externe speakers" / "HDMI audio systeem".  Laat maar weten of het lukt. 

Sabine1979
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Chromecast is niet aangesloten. Met gewoon tv kijken valt het geluid van de surround geregelt weg. Alles staat goed. Er zat een optische kabel tussen bij de andere tvkastje, die is er nu tussenuit, dan moet het daaraan liggen. Deze kan ik niet terug plaatsen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sabine1979 Bedoel je dat het surroundgeluid wegvalt op het moment dat je met de Next Mini TV kijkt? Ik begrijp hieruit dat je het geluid via een extern apparaat (Homecinema5.1/Soundbar/etc.)  hebt aangesloten. Kun je eens testen of het geluid ook wegvalt als het geluid via de tv speakers loopt?

Probeer anders je audio apparatuur eens met een andere optische kabel op de optische ingang van je tv aan te sluiten. 

Uitgelicht topic